اخبار داغ

دیدار مسعود پزشکیان با علما و آیات عظام قم

دیدار مسعود پزشکیان با علما و آیات عظام قم
نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با مراجع تقلید قم دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسعود پزشکیان امروز با سفر به قم ضمن افتتاح ستاد انتخاباتی خود در این استان با علما، مراجع و آیات عظام حوزه علمیه قم دیدار کرد. در این دیدارها علمای قم درباره مهمترین دغدغه‌های جامعه و مردم نکاتی را مطرح کردند و پزشیکان هم به بیان دیدگاه ها و برنامه های خود برای کاستن از مشکلات مردم پرداخت.

دیدار با آیت‌الله جوادی آملی

مسعود پزشکیان با آیت الله جوادی آملی دیدار و درباره مهمترین موضوعات پیش روی جامعه گفت و گو کرد. 

دیدار  با آیت‌الله بیات‌زنجانی

مسعود پزشکیان در ادامه دیدارهای خود با علمای قم، به دیدار آیت‌الله اسدالله بیات‌زنجانی رفت. آیت‌الله بیات‌زنجانی استقبال مردم از پزشکیان را لطف خدا خواند و گفت: ما مردم ایران را نمی‌شناسیم؛ ایرانیان اهل علم‌اند، اهل فضل‌اند، اهل فقه اند، اهل هنرمند، وفادارند و... ما این مردم را نمی‌شناسیم.

این مرجع تقلید از سه خصوصیت پزشکیان سخن گفت؛ اول این‌که صادق هستید. مردم از شما بی‌صداقتی ندیده‌اند. دوم پاک‌دست هستید. ما شما را به تدین می‌شناسیم. 

ایشان با تقدیر از تخصص‌گرایی پزشکیان، گفت: در نظر من تخصص از تدین بالاتر است. این‌که گفتید از کارشناسان استفاده می‌کنید، ما را بیشتر به شما امیدوار کرد. روی این حرف بایستید.

آيت‌الله بیات‌زنجانی یکی از مهم‌ترین کارهای کشور را اجرای کامل قانون اساسی دانست و افزود: من نمی‌گویم قانون اساسی قرآن خداست، نمی‌گویم هیچ ایرادی ندارد اما باید قانون اساسی را احیا کنیم. معتقدم اجرای کامل همین قانون اساسی بسیاری از مشکلات کشور را حل می‌کند.

این مرجع تقلید خطاب به پزشکیان گفت: عهدتان با مردم احیای قانون و احیای آزادی باشد. آیت‌الله بیات‌زنجانی ابراز امیدواری کرد پزشکیان پیروز انتخابات هشتم تیر ١۴٠٣ باشد.

دیدار پزشکیان با آیت‌الله یثربی

مسعود پزشکیان در سفر به قم با آیت‌الله یثربی، عالم برجسته و مرجع تقلید، دیدار و گفت‌وگو کرد. آیت‌الله یثربی با ابراز خرسندی از دیدار با پزشکیان، گفت: انشالله مشارکت در انتخابات پیش‌رو از ۶٠ درصد فراتر برود.

این عالم برجسته،  به شهید شدن بهترین جوانان این کشور برای دفاع از آب و خاک و ناموس وطن اشاره کرد و ادامه داد: انشالله با حضور شما در این رقابت‌ها، مردم به آینده امیدوار شوند.  آیت‌الله یثربی گفت: نباید بگذاریم این مردم که زحمات زیادی برای انقلاب و حفظ نظام کشیدند،  آزرده خاطر و دل‌زده باشند.

در این دیدار مسعود پزشکیان با آیت‌الله یثربی، برخی از حضار و به ویژه چند نفر از طلاب، فعالیت‌های تبلیغاتی ستاد پزشکیان را نقد کرده و آن را ناکافی دانستند. 

پزشکیان در پاسخ به این نقد گفت: من بدون حزب و گروه به میدان آمده‌ام و امیدم به مردم است.

پزشکیان ادامه داد: ستاد من از هر کسی که علاقه، ایده و توان کمک دارد استقبال می‌کند. شما [منتقدان] هم بیایید و گوشه‌ای از کار را بگیرید

دیدار با آیت الله کریمی‌جهرمی

در این دیدار آیت‌الله کریمی‌جهرمی با ابراز خوشوقتی از دیدار با پزشکیان، موفقیت او در عرصه انتخابات را از خداوند مسئلت کرد. ایشان هم‌چنین از همسر مرحوم دکتر پزشکیان تجلیل و برای آن مرحوم غفران الهی مسئلت کرد.

آیت‌الله کریمی‌جهرمی کار برای رضای خداوند را اصل دانست و گفت: اگر خداوند را یاری کنید، خداوند هم شما را نصرت می‌دهد و اگر لغزشی در قدم شما باشد، جلوی آن را می‌گیرد.

وی  رهاندن حیرت‌زده‌ای از حیرت را یکی از بزرگ‌ترین عبادات خواند و گفت: در ایران امروز ما جوانان ما دچار حیرت شده‌اند و برای ازدواج، برای معیشت و کار آبرومند خود حیران هستند.

این مرجع تقلید ادامه داد: جوانان دچار حیرانی روح هستند و نسل حیرت زده از لحاظ اخلاقی دچار مشکل شده است.

آیت‌الله کریمی‌جهرمی به حیرت زدگی اقتصادی جوانان اشاره کرد و گفت: عزیزانی که در مصدر امور قرار می گیرند، باید برای حیرانی جوانان و بلکه همه ملت فکر اساسی کنند.

پزشکیان به مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم رفت

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در سفر به قم، در مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم حاضر شد. در این نشست آیات عظام ایازی، شفیعی، یوسفی و قاضی‌زاده به نمایندگی از اعضای مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، نقطه نظرات خود درباره انتخابات پیش رو را بیان کردند.

پافشاری بر تخصص‌گرایی، پرهیز از عصبانیت، ادامه مشی اخلاقی، عهد بستن با مردم برای بیان همه مشکلات و از جمله سنگ‌اندازی‌ها، اعلام برنامه‌های دولت برای استفاده از ظرفیت زنان، هم‌گرا کردن همه اجزای حاکمیت برای حل مشکلات مردم، تجدیدنظر در اجزای بی‌کیفیت و کم‌کیفیت برنامه هفتم توسعه از جمله نکات مورد اشاره اساتید حوزه و دانشگاه بود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه