اخبار داغ

قالیباف در نشست با فعالان ستادی:

اخلاق را تحت هر شرایطی حفظ کنید/ باید در جبهه انقلاب زمینه وحدت پیش از ۸تیر فراهم شود

اخلاق را تحت هر شرایطی حفظ کنید/ باید در جبهه انقلاب زمینه وحدت پیش از ۸تیر فراهم شود
نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: امروز در نقطه‌ای حساس قرار گرفته‌ایم مردم باید یک تصمیم بزرگ، دقیق و مطمئن بگیرند. باید تصمیم گرفته شود که خدای ناکرده مسیری طی نشود که مجددا به دهه ۹۰ برگردیم و عقب گرد داشته باشیم

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد باقر قالیباف نامزد انتخابات ریاست جمهوری در نخستین نشست با فعالان ستادی که امروز ( شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳) در مسجد امام صادق برگزار شد، اظهار کرد: از همه اعضای ستاد انتخاباتی که آبروی خود را برای فعالیت در ستادها، ایران عزیز، خون شهدا و امام شهدا، دغدغه‌های مردم و حل مشکلات با اولویت محرومین و صاحبان اصلی انقلاب گذاشته‌اند، تشکر می‌کنم.

وی با مخاطب قرار دادن اعضای ستاد انتخاباتی خود تاکید کرد: یک پیمانی با هواداران و اعضای ستاد خودم می‌بندم؛ بی شک شما برای خدا، کشور، انقلاب، امام و شهدا و تحقق اوامر مقام معظم رهبری پا به صحنه گذاشتیم و من در مسجد و خانه خدا و در شب عرفه و در آستانه عید قربان به شما می‌گویم که اگر عنایت خدا و اراده الهی و اعتماد مردم بر این بود که من خدمت‌گذار ملت باشم، با کمک مردم به فضل الهی آنچنان کار را محکم رقم بزنیم که بتوانم عزت و منزلت را برای کشور و مردم برقرار کنیم.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: انتخابات یک فرصت بی نظیر برای پنجره تغییرات و در حقیقت فرصتی برای تقویت ضعف‌ها و فرصتی برای حفظ نقاط قوت کشور است؛ جبهه انقلاب اسلامی با تشکیل مجلس یازدهم که به بیان مقام معظم رهبری مجلس انقلابی بود و روی کارآمدن دولت سیزدهم که دولت سیدالشهدای خدمت شهید رئیسی بود، حرکت اساسی خود را آغاز کردند. این کار در شرایطی صورت گرفت که در دهه ۹۰ شرایط خوبی در کشور نداشتیم و رهبری نیز احساس نگرانی کردند که این دهه دهه موفقی نبود.

قالیباف ادامه داد: در دهه ۹۰ رشد متوسط سالیانه اقتصادی در کشور کمتر از یک درصد بود و افزایش نقدینگی ۲۶ برابر بود که حاکی از حاد بودن شرایط اقتصادی و عمق مشکلات است. مجلس یازدهم و دولت سیزدهم ریل مسیر انقلاب را تغییر و مسیر را به سمت خدمت و پیشرفت آغاز کردند. در مجلس یازدهم اتفاقات بسیار بزرگی در حوزه قانون‌گذاری رخ داد و در اوج این قانون گذاری ها برنامه هفتم توسعه که برنامه مشترک دولت شهید رئیسی و مجلس انقلابی بود به تصویب رسید و این برنامه از ابتدای امسال باید اجرا شود، ولی تقدیر الهی به گونه‌ای رقم خورد که در پرواز اردیبهشت خدا سیدالشهدای خدمت و همراهان او را از بین ما برد.

وی تاکید کرد: امروز مکلفیم مسیر برنامه هفتم که میثاق همه ما، برنامه قانونی ما و سند ملی و سند راه است را در کنار هم اجرا کنیم؛ امروز در نقطه‌ای حساس قرار گرفته‌ایم مردم باید یک تصمیم بزرگ، دقیق و مطمئن بگیرند. باید تصمیم گرفته شود که خدای ناکرده مسیری طی نشود که مجددا به دهه ۹۰ برگردیم و عقب گرد داشته باشیم؛ باید مسیری که آغاز شده را پیش برویم و کارهای نیمه تمام و کارهایی که آغاز نشده را تکمیل و آغاز کنیم؛ گرچه کارهای خوبی در دولت سیزدهم و مجلس یازدهم انجام شده است ولی هنوز شتاب حرکت برای خدمت بیشتر مناسب نیست؛ باید منسجم کنار هم بایستیم و این کار را انجام دهیم تا کام مردم عزیزمان را با حل مشکلات در عرصه‌های مختلف با رشد اقتصادی و حل مشکلات معیشتی شیرین کنیم؛ این در یک قدمی ماست و من با اطلاع، عدد، رقم و تجربه می‌گویم که کشور دارای امکاناتی است که می‌شود این تحول را بدون شک رقم زد.

نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری تاکید کرد: اگر من به مدیریت قوی در کشور تاکید می کنم و از کارآمدی حرف می‌زدم و درباره مبارزه با فساد صحبت می‌کنم بدانید که فساد سایه شوم درخت ناکارآمدی است و وقتی که ناکارآمدی وجود دارد، فساد تولید و توسعه پیدا می‌کند. ۶ برنامه توسعه گذشته به معنای ۳۰ سال عمر، ضعیف تکرار شده و کمتر از ۳۰ درصد تحقق داشته است؛ بخش قابل توجهی از ظرفیت‌ها و امکانات و دارایی‌هایی که می‌توانند به ثروت و سرمایه گذاری تبدیل شود تا شتاب رشد اقتصادی را بالا ببریم، هدر رفته است؛ وقتی از اشتغال، درآمد و مالیات حرف می‌زنیم همه در گروی سرمایه گذاری و رشد اقتصادی است؛ متاسفانه ما در حال حیف کردن سالانه چند ده میلیارد دلار در کشور هستیم که حاکی از ناکارآمدی و ضعف در مدیریت است؛ ما طی روزهای آتی می‌خواهیم این مسیر را تثبیت کنیم و پیش برویم.

بیشتر بخوانید:

انقلاب اسلامی یک امانت است که در اختیار ما قرار گرفته است/ باید به کسی رای دهیم که راه شهید رئیسی را ادامه دهد

نخستین نشست انتخاباتی محمدباقر قالیباف با فعالان ستادهای مردمی

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه