اخبار داغ

جعفر قادری در گفتگو با دانا مطرح کرد؛

افزایش سرمایه گذاری های خارجی در صنعت نفت و گاز در دولت سیزدهم

افزایش سرمایه گذاری های خارجی در صنعت نفت و گاز در دولت سیزدهم
نماینده مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره میزان رشد سرمایه گذاری در صنعت نفت و گاز پرداخت و گفت: در دولت سیزدهم با رشد سرمایه گذاری در صنعت نفت و گاز رو به رو شدیم.

جعفر قادری نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درباره میزان رشد سرمایه گذاری در صنعت نفت و گاز  در چند سال گذشته گفت: یکی از کارهای ارزشمند در حوزه نفت و گاز که در دولت شهید رئیسی محقق شد این بود که هم میزان فروش نفت افزایش پیدا کرد  و هم سرمایه گذاری های داخلی و خارجی در حوزه نفت و گاز توسعه پیدا کرد. 

وی ادامه داد: درآمدهای حاصل از فروش فرآورده های نفتی در دولت شهید رئیسی به میزان خیلی زیادی توسعه پیدا کرد و فروش نفت با رشد ۳۰۰ درصدی مواجه شد و با رشد ۳۰ درصدی در میزان فروش گاز مواجه شدیم. 

قادری با بیان اینکه بر  توان و ظرفیت پتروپالایشگاهی کشور در دولت سیزدهم افزوده شد و از سوی دیگر کیفیت فرآورده های نفتی پالایش شده نیز ارتقا پیدا کرد توضیح داد: خطوط انتقال فرآورده های نفتی مخصوصا انتقال نفت نیز توسعه پیدا کرد. همه این موارد نشان دهنده عملکرد خوب دولت شهید رئیسی در این زمینه بوده است.

نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انصافا هم با وجود اینکه در تحریم بودیم و اروپایی ها به کشور ما نیامدند و سرمایه گذاری از سوی آنها نداشتیم با استفاده از منابع داخلی و ظرفیت بانک ها و شرکت های و تولید کننده های داخلی سرمایه گذاری خوبی در صنعت نفت و گاز انجام شد. 

این نماینده مجلس دوازدهم خاطرنشان کرد: البته جو سازی هایی بر علیه دولت انجام می شد بر این مبنا که دولت با مجموعه هایی که توان مالی ندارند قرارداد سرمایه گذاری می بندد و این اقدامات هم در نهایت منجر به سرمایه گذاری نمی شود، که این طور نبود. 

قادری گفت: ظرفیت های جدیدی که در حوزه استخراج نفت و گاز افزایش ظرفیت های پتروشیمی و خطوط انتقال فرآورده و در سایر بخش ها انجام شد نشان دهنده این است که این اقدامات دولت در حوزه نفت و گاز منجر به افزایش سرمایه گذاری شده است و نشانه های آن این است که ما در زمستان قطعی گاز نداریم و رشدی که در تولید برق داشته ایم و باعث شده در تابستان ها با قطعی های مکرر برق مواجه نشویم. 

نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از سوی دیگر با وجود افزایش تعداد خودروها باز هم سوخت مورد نیاز آنها تامین شده است و با کمبود بنزین رو به رو نشده ایم. این مسائل نشان دهنده این است که این سرمایه گذاری های در حوزه نفت و گاز و سایر انرژی ها سرمایه گذاری های واقعی بوده است. 

وی افزود: از سوی دیگر توسعه شبکه گاز رسانی و رساندن گاز به نقاط دوردستی مثل سیستان و بلوچستان و همچنین سایر نقاط کشور، معرف کارهای خوبی است که در وزارت نفت دولت سیزدهم انجام شده است. 

قادری بیان کرد: از سوی دیگر برای کاهش وابستگی به تجهیزات خارجی اقدام به تولید تجهیزات راهبردی گلوگاهی در بخش نفت و گاز با استفاده از توان شرکت های دانش بنیان شد. تولید کاتالیست ها و بی نیازی به واردات این محصول ارزبر  از کشور یک اقدام و گام مهم در راستای  دانش بنیان شدن صنعت نفت و گاز بوده است. 

نماینده مجلس شورای اسلامی توضیح داد: این اقدامات و این دستاوردها همه مبین این است که سخت گیری ها و تلاش هایی که در حوزه صنعت نفت و گاز در دولت شهید رئیسی انجام شده جهت گیری های درستی بوده است. در عین حال که وزارت نفت نیز کمک های قابل توجهی برای رفع نیازهای حوزه انرژی مردم انجام داده است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه