اخبار داغ

قالیباف:

شخصی که در مذاکره می‌نشیند باید بداند رو به رویش دشمن او نشسته است

 شخصی که در مذاکره می‌نشیند باید بداند رو به رویش دشمن او نشسته است
نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: شخصی که در مذاکره می‌نشیند باید بداند رو به رویش دشمن او نشسته است و دیدیم که صداقت آمریکایی چیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد باقر قالیباف روز شنبه در در مراسم بزرگداشت روز اصناف که در محل سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد، گفت: انتخابات یعنی روز تصمیم و تغییر که به برکت انقلاب اسلامی، مردم ما به سرنوشت خودشان حاکم هستند.

وی با بیان این که هیچ‌مسیری بهتر و بی‌حاشیه‌تر از انتخابات برای بهبود مشکلات کشور نیست، بیان کرد: قوه‌ مجریه محل اجرایی شدن قوانین است وگرنه قانون یک کاغذ بیشتر نیست، امروز مشارکت، برای امنیت، قدرت ملی ما مثل مجاهدین زمان جنگ در خاکریز است. پس از مشارکت انتخاب درست است که به ناسامانی‌ها پایان می‌دهد.

قالیباف با تاکید بر این که اهمیت اقتصاد بر هیچ‌ کسی پوشیده نیست و همه از حل مشکلات اقتصادی دم می‌زنند بیان کرد: در عملیات وعده صادق، قدرتی را نشان دادیم که‌ همه حسرت آن را خوردند. همه ایرانی‌ها در نقاط مختلف جهان که شاید دل خوشی هم نداشتند، افتخار کردند.

وی تصریح کرد: بالاخره آن‌ها نیز فرزندان این سرزمین هستند و در مشکلات، پای کار ایران هستند. تصاویری از بنگاه‌های خبری سراسر دنیا به نمایش گذاشته شد که موشک‌های جمهوری اسلامی از فراز مسجد الاقصی عبور کردند و در مهم‌ترین مرکز نظامی آن‌ها فرود آمدند.

قالیباف ادامه داد: این‌ها همه مایه افتخار است؛ اینجا می‌خواهم به عنوان یک‌رزمنده حرفی بزنم که اگر قدرت نظامی بالا می‌رود، برای خفظ جهان اسلام و صلح است ولی اگر به ما تجاوز کنند، پاسخ ما چنین خواهد بود.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: چنین قدرتی اگر پشتوانه اقتصادی نداشته باشد، دیر یا زود زمین خواهد خورد. مهم‌ترین ابزار استقلال کشور قدرت نظامی است ولی نمی‌توانیم با داشتن چنین قدرتی، کالای اساسی را از غریبه بخواهیم و سفره‌های مردم کوچک‌ شود. چطور از تولید می‌خواهیم گسترش پیدا کند که آن اتفاقات در بورس می‌افتد و سود بانک‌ها برای برخی‌پروژه‌ها تا ۳۰ درصد افزایش می‌یابد.

قالباف افزود: اگر خواست مردم و اراده الهی بر این باشد که من خدمت گذار باشم، حق ندارم به تنهایی تصمیم بگیرم چگونه مشکلات اقتصادی را حل کنم و برخی کارها را انجام دهم.

وی گفت: در نیروی انتظامی و هوافضا، سیستم فرماندهی است ولی هیچگاه بدون خرد جمعی تصمیم‌نگرفتم و پس از تصمیم‌گیزی هم به هیچ کس اجازه مانع شدن ندادم.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات ما این است که صاحبان علم و صاحب نظران را از تصمیمات دور می‌کنیم که چنین مشکلاتی برای ما درست می‌شود. از امام‌ راحل یاد گرفتیم که حرف مرد یکی‌نیست، حرف مرد دوتا است که اکر دید تصمیمش غلط است، روی آن پا فشاری نمی‌کند و ضررها را اصلاح‌ می‌کند.

وی گفت: حکم‌ از ۲ عنصر تشکیل شده است که یکی تشخیص علمی برخواسته از علم وتجربه و دیگری تصمیم سیاسی ماست، تشخیص در حوزه اقتصاد با اصناف است و باید تصمیم بگیرند که باید با اقتصاد چه کاری کرد.

قالیباف ادامه داد: در تصویب بودجه ۱۴۰۳، شخصی آمد و ایرادی وارد کرد که به بازار سرمایه ضرر می‌خورد و من هم پذیرفتم. هنوز امضای مصوبه خشک نشده بود ولی دوستان را متقاعد کردیم و کم‌تر از ۲۰ اصلاحات آن قانون انجام شد.

وی تاکید کرد: همه معتقدیم که ارز نباید چند نرخی باشد. وقتی مالیات را از تورم می‌گیریم، اساسش آن است چه سفره مردم کوچک می‌شود. وقتی حرف از اقتصاد مردم می‌زنیم باید کیک اقتصاد بزرگ شود، درآمد مردم بالا برود و اگر درآمدها بالا مالیات گرفتیم، سفره مردم کوچک‌نمی‌شود.

قالیباف گفت: من یک‌ کار بلدم که دست و پای دولت را از اقتصاد کوتاه کنم. متوجه هستم که مسئولیت آن با من است و در اصل ۴۴ هم مشخص است. اینجا باید به من بگویید چه کار کنم تا بهترین روند را پیش بگیریم. ما مکمل هم هستیم و در ادامه نیز باید همه به مردم پاسخگو باشیم.

وی ادامه داد: همان موقع که عده‌ای گفتند تحریم یک کاغذ پاره است، اعلام کردم که مهم است و راهکار مبارزه با ماست تا از پا در بیاییم. وقتی بحث مذاکره پیش آمد، گفتم که با مذاکره مخالف نیستم ولی بدانید که مذاکره یک روش مبارزه است. شخصی که در مذاکره می‌نشیند باید بداند رو به رویش دشمن او نشسته است و دیدیم که صداقت آمریکایی چیست.

وی افزود: امروز در قانون راهبردی یک ماده ۶ دارد که‌ دولت بتواند به شرط انتفاع اقتصادی، مذاکرات انجام شود. همه دستگاه‌های کشور یک طرف و دستگاه دیپلماسی هم یک طرف. باید مشکل تحریم حل شود.

قالیباف افزود: مگر می‌شود LC از چین باز شود و معامله کنیم؟ ولی ما بدون پرداخت ۱۵ درصدی توانستیم این کار را در شهرداری تهران انجام دهیم. ما بچه‌های جبهه هستیم و یاد گرفتیم کار نشد ندارد.

این نامزد انتخاباتی گفت: تهران را با ظرفیت‌های خود شهر اداره کردیم. همیشه هم ۷۰ درصد بودجه در حوزه‌های زیر ساختی هزینه می‌شد و ۳۰ درصد هزینه‌های جاری بود. امروز در دولت ۸۵ درصد صرف امور جاری می‌شود و اگر بشود، ۱۵ درصد را هزینه زیر ساخت می‌کنند.

وی تصریح کرد: مردم در میدان هستند و این باور من است. روزی که‌ می‌خواستم صدور پاسپورت را برون سپاری کنم، در جلسه دعوا شد و نمی‌گذاشتند که این کار انجام شود. با این حال که مسائل امنیتی وجود داشت، توانستیم با رعایت چارچوب‌ها مسئله را عملیاتی کنیم.

وی گفت: دولت وقتی تصمیم خلق الساعه می‌گیرد همه چیز خراب می‌شود. باید اقتصاد را پیش‌بینی پذیر کنیم تا قیمت‌ها نیز قابل پیش‌بینی شود. اگر به تولید فرصت بدهیم، ثبات در قیمت‌ها ایجاد می‌شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه