اخبار داغ

بازدید وزیر ورزش از اردوی تیراندازی؛

گزارش قربانی و طالبی، درخواست های تیراندازان و قول وزیر به رستمیان/ هاشمی: امید داریم مثل فروغی بدرخشید

گزارش قربانی و طالبی، درخواست های تیراندازان و قول وزیر به رستمیان/ هاشمی: امید داریم مثل فروغی بدرخشید
وزیر ورزش از اردوی تیراندازی بازدید و با تیراندازان و کادر فنی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان صبح امروز به‌همراه مریم کاظمی‌پور، معاون توسعه ورزش بانوان وزارت و جمعی از همراهان در محل فدراسیون تیراندازی حضور یافت.

هاشمی پس از ادای احترام به مزار شهید گمنام واقع در محل فدراسیون و صرف صبحانه همراه با اعضای تیم ملی تیراندازی، به سالن مسابقات تیراندازی رفت و ضمن گفت‌وگو با سرمربی تیم ملی تیراندازی، بازدیدی از تمرین دختران تیرانداز ایران و سالن تیراندازی فدراسیون داشت.

در جریان این بازدید تیراندازان تمرینات خود را در حضور وزیر پیگیری کردند و فاطمه امینی و شرمینه چهل‌امیرانی، دو دختر المپیکی تفنگ ایران در حضور وزیر ورزش به سیبل زدند. همچنین مرتضی قربانی رئیس فدراسیون نیز توضیحاتی درباره آخرین وضعیت تیراندازان و شرایط موجود به وزیر ارائه داد.

طالبی: همه چیز به روز مسابقه بستگی دارد

در این بازدید مریم طالبی مربی تیم ملی تفنگ زنان توضیحاتی را درخصوص وضعیت ملی‌پوشان به وزیر ورزش و جوانان ارائه کرد.

مریم طالبی، سرمربی تیم ملی تفنگ پس از حضور کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان در محل تمرینات ملی پوشان اظهار داشت: در تفنگ زنان 2 سهمیه داریم و در المپیک در 3 بخش نماینده داریم. چهل امیرانی در ۱۰ متر و امینی در ۱۰ متر و سه وضعیت در المپیک شرکت می کنند. در سه وضعیت مشکلات همیشگی داشتیم و قربانی با جایی که مقدور بود، تمهیدات لازم را اندیشید تا مشکلات برطرف شود.

وی در ادامه افزود: در تفنگ بادی 2 نماینده داریم و آماده هستیم و برنامه ریزی ها از یک سال پیش انجام شده و برنامه ها عملیاتی شد و تیراندازان آمادگی خوبی دارند. هدف ما حضور با تمام قدرت است و اینکه تیراندازان بتوانند عملکردی نزدیک به خودشان داشته باشد، عملکرد مطلوبی است.

سرمربی تیم ملی تفنگ کشورمان گفت: بعضا هزینه  سفرها توسط خود رییس فدراسیون تامین شد. رقابت در جهان بسیار بالا است و رکوردها در مونیخ بسیار بالا بود. برزیل موفق موفق ترین حضور تیم  با 3 فینالیست بود. رقابت در برزیل سخت بود چون آخرین مرحله توزیع سهمیه بود. در باکو عملکرد نسبتا خوبی داشتیم.

وی تاکید کرد: بچه ها دارای ثبات رکوردی هستند البته چهل امیرانی چند روز قبل از مونیخ سلاح خود را عوض کرده بود و انتظار داشتیم این موضوع عملکرد او را تحت تاثیر قرار دهد. در مجموع الان شرایط مطلوبی دارند و همه چیز به روز مسابقه بستگی دارد و همینکه عملکرد واقعی خود را به نمایش بگذارند خوب است.

یوسف آجرلو، سرپرست کمیته تیم های ملی نیز گفت: در دو دوره و در ۲۰۱۰ مه‌لقا جام بزرگ اولین سهمیه و این دوره هانیه رستمیان اولین سهمیه کاروان آن گرفت که ارزش تیراندازان ما را نشان می دهد

وی در ادامه افزود: شرکت ملی گاز هندوستان اسپانسر تیراندازی هستند اگر یکی از شرکت های بزرگ اسپانسر ما شوند و سرمایه گزاری خوبی با حمایت وزارت ورزش و مجلس انجام شود، در این رشته جایگاه واقعی خود را در دنیا به نمایش می گذاریم.ما استعدادهای زیادی در این رشته داریم و نیازمند حمایت دولت و مجلس هستیم.

احمدرضا هامونی حقیقت نیز عنوان داشت: به جز یک فینال، هانیه رستمیان در تمام فینال ها در سال گذشته حضور داشته. اینکه در بین برترین ها قرار گرفته شود و فینالیست شده، اتفاق بزرگی است و این امر انشالله در المپیک پاریس تکرار می شود.
موضوع تجهیزات روی استعدادیابی تاثیر زیادی دارد. جوانان به سرعت جایگزین بزرگسالان می شوند و ما نیاز تجهیزات داریم.

تیراندازان بادی ما در کلاس بین المللی هستند و اگر در فینال باشند و مدال بگیرند جای تعجب وجود ندارد. هانیه در بخشی که مشکل مهمات داشتیم، سهمیه گرفت.

هاشمی: امید داریم مثل فروغی بدرخشید

بعد از تمرین المپیکی ها، هاشمی در جمع تیراندازان حاضر شد و گفت: تیراندازی یک رشته تمرکزی است و ما امید داریم مثل المپیک قبلی که جواد فروغی درخشید و مدال باارزشی گرفت، شما هم بتوانید با تمرکز توانایی‌های خودتان را نشان بدهید.

وی افزود: برای ارتقا رکوردهای خود تلاش کنید و به مسائل دیگر توجه نکنید و می‌دانم که شرایط سختی را سپری می‌کنید و امیدوارم هستم که بتوانید عملکرد موفقیت‌آمیزی را ارائه دهید. از ۴ سهمیه تیراندازی، ۳ سهمیه برای زنان است و این نشان‌دهنده این است که باید توجه بیشتری به این رشته ورزشی شود.

هاشمی برای رفع مشکلات این رشته نیز گفت میانگین افزایش اعتبارات در فدراسیون‌ها در سال ۱۴۰۳ حداقل ۱۵۰ درصد بوده و حق این رشته المپیکی است که در شرایط بهتری قرار بگیرد.

صحبتهای تیراندازان تفنگ با وزیر

ملی‌پوشان تفنگ هم در ادامه درباره مشکلات تجهیزات صحبت کردند و قول دادند با آمادگی کامل به المپیک بروند.

 فاطمه امینی، تیرانداز المپیکی ایران در ماده تفنگ در حاشیه دیدار با وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: از شما تشکر می‌کنم که به ما سر زدید. حضور شما و حمایت‌هایتان برای ما دلگرمی است. از فدراسیون و رئیس آن آقای قربانی هم تشکر می‌کنم که تلاش کردند تا تجهیزات را به روز کنیم. کارهایی که می‌توانستند انجام دهند تا بهتر تمرین کنیم انجام دادند. اکنون سه هفته مانده به المپیک و همه تلاشمان را می‌کنیم تا با آمادگی کامل در این مسابقات شرکت کنیم. 

وی گفت: از مربیان هم تشکر می‌کنم که واقعا در این مدت زحمت کشیدند و تلاش کردند که در بهترین شرایط باشیم. برای به روز کردن سلاح و لباس کلی زحمت کشیدند.

شرمینه چهل امیرانی، دیگر تیرانداز المپیکی ایران هم گفت: به خاطر حضورتان تشکر می‌کنم. حضورتان باعث دلگرمی است. همینطور از قول‌هایی که بابت تجهیز سالن‌ها و کمک به فدراسیون دادید تشکر می‌کنم. تیراندازی تجهیزات محور است و هرچقدر شرایط بهتر باشد ما بیشتر می‌توانیم تلاش کنیم. فدراسیون، کمیته ملی المپیک، مربیان و همه کمک کردند تا در بهترین شرایط تمرین کنیم و در مسابقات شرکت کنیم. امیدوارم در پاریس عملکرد خوبی داشته باشیم. 

در ادامه از سوی وزیر ورزش و جوانان هدایایی به رسم یادبود به دختران تیراندازی تفنگ که سهمیه المپیک کسب کرده اند، اهدا شد.

قول وزیر به هاشمیان

کیومرث هاشمی پس از بازدید از اردوی تفنگ، به سالن تیراندازی تپانچه رفت و با هانیه رستمیان، المپین ایران و مربی تیم ملی گفت‌وگو داشت.

در جریان این دیدار رئیس فدراسیون تیراندازی به هانیه رستمیان در جهت کسب مدال قول پاداش یک میلیاردی و یک اسلحه داد.

هانیه رستمیان به وزیر ورزش گفت: ما چون کمبود تجهیزات و فشنگ داریم مقداری تمرینات‌مان آنطوری که باید نیست. اکنون مدتی است که فدراسیون و کمیته ملی المپیک حمایت کرده‌اند و یک اردوی برون مرزی شرکت کردیم و به ما کمک کرد تا بتوانیم فشنگ تهیه کنیم و در تمرینات استفاده کنیم.

همچنین رستمیان تصریح کرد: با حمایت فدراسیون و کمیته ملی المپیک توانستم سلاحم را تجهیز کنم و سلاح جدید 25 متر بخرم. اتفاق خوبی است. همه تلاش‌مان را برای بهترین نتیجه می‌کنیم.

وزیر ورزش و جوانان در حاشیه این بازدید از افزایش حداقل 150 درصدی میانگین اعتبارات فدراسیون‌های ورزشی در سال 1403 خبر داد. هاشمی همچنین مدعی شد که در برخی رشته‌های المپیکی مثل تیراندازی و کشتی نیز این توجه بیشتر بوده است که این موضوع حق این فدراسیون‌ها است.

بازدید وزیر از تمرین تراپ

نریمان نیکخو سرمربی تیم ملی تراپ در بازدید کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان از اردوی تیم ملی تراپ گفت:  خداراشکر در قهرمانی آسیای کویت با امتیاز ۱۲۱ با مدال طلا و شکستن رکورد ایران، سهمیه المپیک گرفتیم . بعد از آن راهی قهرمانی جهان در قطر شدیم که از نظر من از المپیک هم بالاتر بود.چون قدرهای جهان حضور داشتند که بیرانوند امتیاز ۱۲۱ را تکرار کرد و هفتم شد و در تساوی شکنی ۱۰ نفر را پشت سر گذاشت که تعداد زیادی از انها عنوان دار جهان و المپیک بودند .

وی در ادامه افزود: با حمایت فدراسیون و وزارت ورزش راهی ایتالیا شدیم بیرانوند در مسابقه اول بدون تمرین امتیاز ۱۱۸ را ثبت کرد و مسابقه دوم را با یک روز تمرین ۱۱۹ زد و تفنگ جدید تهیه کرد و برای او اسپانسر جذب شد.  امیدوارم در المپیک و اولین حضور خود یک رتبه قابل قبول را با نگاه به مدال ثبت کنیم.

محمد بیرانوند نیز عنوان داشت:سپاسگزارم که حضور داشتید و همیشه پیگیر شرایط ما هستید. از شما می خواهم از ورزشکاران حمایت بیشتری شود تا این رشته در کشور رونق یابد و مدال های رنگارنگی کسب شود.

کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان نیز در اردوی تیم ملی تراپ گفت:علاوه بر کسب سهمیه برای اولین بار، این رشته است مورد توجه مسیولین و مردم قرار دادید. زمانی که سهمیه گرفتید نگاه ها به سمت این رشته رفت‌ ما نباید فقط به بیرانوند بسنده کنیم و باید جوانان زیادی وارد شوند. شما کار بزرگی کردید و انشالله اگر مدال بگیرید نام خود و ایران را ماندگار می کنید.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه