اخبار داغ

سفر از تبریز به استانبول با هواپیما بهتر است یا زمینی

سفر از تبریز به استانبول با هواپیما بهتر است یا زمینی
امروز قصد ما این است که در این مقاله همین موضوع را بررسی کنیم. پس کافی‌است تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا ببینید کدام روش سفر برای شما مناسب‌تر است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پاسخ به این سوال شاید کمی سخت باشد. بسته به اینکه شما در چه موقعیتی هستید و اصلا چرا می‌خواهید به استانبول سفر کنید، ما می‌توانیم پاسخ‌های مختلفی به این سوال بدهیم.

اما نیازی نیست که نگران باشید. امروز قصد ما این است که در این مقاله همین موضوع را بررسی کنیم. پس کافی‌است تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا ببینید کدام روش سفر برای شما مناسب‌تر است.

مقایسه موقعیت جغرافیایی تبریز و استانبول

تبریز یکی از کلان‌شهرهای ایران محسوب می‌شود و جمعیت زیادی را در خود جای داده است. تبریز در موقعیت بسیار خوبی در شمال کشور قرار دارد و همین هم باعث می‌شود که دسترسی به همسایگان شمالی ازطریق این کلان‌شهر بسیار خوب باشد. یکی از کشور‌هایی که همواره باعث شده از سمت تبریز مسافرت به آن زیاد باشد، کشور همسایه یعنی؛ ترکیه است.

در خود ترکیه نیز ایرانیان مقاصد مختلفی را انتخاب می‌کنند اما استانبول به‌عنوان یکی از کلان‌شهرهای ترکیه همواره یکی از مقاصد اصلی ایرانیان برای مسافرت بوده است. از تبریز هم می‌توان به‌شکل زمینی به استانبول رفت و هم به‌شکل هوایی. هر کدام هم ویژگی‌های خاصی دارند. در ادامه این موارد را با دقت بیشتری بررسی می‌کنیم تا شما بتوانید بهترین تصمیم ممکن را بگیرید.

برای سفر به استانبول چه هدفی دارید؟

اینکه شما هدف سفر خود را بتوانید تشخیص دهید تا حد زیادی به این موضوع کمک خواهد کرد که بتوانید درباره روش سفر خود نیز تصمیم بگیرید. برای سفر به این شهر و کشور ترکیه می‌توان اهداف مختلفی داشت. برای نمونه می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • تفریح
  • تجارت
  • گردشگری
  • خرید
  • کار

اینکه شما می‌خواهید چه مدت در استانبول اقامت داشته باشید نیز در روش سفر تاثیرگذار خواهد بود. نسبت به دیگر سفرهای خارجی سفر به ترکیه برای ایرانیان بسیار به‌صرفه‌تر خواهد بود. چراکه برای سفر به ترکیه نیازی به ویزا نیست و خیلی راحت می‌توان با پاسپورت ایرانی به این کشور سفر کرد.

سفر هوایی که تکلیفش مشخص است. اما سفر زمینی چند آپشن را پیش روی شما می‌گذارد. از تبریز می‌توان با ماشین شخصی، اتوبوس و قطار به استانبول رفت. اگر بخواهید از روش زمینی کمک بگیرید، مرزهای بازرگان، سرو و رازی در اختیار شما خواهند بود.

مرز بازرگان را می‌توان محبوب‌ترین مرز دانست که در طول روز رفت‌وآمد زیادی از آن صورت می‌گیرد. مرز بازرگان 24 ساعته فعالیت می‌کند اما دیگر مرزهایی که معرفی کردیم برای فعالیت خود ساعت مشخصی ندارند.

سفر به استانبول از راه هوایی از فرودگاه تبریز

می‌توانیم سفر به استانبول از راه هوایی را سریع‌ترین راه برای رسیدن به این شهر از مبدا تبریز بدانیم. بازه زمانی این سفر حدودا 2 ساعت است که می‌توان از همین جهت هم آن را سفری کوتاه قلمداد کرد. از مقصد فرودگاه تبریز به‌شکل روزانه چندین پرواز وجود دارد که شما می‌توانید از آن‌ها برای رسیدن به استانبول استفاده کنید.

به‌لحاظ ساعتی نیز این پروازها به‌شکل باز طراحی شده‌اند. یعنی ساعت‌های مختلفی از شبانه‌روز وجود دارد که ما دارای پروازها و بلیط تبریز استانبول هستیم. این نکته باعث می‌شود که دست مسافران برای سفر بازتر باشد و راحت‌تر بتوانند برنامه سفر خود را هماهنگ کنند. از ایرلاین‌های معروفی که این سفر را پشتیبانی می‌کنند باید به:

  • ترکیش ایرلاین
  • ایران ایرتور
  • و ایران ایر

اشاره کرد. شما می‌توانید بلیت چنین پروازهایی را خیلی راحت از پلتفرم‌های مختلفی مثل اسنپ تریپ تهیه کنید. چنین سفری برای شما مزیت راحتی و سرعت را به‌همراه خواهد داشت. اما باید بدانید که پرواز با هواپیما به کشور ترکیه و استانبول احتما نسبت به دیگر روش‌های روش بسیار گران‌تر برای شما تمام خواهد شد.

سفر با اتوبوس به استانبول از تبریز

از مقصد تبریز به استانبول به‌صورت روزانه اتوبوس‌های زیادی در حرکت هستند. حتما این مورد برای شما قابل حدس هست که اتوبوس روش بسیار به‌صرفه‌تری محسوب می‌شود. سفر با اتوبوس زمانی زیادی از شما خواهد گرفت. پس اگر محدودیت زمانی برای سفر دارید، این شیوه اصلا توصیه نمی‌شود.

در پیک‌های مسافرتی و زمان‌هایی که حجم مسافرت به ترکیه بالاست شما احتمالا زمان بیشتری نیز در راه معطل خواهید شد. با اتوبوس شما در مرز هم حدودا 1 الی 3 ساعت معطل خواهید شد. یکی دیگر از مزیت‌های خوب سفر با اتوبوس عبور از شهرهای مختلف و امکان بازدید برای شما خواهد بود که اگر قصد گردش داشته باشید، احتمالا مسیر بهتری خواهید داشت.

سفر با قطار از تبریز به استانبول

قطار همواره از نظر بسیاری از افراد، بهترین وسیله نقلیه است. راحتی در آن نسبت به اتوبوس خیلی بیشتر است و شما راحت‌تر می‌توانید از مناظر در آن لذت ببرید. سفری ارزان و امن را می‌توان خیلی راحت با این وسیله نقلیه تجربه کرد. البته با قطار مسیر مستقیمی از تبریز به استانبول وجود ندارد.

از تبریز یک مسیر ریلی به وان وجود دارد که شما می‌توانید ابتدا به وان بروید و سپس به استانبول نیز دسترسی پیدا کنید. همچنین یک قطار تهران آنکارا نیز وجود دارد که شما می‌توانید از مبدا تبریز سوار این قطار شوید و سپس در مقصد آنکارا مسیر استانبول را پیش بگیرید.

سفر با خودروی شخصی از تبریز به استانبول

این روش سختی‌های خاص خودش را خواهد داشت اما قطعا مزیت‌هایی هم دارد که باعث می‌شود آن را در نظر داشته باشیم. در این سبک از سفر شما آزادی عمل بیشتری خواهید داشت و راحت‌تر می‌توانید مکان‌های مختلف را بگردید.

برای چنین سفری باید گواهینامه بین‌المللی داشته باشید و ماشین خود را هم کاپوتاژ کنید. یکی از مشکلات مهم در این سبک سفر هزینه بالای سوخت در کشور ترکیه است که حتما باید آن را در نظر بگیرید. همچنین برای خرید بلیط استانبول تبریز نیز می توانید از پلتفرم های مختلف مانند اسنپ تریپ استفاده کنید.

جمع‌بندی

سفر به استانبول به هر قصدی که باید قطعا برای شما تجربه بسیار جالب و هیجان‌انگیزی خواهد بود. اگر می‌خواهید این تجربه را با بهترین کیفیت ممکن داشته باشید، نوع سفر خود را مشخص کنید و شرایط را بسنجید.

اگر مشکل مالی ندارید و دوست ندارید زمان زیادی در مسیر بمانید، روش هوایی بهترین راه برای شما خواهد بود. اما اگر می‌خواهید کمتر هزینه کنید و از مسیر سفر خود هم لذت ببرید، حتما از روش زمینی کمک بگیرید. از شما ممنونیم که تا انتهای این مقاله همراه ما بودید.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه