اخبار داغ

معرفی هارد 1 ، 2 و 4 ترابایت وسترن دیجیتال بنفش مخصوص دوربین مداربسته

معرفی هارد 1 ، 2 و 4 ترابایت وسترن دیجیتال بنفش مخصوص دوربین مداربسته
رند محبوب وسترن دیجیتال ( Western Digital ) هارد های مخصوص دستگاه های ضبط تصاویر دوربین مداربسته خود را با رنگ بنفش ( Purple ) تولید می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ برند محبوب وسترن دیجیتال ( Western Digital ) هارد های مخصوص دستگاه های ضبط تصاویر دوربین مداربسته خود را با رنگ بنفش ( Purple ) تولید می کند. همانطور که می دانید دستگاه های ضبط تصاویر چه از نوع NVR باشد و چه از نوع XVR یا DVR همگی بدون هارد تولید و روانه بازار می شوند تا هر کس بتواند بسته به نیاز خود هارد با ظرفیت مورد نظر را داخل دستگاه نصب و راه اندازی کند. اغلب این دستگاه ها از هارد های با درگاه SATA پشتیبانی می کنند.

اما سوال اینجاست وقتی دستگاه های ضبط تصاویر از هارد های ساتا پشتیبانی می کنند پس لزوم استفاده از هارد خصوص دوربین مدار بسته چیست و اصولا چرا برند هایی مثل وسترن دیجیتال هارد های مخصوص دوربین مداربسته تولید می کنند.

برای پاسخ این سوال یک کامپیوتر را تصور کنید، وقتی اطلاعات داخل آن ذخیره می شود بعد از مدت زمانی پروسه ذخیره سازی خاتمه می یابد. حالا دستگاه ضبط تصاویر را تصور کنید. بصورت پیوسته و مداوم هر لحظه حجم بالایی از اطلاعات را ذخیره می کند. پس اولین تفاوت اینجاست که در هارد های مخصوص دوربین مداربسته ، هارد بصورت پیوسته درگیر است و می بایست از نظر فنی توانایی ضبط مداوم را داشته باشد. به همین دلیل است که اقلب کسانی که از هارد های معمولی ساتا برای دستگاه های DVR یا NVR خود استفاده می کنند بعد از مدت با سوختن یا هنگ کردن هارد مواجه می شوند.

از طرف دیگر سرعت ذخیره سازی هارد مخصوص دوربین مداربسته باید بالاتر باشد. حجم تصاویر بالا هست و نیازمند ذخیره سازی سریع می باشد.

به این توضیح همیشه توصیه می شود فقط از هارد های اورجینال مخصوص سیستم های نظارت تصویری یا همان Surveillance استفاده کنید.

C:\Users\farshidgb\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\HDD.JPG

هارد های وسترن دیجیتال بنفش

همانطور که اشاره شد شرکت وسترن دیجیتال هارد های مخصوص دوربین مداربسته را با رنگ بنفش تولید می کند. از جمله پرفروش ترین هارد های این برند می توان به هارد 1 ترابایت وسترن دیجیتال بنفش ، هارد 2 ترابایت وسترن دیجیتال بنفش ، هارد 4 ترابایت وسترن دیجیتال بنفش و ... اشاره کرد.

هارد توصیه شده توسط داهوا

در حال حاضر شرکت داهوا ، هارد های برند وسترن دیجیتال بنفش را به عنوان هارد مناسب دستگاه های ضبط تصاویر داهوا توصیه کرده است. 

C:\Users\farshidgb\AppData\Local\Microsoft\Windows\INetCache\Content.Word\HDD2.jpg

هارد یک ترا بنفش چقدر ظرفیت ضبط تصاویر دارد؟

همانطور که میدانید مدت زمانی که هر هارد می تواند تصاویر را در خود ذخیره کند به تعداد دوربین و همچنین کیفیت دوربین ها بستگی دارد. در زیر فهرستی تقریبی از مدت زمان ضبط تصاویر روی هارد 1 ترابایت بنفش بر اساس نوع و تعداد دوربین ها ذکر شده است.

برای 8 عدد دوربین 2 مگاپیکسل HDCVI تقریبا مدت 2 هفته

برای 16 عدد دوربین 2 مگاپیکسل HDCVI تقریبا مدت 1 هفته

برای 32 عدد دوربین 2 مگاپیکسل HDCVI تقریبا مدت 3 روز

برای 8 عدد دوربین 5 مگاپیکسل HDCVI تقریبا 15 روز

برای 16 عدد دوربین 5 مگاپیکسل HDCVI تقریبا 5 روز

برای 8 عدد دوربین 2 مگاپیکسل IP تقریبا مدت 2 هفته

برای 16 عدد دوربین 2 مگاپیکسل IP تقریبا مدت 1 هفته

برای 8 عدد دوربین 4 مگاپیکسل IP تقریبا 1 هفته

برای 16 عدد دوربین 4 مگاپیکسل IP تقریبا 3 روز

هارد 2 ترابایت بنفش برای چه مدت می تواند تصاویر را ذخیره کند؟

مدت زمان ذخیره سازی تصاویر دوربین مداربسته روی هر هارد بستگی به کیفیت دوربین ها و تعداد دوربین ها دارد اما به طور متوسط می توان گفت هارد 2 ترابایت بنفش به طور معمول می تواند

برای 8 عدد دوربین 2 مگاپیکسل HDCVI تقریبا مدت 1 ماه

برای 16 عدد دوربین 2 مگاپیکسل HDCVI تقریبا مدت 2 هفته

برای 32 عدد دوربین 2 مگاپیکسل HDCVI تقریبا مدت 1 هفته

برای 8 عدد دوربین 5 مگاپیکسل HDCVI تقریبا 3 هفته

برای 16 عدد دوربین 5 مگاپیکسل HDCVI تقریبا 10 روز

برای 8 عدد دوربین 2 مگاپیکسل IP تقریبا مدت 1 ماه

برای 16 عدد دوربین 2 مگاپیکسل IP تقریبا مدت 2 هفته

برای 8 عدد دوربین 4 مگاپیکسل IP تقریبا 2 هفته

برای 16 عدد دوربین 4 مگاپیکسل IP تقریبا 1 هفته

محاسبه سایر ظرفیت ها

برای سایر ظرفیت های هارد با تعداد مختلف دوربین با توجه به موارد فوق با یک نسبت گیری ساده می توانید مدت زمان ذخیره سازی هارد مورد نظر خود را با توجه به تعداد و مگاپیکسل دوربین پیدا کنید.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه