اخبار داغ

وحیدی:

کشور ۲.۵ سال گذشته بدون وابستگی به خارج در مسیر پیشرفت بود

 کشور ۲.۵ سال گذشته بدون وابستگی به خارج در مسیر پیشرفت بود
وزیر کشور با اشاره به تلاش‌های انجام شده و پروژه‌های به اجرا درآمده در دوره خدمت دولت سیزدهم گفت: کشور در ۲.۵ سال گذشته با وجود همه مشکلات بدون وابستگی به خارج در مسیر پیشرفت قرار داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد وحیدی شامگاه شنبه در آیین افتتاح پروژه تقاطع غیرهمسطح نیایش در اردبیل با گرامی‌داشت یاد شهدای خدمت به ویژه شهید رئیسی اظهار کرد: حجم کار فراوانی که در این استان انجام شده را وقتی انسان نگاه می‌کند، چنان که در سایر نقاط کشور نیز شاهدیم نشان می‌دهد که کاری کارستان انجام شده است.

وی افزود: سه سد آماده افتتاح یا پیشرفت پروژه ریلی اردبیل از ۸۰ کیلومتر به حدود ۱۴۲ کیلومتر که بیشتر شامل تونل و پل بوده یا در بحث برق و راه اقدام‌ها در همین مدت دو سال و نیم گذشته از دوره خدمت دولت سیزدهم به سرانجام رسیده است.

وزیر کشور بیان کرد: پروژه پایاب سد خدا آفرین و قرار گرفتن ۳۶ هزار و ۵۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی زیر کشت آبی و حمایت‌هایی که از بخش خصوصی انجام گرفته از جمله کاری که در معدن مس مشگین‌شهر انجام شده، بسیار کار بزرگی است که می‌تواند درآمد خوبی برای استان هم داشته باشد.

وی با اشاره به پروژه‌های شهری از جمله پل بسیج و نیایش اضافه کرد: کارهای صورت گرفته در این مدت چهره اردبیل را تغییر داده و این نشان دهنده کار شبانه‌روزی واقعی است.

وحیدی تاکید کرد: البته این حرکت بزرگ مجاهدانه‌ای که صورت گرفته در واقع وظیفه ماست که در ذیل یک فرهنگ اصیل و مهم استقلال‌طلبی، روی پای خود حرکت کردن بدون گره زدن کارها به خارج اتفاق افتاده است.

وی عنوان کرد: این در حالی است که برخی همچنان می‌گویند که ابتدا باید مسائل ما با خارجی‌ها حل شود تا کشور پیشرفت کند، در حالی که این کارهای بزرگ با وجود همه فشارها و تهدیدهای دشمن انجام شده است.

وزیر کشور با تاکید بر اهمیت این بینش و روشی که در نتیجه این بینش اتفاق افتاده است، گفت: هیچ وقت رئیس جمهور شهید، آیت‌الله رئیسی نگفت که کار نمی‌شود برای مثال چون تحریم هستیم.

وی ادامه داد: تحریم ظالمانه کار دشمن ستیزه‌جوی، ستمگر و استثمارگر است که البته در اقدام سبوعانه خود محکوم است اما ببنید در برابر چشمان دنیا چه بر سر مردم فلسطین می‌آورند و چه جنایت‌های می‌کنند با به خاک و خون کشیدن زنان و کودکان که تعدشان دارد به ۴۰ هزار نفر می‌رسد.

وحیدی بیان کرد: آیا با وجود چنین دشمنی، چنین شیطان اکبری می‌توان کنار آمد تا برای مثال یک چهره انسانی از خود نشان دهد؛ با این دشمن بارها مبارزه کردیم و او را به زمین کوبیدیم و در همه راهبردهایش به لطف الهی و توجه اهل بیت (ع) شکست خورده است، اما ما در میانه این همه دشمنی‌ها این پیروزی‌ها را به دست آوردیم.

وی اظهار کرد: کشورهایی که خود را وابسته کردند، بسیار وضع نامناسب و دچار درماندگی بزرگی هستند اما ما به نام شهدا کارها را پیش می‌بریم.

وزیر کشور تصریح کرد: ما خدا را داریم، شهدا را داریم، ایمان مستقر مردم را داریم، این اراده‌های بلند و قدم‌های استوار را داریم که کم چیزی نیست و با همین‌ها اتفاق‌های بزرگ می‌افتد و نباید راهی که خدا نشان داده و به نتیجه می‌رسیم را ببندیم و کنار بگذاریم و دوباره بنشینیم ببینیم که آمریکا چکار می‌کند.

وی تاکید کرد: چنین کاری اشتباه است و ملت ما هیچ‌گاه نمی‌پذیرد که راهی که در این ۲.۵ سال خداوند بر ما گشود و این حرکت را الان در سطح کشور شاهدیم که به دست خودمان رقم خورده است را دوباره برگردیم.

وحیدی افزود: اینکه از راه برگردیم، ببینیم کدخدا چه می‌گوید، تجربه‌های موفق را نبینیم و راه شکست خورده را امتحان کنیم، جواب خدا را چه خواهیم داد.

وی تصریح کرد: توطئه علیه ما شب و روز نمی‌شناسد و با همه اینها ملت در حال پیشرفت و سربلند است و ما باید این مفهوم بزرگ را در دل و ذهن خود نگه داریم که خدا با ماست.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: به‌ فرموده امام راحل حتی اگر همه کشورها درهایشان را به روی ما ببندند باز خدا و ائمه (ع) با ما هستند و به این واسطه کارها پیش می‌رود.

وی عنوان کرد: این فهم خیلی مهم است و به واسطه آن خیلی کارها می‌شود انجام داد؛ شرایط کشور وقتی شهید رئیسی دولت را تحویل گرفت، بسیار اسف‌بار بود اما او حتی به گذشته اشاره هم نکرد و بزرگوارانه کارها را پیش برد و خداوند هم با آن شهادت بزرگ پاسخ داد.

وحیدی در ادامه به انتخابات پیش‌روی ریاست جمهوری اشاره داشت و گفت: جمعه آینده روز بزرگی برای سرنوشت آینده ایران عزیز است که باید همه پای صندوق‌های رای بیایند تا بهترین شخص را انتخاب کنند تا بتواند این راه شهید رئیسی را با قدرت ادامه دهد که این راه، راه نجات و پیروزی است و در دنیا و آخرت موفقیت خواهد داشت.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد، همه ملت توفیق داشته باشند که در پای صندوق‌های رای حاضر شوند و یک حماسه جدیدی رقم بزنند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه