اخبار داغ

پارکت چوبی | مهم‌ترین دلایل برای انتخاب کفپوش منزل

پارکت چوبی | مهم‌ترین دلایل برای انتخاب کفپوش منزل
انتخاب کفپوش، از مهم‌ترین تصمیم‌گیری‌هایی است که برای خانه انجام می‌دهید. کفپوش‌ها بر زیبایی خانه تاثیر می‌گذارند و در دکوراسیون منزل و دمای خانه نیز تاثیرگذار هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ انتخاب کفپوش، از مهم‌ترین تصمیم‌گیری‌هایی است که برای خانه انجام می‌دهید. کفپوش‌ها بر زیبایی خانه تاثیر می‌گذارند و در دکوراسیون منزل و دمای خانه نیز تاثیرگذار هستند. کفپوش‌های چوبی از چوب‌های طبیعی مختلف مانند چوب درخت گردو، بلوط و راش ساخته می‌شوند. امروزه این کفپوش‌ها بیشتر با نام پارکت شناخته می‌شوند. بررسی مزایای انواع پارکت باعث می‌شود انتخاب آسان‌تری داشته باشیم.

دوام بالا و عمر طولانی

از مزیت‌های اصلی پارکت یا کفپوش چوبی، دوام بالای آن است. پارکت چوبی در صورت استفاده درست، مدت زمان زیادی برایتان عمر خواهد کرد. معمولا کفپوش‌های چوبی در برابر ضربه مقاومت زیادی دارند و با گذشت زمان کپک نزده و خراشیده نمی‌شوند. البته عمر طولانی پارکت‌ها در صورتی تضمین می‌شود که آن‌ها را در مکان‌های رطوبتی قرار ندهید و مرتب آن‌ها را دستمال بکشید و تمیز نگه‌ دارید. ممکن است برای خرید کفپوش‌های چوبی هزینه زیادی نسبت به دیگر کفپوش‌ها پرداخت کنید؛ اما با نگهداری درست، در هزینه‌های جانبی برای کفپوش‌ها صرفه جویی کرده‌اید.

تمیز کردن راحت

پارکت‌های چوبی بسیار راحت تمیز می‌شوند و برای نظافت نیاز به مواد خاص و گرانی ندارند. از ویژگی چوب‌های طبیعی جذب نکردن گرد و غبار است؛ بنابراین با جارو کشیدن ساده می‌توانید خانه را تمیز کنید. پارکت‌ها کاملا ضدکپک و ضدباکتری بوده و برای سلامتی مضر نیستند.

ظاهر زیبا و احساس خوب

پارکت چوبی به دلیل طبیعی بودن حس خوبی را در راه رفتن به افراد منتقل می‌کند. این کفپوش‌ها ظاهری بسیار لوکس، شیک و زیبا دارند و برای اتاق پذیرایی یا مهمان مناسب هستند. به دلیل شکل طبیعی چوب، پارکت چوبی را با هر دکوراسیون سنتی و مدرنی در خانه می‌توان ست کرد.

عایق صوتی و حرارتی

کفپوش‌های چوبی مانع بیرون رفتن حرارت خانه در زمستان و مانع ورود گرما تابستان به داخل خانه می‌شوند. همچنین این پارکت‌ها از صداهای اضافه جلوگیری می‌کنند. این کار باعث ایجاد فضایی آرامش بخش در خانه می‌شود. عایق بودن پارکت‌های چوبی در برابر حرارت و صدا از دیگر جنس‌های پارکت و کفپوش بیشتر است. مقاومت پارکت‌های چوبی در برابر گرما و حرارت خورشید، باعث می‌شود که این پارکت، برای تراس منزل گزینه مناسبی باشد.

ترمیم و تعمیر

از ویژگی‌های مثبت دیگر کفپوش‌های چوبی، قابلیت تعمیر و ترمیم آن‌ها است. روش‌های زیادی برای ترمیم کفپوش‌های چوبی وجود دارد که گاهی می‌توانید خودتان آن‌ها را در خانه اجرا کنید. در صورت خراش یا آسیب کوچک در کفپوش چوبی، با ترفندهای آسان می‌توانید آن را به حالت اولیه برگردانید.

نصب آسان

نصب پارکت چوبی به قدری سریع و آسان است که گاهی افراد خودشان این کار را در خانه انجام می‌دهند. البته بهتر است که از افراد متخصص برای نصب پارکت چوبی کمک بگیرید تا محکم‌تر نصب شده و عمر طولانی‌تری داشته باشند. علاوه‌بر این به دلیل تنوع در سایز، شما می‌توانید برای قسمت‌های مختلف خانه این پارکت‌ها را با سایزهای دلخواه سفارش دهید.

برای دریافت قیمت پارکت چوبی با نصب کلیک کنید

مزایای پارکت چوبی نسبت به سرامیک

از مهم‌ترین مزیت پارکت چوبی نسبت به سرامیک، می‌توان به احساس نرم بودن و طبیعی بودن چوب اشاره کرد. سرامیک در زمستان سرمای زیادی را به پا منتقل می‌کند، در حالی که گرما و دمای پارکت چوبی طبیعی است. از دیگر مزایای پارکت چوبی در برابر سرامیک می‌توان به امکان ترمیم چوب اشاره کرد. سرامیک در صورت شکستن، باید به طور کامل عوض شود در صورتی که اگر چوب آسیبی ببیند به راحتی قابلیت تعمیر و ترمیم دارد.

مزایای کفپوش چوبی نسبت به سنگ

ممکن است سنگ‌ها نسبت به پارکت‌ها مقاوم‌تر باشند، اما فرایند نصب آن‌ها بسیار طولانی است. برای تمیز کردن سنگ‌ها باید بسیار مراقب بود تا ماده‌ای اسیدی به آن‌ها برخورد نکرده و باعث آسیب آنها نشود، در حالی که پارکت‌ها نصب بسیار آسان دارند، روی همه سطوح قابل استفاده هستند و برای تمیز کردن آن‌ها از دستمال مرطوب نیز می‌توانید استفاده کنید.

خرید پارکت چوبی از مجموعه آیلکس

یکی از معتبرترین تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان پارکت چوبی، مجموعه آیلکس است. این مجموعه با تجربه بالا در زمینه تولید پارکت، به دلیل استفاده از مواد اولیه با کیفیت بالا و فناوری‌های روز دنیا، به مشتریان خود اطمینان می‌دهد که محصولاتی با طراحی زیبا و کیفیت عالی در اختیارشان قرار می‌دهد. جهت مشاهده محصولات آیلکس به وبسایت https://iwfc.ir/ مراجعه کنید و برای اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۰۲۱۸۸۸۶۵۶۹۱ – ۰۲۱۸۸۳۱۱۴۵۶ – ۰۲۱۸۸۸۶۴۴۷۱ تماس بگیرید.

سخن پایانی

درست است که مزیت‌های استفاده از پارکت زیاد است، اما معایبی هم دارد. بهتر است پارکت‌ها در محیط‌ مرطوب نصب نشوند تا عمر طولانی داشته باشند. در خانه‌هایی که گرمایش از کف دارند، استفاده از کفپوش‌های چوبی ممکن نیست و لازم است مرتبا تمیز شوند. با توجه به مزایای گفته شده، انتخاب نوع کفپوش خانه کاملا سلیقه‌ای است و براساس خواست و نیاز شما خواهد بود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه