اخبار داغ

بهادری جهرمی در نشست خبری:

یارانه نقدی در دولت سیزدهم حدود ۹ برابر شد

یارانه نقدی  در دولت سیزدهم حدود ۹ برابر شد
سخنگوی دولت گفت: دولتمردان متعهدند با سرعت مضاعف آنچه رئیس جمهور شهید وعده داده بود تکمیل کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی بهادری جهرمی در نشست خبری مشترک با صولت مرتضوی و بهرام عین اللهی وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اظهار کرد: در روزهای آخر فعالیت دولت سیزدهم هستیم. در پی شهادت آیت الله رییسی و همراهانش با انتخابات زودهنگام مواجه شدیم، اما دولتمردان متعهدند با سرعت مضاعف آنچه رئیس جمهور شهید وعده داده بود را تکمیل کنند.

وی ادامه داد: از امروز به صورت روزانه فعالیت‌ها و اقدامات دولت سیزدهم در این مدت کمتر از ۳ سال را معرفی می‌کنیم. وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی جزو دستگاه‌های مورد ارجاع مردم و مرتبط با بحث رفاه و یارانه نقدی است. در این دولت یارانه نقدی حدود ۹ برابر شد، همچنین کالابرگ الکترونیکی با استقبال خوبی از سوی مردم‌ همراه شد.

بهادری جهرمی اظهار کرد: حوزه سلامت هم جزو حوزه های اولویت دار دولت است و روزانه در ابتدای این دولت، با ۷۰۹ متوفای کرونایی مواجه بود که در این دولت به صفر رسید. شهید رئیسی به حوزه درمان و سلامت توجه ویژه ای کرد. شورای عالی سلامت را بعد از ۱۰ سال احیا کرد. درمان کودکان زیر ۵ سال و همچنین دهک های نخست رایگان شد.

دبیر هیئت دولت یادآور شد: در این ۳ سال ۸ جلسه شورای عالی اشتغال برگزار شد که ۷ جلسه آن در زمان حیات شهید رئیسی بود.

در ادامه این نشسته خبری بهادری جهرمی در سخنان مجددی گفت: نرخ بیکاری دولت دو درصد کاهش یافته است که بر اساس وعده‌ای بود که رئیس جمهور شهید داده بودند. از طرفی در ابتدای دولت شرایط تورم به شدت وخیمی داشتیم که گریبانگیر دولت شده بود که معمولاً در این شرایط تورمی ضریب جینی باید افزایش یابد اما برخلاف روال همیشگی در شرایط تورمی، ضریب جینی در دولت آقای رئیسی کاهش یافت و از حدود ۰٫۴ درصد به ۰٫۳۸ کاهش یافت که موجب کاهش فاصله طبقاتی در کشور شد.

وی ادامه داد: در خصوص مدیریت شرکت‌هایی که دولت امانت‌دار مستقیم و غیر مستقیم اداره آن‌ها است، حرکت به سمت ساماندهی و واگذاری مدیریت برای استفاده از ظرفیت‌های مردمی و نظامات برای افزایش بهره‌وری و نظارت بر آن‌ها، موجب افزایش ضریب بهره‌وری در کلان عملکرد شرکت‌ها شد.

سخنگوی دولت اظهار کرد: همچنین اصلاح نظام‌هایی از جمله ریخت و پاش‌های متعددی که وجود داشت، اصل مصوبه‌ای بود که به منظور ساماندهی پرداخت‌ها در شرکت‌های دولتی و حتی شبه‌دولتی، تحت نظارت صندوق‌های با واسطه مدیریت دولت تصویب و ابلاغ شد که ان‌شاءالله شاهد افزایش هرچه بیشتر عدالت در پرداخت حقوق‌ها و جلوگیری از فیش‌ها و حقوق‌های نجوم می‌شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه