اخبار داغ

حاجی دلیگانی در گفتگو با دانا مطرح کرد؛

رشد 30 درصدی صادرات گاز در دولت سیزدهم

رشد 30 درصدی صادرات گاز در دولت سیزدهم
نماینده برخوردار، شاهین شهر و میمه اصفهان در مجلس به بیان توضیحاتی درباره اقدامات دولت سیزدهم در حوزه رشد سرمایه گذاری خارجی در زمینه نفت و گاز پرداخت و گفت: دولت سیزدهم در حوزه تجارت نفت و گاز موفق عمل کرده و منجر به توسعه تجارت نفت به میزان ۳۰۰ درصد شده است و تجارت گاز نیز ۳۰ درصد افزایش یافته است.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا، درباره اقدامات دولت سیزدهم در حوزه رشد سرمایه گذاری خارجی گفت: دولت سیزدهم به این جهت که از بخش تجاری و صنعت نفت و گاز و همچنین ظرفیت منطقه ای ایران که حاصل تلاش سالیان متمادی ما در منطقه است استفاده کردند، می توان گفت دولت سیزدهم در زمینه توسعه ارتباطات نفت و گاز اقدامات موثری داشته است. 

این نماینده مجلس دوازدهم ادامه داد: دولت سیزدهم در حوزه تجارت نفت و گاز موفق عمل کرده و منجر به توسعه تجارت نفت به میزان ۳۰۰ درصد شده است و تجارت گاز نیز ۳۰ درصد افزایش یافته است. 

این نماینده مجلس دوازدهم خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم یک همگرایی بین وزارت امور خارجه و وزارت نفت شکل گرفت و از طرفی رشد اقتدار منطقه ای ایران در دولت سیزدهم باعث شد که نتیجه آن را در رشد صادرات نفت و گاز و همچنین رشد سرمایه گذاری خارجی ببینیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: افزایش تجارت نفت و گاز در دولت باعث شده است که درآمد بیشتری نصیب کشور شود و این درآمد بیشتر باعث شده با کسری بودجه کمتری رو به رو شویم. 

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در راستای افزایش بهره وری در حوزه نفت و گاز هم تلاش زیادی شده تا از هدر رفت انرژی جلوگیری شود. وزیر نفت هم در صحن علنی مجلس گزارش داد که در 3 سال اخیر بیش از 23 میلیارد دلار قرارداد در این حوزه امضا شده است که این میزان سرمایه گذاری منجر به رشد و توسعه میادین نفت و گاز در کشور و توسعه زیرساخت ها می شود.

حاجی دلیگانی بیان کرد: اجرای طرح های توسعه ای برای بهینه سازی پالایشگاه های جدید و احداث چند پتروپالایشگاه از جمله این اقدامات بوده است. رشد بخش نفت و گاز تاثیر به سزایی در رشد اقتصادی کشور دارد و در این چند ساله بخش عمده ای از رشد اقتصادی ناشی از همین اقدامات در حوزه نفت و گاز بوده است.

مصطفی قهرمانی

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه