اخبار داغ

کارشناس سیاسی:

مشارکت در انتخابات حق و تکلیف سیاسی است

 مشارکت در انتخابات حق و تکلیف سیاسی است
کارشناس سیاسی گفت: مشارکت در امر خطیر انتخابات در واقع مشارکت در سرنوشت یک کشور محسوب می‌شود وهم یک حق وهم یک تکلیف سیاسی است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امین مختاری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «عصرهامون» بیان کرد: مشارکت در امر خطیر انتخابات در واقع مشارکت در سرنوشت یک کشور محسوب می‌شود وهم یک حق وهم یک تکلیف سیاسی است؛ لذا لازم و ضروری است هر ایرانی با هر اندیشه و باور سیاسی و اعتقادی در هرجایی که دسترسی به صندوق اخذ رأی دارد در انتخابات شرکت فعال و هوشمند داشته و دیگران را نیز به این امر مهم و اساسی دعوت نماید که یک امربه‌معروف وبا این نگاه یک واجب الهی است.
 
 وی افزود: گام مهم و اساسی بعدی که کامل‌کننده این تکلیف الهی و سیاسی است انتخاب در تراز و شایسته برای اداره قوه مجریه به‌عنوان رئیس‌جمهور و در واقع دومین شخصیت و مقام رسمی نظام است.
 
 کارشناس سیاسی ادامه داد: شاخص‌های رئیس‌جمهور شهید ولایت‌مداری، دارای روحیه انقلابی و جهادی، امیدآفرینی، مردم‌داری و مردم‌دوستی، جوان‌گرایی، دشمن‌شناسی و روحیه استکبارستیزی، قانون‌مداری، روحیه خدمتگزاری دارای باور سیاست خارجی عزتمدارانه، آشنایی با شیوه‌های نوین حکومت‌داری و روابط بین‌الملل است.
 
 وی اذعان کرد: شهید رئیسی مرد کار، مرد عمل، مرد خدمت، مرد صفا و صمیمیت بود و در خدمتگزاری شب و روز نمی‌شناخت.
 
 مختاری تصریح کرد: او نصاب جدیدی در باب خدمت به مردم و مدیریت عالی نظام ایجاد کرد.
 
 وی اظهار کرد: شهید رئیسی نگاه جهان به جمهوری اسلامی و توانمندی‌ها و اقتدار واقعی و کارآمدی نظام ولایی و دینی را تغییر داد و باورمند ساخت ضرورت دارد این نگاه و شیوه حکومت‌داری همچنان تداوم یابد.
 
 کارشناس سیاسی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبر انقلاب در ۱۴ خرداد امسال در حرم امام (ره) در جمع میلیونی مردم و سفرای خارجی که فرمودند: این انتخابات یک پدیده پر دستاورد است اضافه کرد: مردم با آرای بالا رئیس‌جمهور بعدی را انتخاب کنند.
 
 وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری آگاهی، پرکاری، فعال‌بودن و معتقد به مبانی انقلاب اسلامی را ویژگی‌های رئیس‌جمهور شهید برشمردند.
 
مختاری با اشاره با اینکه خستگی‌ناپذیری، دارای فهم و درک عمیق سیاسی و ضرورت شناخت درست از مسائل و مشکلات به‌ویژه مسائل دفاعی و امنیتی از دیگر ویژگی‌های یک رئیس‌جمهور در تراز است ادامه داد: ضرورت انتخاب یک شخصیت میدانی و آشنا با مبانی مدیریت میدان از جنس شهیدان رئیسی و سلیمانی که خود را سرباز انقلاب و نظام می‌دانستند در این برهه خیلی مؤثر و مفید خواهد بود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه