اخبار داغ

آغاز ثبت نام هیات‌های مذهبی و فرهنگی اتباع و مهاجران

آغاز ثبت نام هیات‌های مذهبی و فرهنگی اتباع و مهاجران
سازمان ملی مهاجرت از تمام اتباع و مهاجرین خارجی مقیم جمهوری اسلامی ایران خواست برای ثبت نام هیات، موکب و تشکل فرهنگی خود به سامانه «سهما» مراجعه کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سازمان ملی مهاجرت، در اطلاعیه این سازمان که در آستانه آغاز ماه محرم و ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) منتشر شد، آمده است: تمام اتباع و مهاجرین خارجی مقیم جمهوری اسلامی ایران برای ثبت نام هیات، موکب و تشکل فرهنگی مهاجرین با همراه داشتن شناسه ده رقمی یکتا به سامانه سازمان ملی مهاجرت «سهما» به نشانی https://www.irmigrationorg.ir مراجعه کنند.

بر این اساس، اتباع مجاز فاقد شناسه یکتا باید با مراجعه به دفاترخدمات اقامت و اشتغال اتباع ابتدا اقدام به اخذ شناسه یکتا کرده و سپس در سامانه فوق ثبت نام کنند.

صدور مجوز، درخواست ها، برگزاری برنامه ها، هماهنگی با دستگاه ها و سایر موضوعات مربوط به هیات‌های مذهبی، مواکب مردمی و تشکل های فرهنگی منوط به ثبت در سامانه سهما خواهد بود.

به گزارش ایرنا، اتباع و مهاجران خارجی در ایران به ۲ دسته «رسمی و دارای مدارک قانونی» و «غیرمجاز و فاقد مدارک قانونی» تقسیم می‌شوند، که سازمان ملی مهاجرت از سال گذشته ساماندهی هر دوگروه را آغاز کرده است و اتباع مجاز با صدور کارت های هویتی هوشمند، کد یکتا تعلق می گیرد.

سازمان ملی مهاجرت آمار اتباع خارجی مجاز را حدود چهار میلیون و ۳۰۰ هزار نفر برآورد می کند که نزدیک به ۶۷۰ هزار نفر از آنان دانش آموز، نزدیک به ۲۰۰ هزار نفر دانشجو و طلاب علوم دینی و حدود ۳۵ درصد زنان هستند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه