اخبار داغ

هیات‌رئیسه مشخص شد، نایب رئیس بانوان رای نگرفت؛

انتخابات ووشو| امیر صدیقی بدون رقیب بر مسند ریاست قرار گرفت

انتخابات ووشو| امیر صدیقی بدون رقیب بر مسند ریاست قرار گرفت
امیر صدیقی برای ۴ سال دیگر سکان ریاست فدراسیون را در دست گرفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ مجمع عمومی انتخاباتی ریاست فدراسیون ووشو از ساعت ۱۰ صبح امروز چهارشنبه به ریاست سیدمحمدشروین اسبقیان، معاون توسعه ورزش همگانی، قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان، سیدمناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک و با حضور اعضای مجمع برای تعیین رئیس ۴ سال آتی ووشو در هتل هما برگزار شد.

برای انتخابات فدراسیون ووشو 5 کاندیدا به نام های امیر صدیقی رئیس فدراسیون ووشو، عباس شیبک، مجتبی جانعلی، سیدامیر نوری سادات و جعفر عرفانیان تایید صلاحیت شده بودند که سه نفر از این کاندیداها (مجتبی جان‌علی، سیدامیر نوری‌سادات و جعفر عرفانیان) به نشانه اعتراض در محل برگزاری این انتخابات حضور نیافتند.

عباس شیبک، تنها کاندیدای حاضر در مجمع انتخاباتی و مدیرکل ورزش و جوانان استان سیستان‌وبلوچستان نیز پس از ارائه اظهاراتی، به نفع امیر صدیقی از انتخابات کناره گرفت.

در پایان فرآیند رای‌گیری و پس از شمارش آرا؛ امیر صدیقی با کسب ۴۹ رای از مجموع ۵۰ رای ماخوذه برای ۴ سال دیگر بر سکان ریاست فدراسیون ووشو باقی ماند. یک رای باطله در صندوق وجود داشت.

امیر صدیقی پس از اعتماد مجدد مجمع به خودش ضمن تشکر از اعضا، گفت: باعث افتخار من است که فرصت خدمت را به‌دست آوردم و امیدواریم قدم‌های بزرگی را برای توسعه رشته پرافتخار ووشو با هم برداریم تا افتخارآفرینی این ورزش ادامه پیدا کند. ان‌شالله این مسیر ادامه خواهد داشت.

اعضای هیات رئیس مشخص شدند، نایب رئیس بانوان رای نگرفت

پس از انتخاب امیر صدیقی برای دومین دوره متوالی به عنوان رییس، رای گیری برای انتخاب اعضای هیات رئیسه انجام شد.

جعفر سمیعی نایب رئیس، حمیده صادقی نایب رییس بانوان، سید علیرضا حاجی میرعرب خزانه‌دار، میترا عباسی کارشناس خبره، مهدی علی‌نژاد کارشناس خبره، سیدمحسن روناسی نماینده هیات استان‌ها، مهدی خیلی نماینده استان‌ها و امیر عباس لشگری نماینده باشگاه‌ها، افرادی بودند که رئیس فدراسیون به اعضای مجمع معرفی کرد.

در نهایت حمیده صادقی نتوانست به‌عنوان نایب رئیس بانوان رای اعتماد بگیرد و سیدمحسن روناسی هم رای نیاورد، اما سایر افراد معرفی شده رای اعتماد اعضای مجمع را گرفتند.

در این مجمع بحث و چالشی درباره برگزاری انتخابات هیات‌رئیسه بدون نوشتن رای و با قیام صورت گرفت که اسبقیان در نهایت تصمیم به احترام به قوانین مجمع و برگزاری کتبی انتخابات گرفت.

برخی اعضای مجمع در خصوص نحوه رای گیری برای هیات رئیسه به خصوص نایب رئیس بانوان که رای اعتماد نگرفت اعتراض داشتند، که اسبقیان این اعتراضات را وارد ندانست.

امیر صدیقی درخواستی را برای حذف یکی از نواب رئیس خود داشت که با تذکر ناظر انتخابات و تصمیم شروین اسبقیان مقرر شد در برگه رای گیری، اعضای مجمع در خصوص این امر تصمیم بگیرند.

اختلال در صدا و میکروفون موجب اعتراض شروین اسبقیان به مسئولان هتل هما شد.

در پایان رای‌گیری هیات‌رئیسه، در پایان شمارش آرا؛ جعفر سمیعی به عنوان نایب رئیس اول، سید علیرضا حاجی میرعرب به عنوان خزانه دار، مهدی علی نژاد و میترا عباسی به عنوان کارشناسان خبره، مهدی خلیلی سوادکوهی به عنوان نماینده هیئت‌های استانی و امیرعباس لشگری به عنوان نماینده باشگاه‌های ورزشی انتخاب شدند.

حمیده صادقی و سیدمحسن روناسی موفق به اخذ رای اعتماد مجمع نشدند و مهدی علی‌نژاد با بالاترین رای، کارشناس خبره شد و جعفر سمیعی‌زفرقندی هم بر مسند نایب‌رئیسی باقی ماند.

هاشمی: ووشو از امیدهای مدال آوری ماست

سیدمناف هاشمی در پایان مجمع گفت: ووشو و کوراش امیدهای ما در بازی‌های آسیایی و بازی‌های داخل سالن هستند. این فدراسیون پرجمعیت است و امیدواریم این پشتیبانی از سمت مجمع، کمیته و وزارت مستمر باشد تا بهترین نتایج را مثل بازی‌های ۲۰۲۲ هانگ‌ژو، در ناگویای ژاپن و در داخل سالن تایلند بگیریم.

اسبقیان: ووشو در سیر صعودی قرار دارد

سیدمحمدشروین اسبقیان نیز در پایان این مجمع گفت: فدراسیون ووشو در یک مسیر صعودی قرار گرفته و امیدواریم این مسیر با جدیت ادامه یابد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه