اخبار داغ

گزارش دانا از مجمع عمومی سالانه شرکت انتقال داده‌های آسیاتک؛

آسیاتک ۴۰۰ میلیارد تومان از سود خود را به افزایش سرمایه تخصیص داد

آسیاتک ۴۰۰ میلیارد تومان از سود خود را به افزایش سرمایه تخصیص داد
آسیاتک در مجمع خود ۹۰ میلیارد تومان از سود سالانه خود را بین سهامداران تقسیم کرد و ۴۰۰ میلیارد تومان دیگر را برای افزایش سرمایه، اندوخت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجمع عمومی سالانه شرکت انتقال داده‌های آسیاتک امروز (۱۸ تیر) برگزار شد و در آن سهامداران موافقت کردند ۴۰۰ میلیارد تومان از سود سالانه این شرکت برای افزایش سرمایه اختصاص یابد. این سرمایه عمدتاً صرف توسعه زیرساخت‌های دیتاسنتر آسیاتک خواهد شد.

افزایش سرمایه آسیاتک که به موافقت مجمع عمومی رسید در مجمع فوق‌العاده دیگری به تصویب نهایی خواهد رسید و با انجام آن سرمایه آسیاتک به ۸۵۰ میلیارد تومان می‌رسد.

توسعه دیتاسنتر در اولویت است

در مجمع عمومی آسیاتک، محمدعلی یوسفی‌زاده مدیرعامل این شرکت با ارائه گزارشی از عملکرد آسیاتک در سال ۱۴۰۲ اعلام کرد ۷۰ تا ۷۵ درصد محتوای تولید شده در داخلی کشور توسط دیتاسنترهای آسیاتک میزبانی می‌شوند که از این میزان ۲۵ درصد را از طریق CDNهایش در کشور به صورت توزیع‌شده در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

یوسفی‌‌زاده همچنین اعلام کرد این شرکت در برنامه خود تکمیل فاز اول دیتاسنتر منطقه اقتصادی پیام را تا شهریور ماه سال جاری دارد که شامل ۵۳۰ رک است. همچنین فاز اول دیتاسنتر حکیمیه آسیاتک با ظرفیت ۱۰۰ رک در سال گذشته به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرعامل آسیاتک در بخشی از سخنان خود عنوان کرد با توجه به محدودیت‌های تعرفه‌ای در بخش اینترنت، این شرکت به سمت ارائه خدمات IT حرکت کرده و در این زمینه از خام‌فروشی نیز فاصله گرفته است.

برنامه توسعه فیبر نوری از اصلی ترین پروژه های در دست اقدام

مدیرعامل آسیاتک در خصوص پروژه فیبر نوری این شرکت نیز توضیحات مفصلی برای سهامداران ارائه داد و اعلام کرد: این شرکت هم‌اکنون در در ۱۱۵ شهر ۱۲ استان برای ایجاد پوشش فیبر نوری فعال است که در نهایت بیش از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار خانوار را تحت پوشش FTTH قرار خواهد داد.

به گفته او آسیاتک تا پایان شهریور ماه سال گذشته ۱۷ درصد سهم بازار مشترکان FTTX کشور را در اختیار داشته و روند رشد تعداد مشترکان در ماه‌های بعد نیز ادامه یافته است به گونه‌ای که در پایان خرداد ماه امسال به ۱۱ هزار مشترک رسیده است.

یوسفی‌زاده درباره برنامه آینده آسیاتک در زمینه فیبر نوری گفت: برنامه ما برای امسال رسیدن به ۱۰۰ هزار اتصال است و در نهایت تلاش می‌کنیم سهم ۲۵ درصدی از این بازار را کسب کنیم.

او همچنین درباره تامین مودم برای اتصال به فیبر نوری گفت: وزارت صمت واردات مودم را ممنوع کرده بود؛ اما با پیگیری‌های وزارت ارتباطات موافقت شد در ازای هر یک پیش‌خرید مودم داخلی، اجازه واردات ۲.۵ مودم به ما داده شود.

او همچنین اعلام کرد آسیاتک طرحی را به رگولاتوری ارائه داده است که براساس آن در شهرهای با کمتر از ۳۰ هزار خانوار که تراکم جمعیتی کمتری دارند، با استفاده از فناوری 5G سرویس ارائه شود. این موضوع با موافقت اولیه رگولاتوری همراه شده در انتظار تعیین فرکانس لازم است.

در بخش دیگری از مجمع امروز، مدیرعامل آسیاتک به روند صعودی درآمدها و سود خالص این شرکت اشاره کرد و گفت: سود خالص آسیاتک در سال ۱۴۰۲ نسبت با سال قبل‌تر ۱۲۶ درصد رشد داشته است و درآمد آسیاتک در سال جاری ۵۲ درصد بیش از سال ۱۴۰۲ پیش‌بینی می‌شود.

در پایان مجمع، سهامداران موافقت کردند ۹۰ میلیارد تومان از سود خالص تقسیم شود و بدین ترتیب ۲۰ تومان سود به هر سهم تعلق گرفت.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه