اخبار داغ

مخبر در پیامی به نشست مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا:

قاره آسیا در سیاست خارجی ایران از جایگاه ویژه ای برخوردار است

قاره آسیا در سیاست خارجی ایران از جایگاه ویژه ای برخوردار است
سرپرست وزارت خارجه در نشست مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا پیام محمد مخبر سرپرست ریاست‌جمهوری را قرائت کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مخبر در بخشی از  پیام خود به این اجلاس ، با اشاره به ادامه جنایت های رژیم صهیونسیتی  علیه مردم فلسطین تاکید کرد: از ما هرفرصتی  برای کمک به مردم فلسطین و توقف جنایت‌های رژیم صهیونسیتی استفاده می‌کنیم .

در پیام مخبر آمده است: رژیم صهیونیستی با در پیش گرفتن سیاست آپارتاید هر روز بر دامنه تهدید و تجاوز خود علیه ملت فلسطین می‌افزاید. تاریخ گواه این موضوع است که ظلم بر بیگناه هرگز بی پاسخ نخواهد ماند. ما فلسطین را بخش جدایی‌ناپذیر از جهان اسلام می‌دانیم. ایران از هر فرصتی از جمله سازوکارهای چندجانبه برای کمک به توقف این جنایات بی سابقه و استقرار آتش‌بس و ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه استفاده  کرده و با قوت به آن ادامه می‌دهد.

مخبر در این پیام اعلام کرده است ما میراث‌دار ارزش‌های کهن در قاره آسیا هستیم. نگاه به آسیا مورد توجه ایران بوده و قاره آسیا از جایگاه ممتازی در سیاست خارجی ما برخوردار است.

وی در بخشی دیگر از این پیام با اشاره به ظرفیت‌های قاره آسیا و نگاه ایران به سازوکارهای چندجانبه و منطقه ای گفت: نگاه به آسیا همواره مورد توجه ایران بوده است و قاره آسیا از جایگاه ویژه‌ای در سیاست خارجی ایران برخوردار است.

مخبر همچنین در پیام خود تاکید کرده است: مجمع گفت‌وگوی همکاری آسیا می‌تواند نقش مهمی در ایجاد آسیایی متحدتر، قدرتمندتر و نقش آفرین‌تر ایفا کند.

وی ادامه داد: جهان در یک دوره گذرتاریخی قرار دارد و  این روند به شدت تحت تاثیر و نقش‌آفرینی قدرت‌های نوظهور آسیایی است.

 وی تاکید کرد: آسیا می‌تواند الگویی مبتنی بر عدالت، کرامت انسانی و چندجانبه‌گرایی به جامعه بین‌الملل ارائه کند.

 مخبر همچنین در ابتدای  این پیام یاد  شهید آیت‌الله رئیسی و شهید امیرعبداللهیان را گرامی داشت و به مردم بی دفاع غزه درود فرستاد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه