اخبار داغ

امام جمعه جازموریان:

مشارکت در انتخابات حمایت از نظام اسلامی است

مشارکت در انتخابات حمایت از نظام اسلامی است
امام جمعه جازموریان گفت: مشارکت در انتخابات به معنای حمایت از نظام اسلامی است که تولید اقتدار ملی، از مهم‌ترین برکات این مشارکت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه تحلیلی خبری «راه آرمان»؛ حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صادقی در گفتگو با خبرنگار رودبار ما با اشاره به حماسه حضور ملت ایران در هشتم تیرماه گفت: قطعاً مشارکت حداکثری مهم‌ترین اولویت انتخابات در نظام مردم‌ سالاری دینی است. این که چه کسی انتخاب می‌شود قطعاً و حتماً بسیار مهم است. اما اگر بهترین شخص با رأی کم انتخاب شود، برای نظام اسلامی خوب نیست. 

 

وی ادامه داد: برگزاری انتخابات با‌شکوه با حضور مردم، یکی از جلوه‌های اثرگذار در نمایش همبستگی مشارکت در انتخابات به معنای حمایت از نظام اسلامی است که تولید اقتدار ملی از مهم‌ترین برکات این مشارکت است که نصیب همه مردم می‌شود. 

 

امام جمعه جازموریان با بیان اینکه در نظام‌های مردم‌سالار، امور کشور با اتکا به آرای عمومی و از راه انتخابات معین می‌شود، تصریح کرد: در این نظام‌ها، مردم از پایه‌های اصلی قدرت و اقتدار ملی محسوب می‌شوند. در واقع مشارکت سیاسی بالای مردم در امور کشور و در شکل متداول آن یعنی انتخابات، قدرت ملی تولید می‌کند و توانایی لازم را برای رفع آسیب‌ها و بی‌اثر کردن تهدیدها افزایش داده، فرآیند پیشرفت و تعالی جامعه را در حوزه‌های مختلف و در ابعاد داخلی و خارجی سرعت و عمق می‌بخشد.

 

صادقی خاطرنشان کرد: در دنیای امروز، درجه مقبولیت یک نظام سیاسی را با تعداد انتخابات و میزان مشارکت مردم مورد سنجش قرار می‌دهند. مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و ایفای نقش فعال در ساختار تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری، نشان از میزان رضایت‌مندی آن‌ها از نظام و معرف درجه مقبولیت نظام است.

 

وی عنوان کرد: بی‌تردید موج بیداری اسلامی در منطقه و جهان که زمینه اضمحلال صهیونیست‌ها را در نظام بین‌الملل فراهم کرده، محصول گفتمان انقلاب اسلامی در تبیین جنایات صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم غزه است. در سایه همین گفتمان، اکنون جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه عمقی استراتژیک دارد و بازیگر مهمی در تحولات منطقه و جهان به شمار می‌آید.

 

امام جمعه جازموریان بیان کرد: حضور فعال، مؤثر، مستمر و گسترده مردم در همه صحنه‌های دفاع از انقلاب اسلامی و حمایت از نظام و همچنین انتخاب مسئولانی است که دغدغه انقلاب و اسلام را دارند و در برنامه‌های‌شان به موضوعات کلان توجه می‌کنند.

 

وی اظهار کرد: مشارکت اندک در انتخابات، اردوگاه دشمن را برای تشدید فشارها و نتیجه‌ بخش کردن تهدیدها ترغیب کرده و باعث یأس ملت‌هایی می‌شود که به مقابله با نظام سلطه پرداخته‌اند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه