اخبار داغ

ارزیابی تل‌آویو از پایان جنگ در رفح

ارزیابی تل‌آویو از پایان جنگ در رفح
رسانه‌های رسمی رژیم صهیونیستی به نقل از منابع نظامی، ارزیابی جدیدی از پایان عملیات نظامی ارتش در رفح ارائه کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آژانس رسانه‌ای رژیم صهیونیستی به نقل از منابع نظامی گزارش داد که ارزیابی‌های جدید نشان می‌دهد که عملیات نظامی ارتش تل‌آویو در رفح واقع در جنوب نوار غزه تا دو هفته آینده به پایان خواهد رسید.

این گزارش صهیونیستی می‌افزاید که بر اساس ارزیابی‌های موجود، تل‌آویو نیازمند رسیدن به توافق با جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس است تا حزب الله لبنان حملات خود در جبهه شمالی را متوقف کند.

منابع امنیتی رژیم صهیونیستی تصریح کردند که وجود اسرای اسرائیلی در غزه و فقدان گروهی جایگزین برای حماس مانع از رسیدن تل‌آویو به طرح «ب» عملیات نظامی در غزه می‌شود، این در حالی است که صهیونیست‌ها تلاش دارند در مرحله جدید نیز کنترل محورهای نتساریم و گذرگاه رفح و کرم ابو سالم را حتی بعد از جنگ در غزه در اختیار خود داشته باشند.

خبرگزاری آناتولی به نقل از رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش داد که ارتش اسرائیل به دنبال پایان عملیات نظامی در رفح در نزدیک‌ترین زمان ممکن است تا بتواند عملیات دیگری را در جنوب لبنان به راه بیندازد.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد که فرماندهی جبهه شمالی ارتش اسرائیل روی اهدافی متمرکز شده که بتواند توانمندی‌های هجومی حزب الله را کاهش دهد. این گزارش می‌افزاید که اسرائیل در این مرحله تلاش دارد تمرکز خود را بر روی اهداف نظامی در شمال قرار دهد.

حزب الله لبنان چهارشنبه گذشته حملاتی را ضد رژیم صهیونیستی انجام داد که شدیدترین حملات از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی تاکنون نام گرفته است. کابینه جنگی رژیم صهیونیستی در نشست آینده خود که فردا یکشنبه برگزار می‌شود، قرار است تحولات جبهه شمالی سرزمین‌های اشغالی را مورد بررسی قرار دهد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه