اخبار داغ

خلق طرح های نورپردازی کاربردی با نور خطی

خلق طرح های نورپردازی کاربردی با نور خطی
نور خطی از لحاظ طراحی نورپردازی نیز دارای ویژگی های برتری هستند که امکان خلق طراحی های نورپردازی متنوع و متناسب با طراحی داخلی و با در نظر گرفتن ویژگی های پلان معماری و استفاده درست از زوایا و انحناهای فضا را بوجود می آورد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نور خطی از لحاظ طراحی نورپردازی نیز دارای ویژگی های برتری هستند که امکان خلق طراحی های نورپردازی متنوع و متناسب با طراحی داخلی و با در نظر گرفتن ویژگی های پلان معماری و استفاده درست از زوایا و انحناهای فضا را بوجود می آورد.

کاربردهای نور خطی

استفاده از نور خطی در نورپردازی فضاهای داخلی به طراحان امکان می‌دهد تا به طور خلاقانه با استفاده از لاین‌های نوری متناسب با گوشه‌ها و زوایای پلان معماری، جلوه‌ای منحصر به فرد به فضا ببخشند. در فروشگاه‌ها و مراکز تجاری، نور خطی در سقف با امتدادی از روی دیوار، طرح زیبایی مثل حرف L ایجاد می‌کند و جذابیت بصری فضا را افزایش می‌دهد.

نورهای خطی با طراحی‌ها و کاربردهای متنوع، به طراحان و معماران امکان می‌دهند تا با توجه به نیازها و شرایط فضاها، از این سیستم‌های روشنایی مدرن استفاده کنند. با کاربرد صحیح چراغ‌های خطی، همچنین می‌توان به زیبایی‌های معماری نیز تأکید کرد و فضاها را با جلوه‌های خیره‌کننده‌تری تزیین کرد.

ویژگی های نورخطی خطی

  • طراحی مینیمال این چراغ بسیار مناسب فضاهای معماری مدرن است و بیشترین هماهنگی را با معماری داخلی ایجاد خواهد کرد.
  • این دسته از چراغ ها قابلیت استفاده هم به عنوان چراغ دکوراتیو و هم چراغ تامین روشنایی را دارد. ماژول های استفاده شده در این چراغ را بنا به کاربری مد نظر می توان با شدت نورهای متفاوت در نظر گرفت.
  • این چراغ ها قابلیت نصب در سقف، دیوار، کف و … را دارند، بنابراین برای طراحی نورپردازی بسیار انعطاف پذیر هستند.
  • چراغ های خطی یا LED Line یا ال ای دی خطی به دلیل آنکه می تواند با طرح معماری مختلف منطبق بشوند راهکار روشنایی مناسبی هستند.

روش نصب انواع نور خطی

سه نوع اصلی از روش چراغ خطی وجود داردکه شامل روکار، توکار و چراغ های آویزان است. هر کدام دارای ویژگی های منحصر به فردی هستند و این مهم است که کاربران قبل از نصب، تفاوت های آنها را درک کنند.

نور خطی روکار

برای خلق ظاهر سنتی تر، نورپردازی روی دیوار راه حلی مناسب است. این زمانی است که چراغ های خطی مستقیماً بر روی سقف و دیوار نصب می شوند و می توان آن را یک اجرای کلاسیک در نظر گرفت زیرا یکی از مدل های قدیمی است.

علیرغم اینکه یک طرح قدیمی است، نورپردازی روی سطح هنوز بسیار محبوب است. زیرا چراغ های خطی به طور مداوم از نظر سبک و عملکرد به روز می شوند و با این نوع نصب، به روزرسانی بسیار ساده تر خواهد بود. این پروفیل ها، هنگامی که بر روی سقف و دیوار نصب می شوند، خطوط بسیار تمیزتری نسبت به لوسترها، چراغ های آویز و دیگر انواع روشنایی ایجاد می کنند.

روشنایی خطی توکار

برای ظاهری شیک ‌تر و جایی که طرح مینیمالیسم در اولویت است، می‌توان لاین نوری توکار را انتخاب کرد. در روشنایی محیط، پروفیل چراغ خطی به صورت فرورفته در شیار ایجاد شده در سقف، دیوار یا حتی کف اجرا می شوند.

این یک راه حل محبوب برای نورپردازی مدرن اداری است، به ویژه در مکان های کاری با ارتفاع کمتر یا آنهایی که طراحی تمیزتر و مینیمال را می پسندند، مناسب خواهد بود. از آنجایی که نورپردازی در سقف، دیوارها و کف غرق هستند، این سیستم روشنایی فضایی زیبا را ارائه می دهد. ضمن آنکه برای محیط های شلوغ، نبود سیم های معلق نیز محیط امن تری ایجاد می کند.

علاوه بر این، روشنایی خطی توکار را می توان به عنوان روشنایی در کابینت ها، قفسه های اداری و ویترین ها نیز نصب کرد. پروفیل های لاین نوری می توانند در زیر کابینت در آشپزخانه های منازل تعبیه شوند. این سبک نورپردازی، حس مدرنی به فضاها می دهد.

چراغ خطی آویز

نور خطی آویز، یک ریل یا پروفیل با دهانه مناسب است که به صورت آویز از سقف در نظر گرفته می شود. معمولاً کاربرد لاین نوری در سقف ها به عنوان روشنایی محیط خواهد بود. در دفاتر قسمت فضای بالای میز، می توان این سیستم روشنایی را از سقف آویزان کرد تا حس عمق و بعد ایجاد شود.این نور خطی  را می توان به طول های مختلف سفارشی کرد و در الگوهای خاصی نصب نمود تا فضاهای منحصر به فردی ارائه شود. اگرچه نورپردازی توکار برای کاربرانی که طرح های مینیمال را ترجیح می دهند، انتخاب طبیعی به نظر می رسد، اما تنها گزینه نیست.

شما میتوانید برای داشتن نور خطی با طرح دلخواه و سایز مدنظرتون وهمینطور کسب راهنمایی بیشتر جهت تهیه نور خطی مناسب با مشاورین مجموعه اکووات در ارتباط باشید.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه