اخبار داغ

باقری در حاشیه جلسه هیات دولت:

لبنان یک جهنم بدون بازگشت برای صهیونیست‌‍‌ها خواهد بود

لبنان یک جهنم بدون بازگشت برای صهیونیست‌‍‌ها خواهد بود
سرپرست وزارت خارجه با تاکید بر اینکه لبنان قطعا یک جهنم بدون بازگشت برای صهیونیست‌‍‌ها خواهد بود، خاطر نشان کرد: در عرصه لبنان مقاومت به عنوان یک بازیگر فعال در عرصه عملیاتی ومیدانی ودیپلماسی نقش‌آفرینی هایی داشته است که بازدارندگی های لازم را ایجاد کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی باقری کنی سرپرست وزارت خارجه در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه هیأت دولت در جمع حضور خبرنگاران، گفت: در کشورهایی که برای شهروندان و عزیزان ایرانی و در هنگام رأی دادن یا پس از آن مزاحمت‌هایی فراهم شده است، نمایندگی‌های کشورمان در آنجا مأموریت پیدا کردند که از آنها حمایت‌های حقوقی و کنسولی به عمل آورند.

وی افزود: در مسیر احقاق حق این شهروندان سازوکارهای قضائی و حقوقی در این کشورها انجام خواهد شد و اقدامات لازم صورت می‌گیرد و این دستورالعمل به همه نمایندگی‌های کشورمان در کشورهای مربوطه ابلاغ شده است.

باقری گفت: لبنان قطعاً یک جهنم بدون بازگشت برای صهیونیست‌ها خواهد بود.

وی در پاسخ به این پرسش خبرنگاران که آیا احتمال جنگ وجود دارد، خاطر نشان کرد: در عرصه لبنان مقاومت به عنوان یک بازیگر فعال هم در عرصه عملیاتی و میدانی و هم در عرصه دیپلماسی نقش‌آفرینی‌هایی داشته است که به هر حال بازدارندگی های لازم را ایجاد کرده است.

سرپرست وزارت خارجه در ادامه درباره سفر بن سلمان به ایران گفت: سفر پادشاه عربستان به ایران در دستور کار ما و سعودی‌هاست و باید دولت جدید مستقر شود تا بحث ادامه پیدا کند.

باقری در واکنش به احتمال رئیس جمهور شدن ترامپ و مواضع دولت چهاردهم در مقابل او گفت: مؤلفه‌های قدرت و ظرفیت‌ها در جمهوری اسلامی به گونه‌ای است که آمدن و رفتن یک فرد در کشور چه به عنوان رئیس جمهور و چه فرد دیگر نمی‌تواند در سیاست‌های راهبردی ما تأثیر بگذارد؛ هرچند ما پیش‌بینی های لازم را برای تغییرات در صحنه بین الملل از جمله آمریکا داریم و قطعاً دولت جدید تدابیر جدی را اتخاذ خواهد کرد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه