اخبار داغ

مدیرکل راهداری استان بوشهر خبر داد:

دست‌یابی به شاخص ۹۸ درصدی راه‌های روستایی بوشهر

دست‌یابی به شاخص ۹۸ درصدی راه‌های روستایی بوشهر
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: دستیابی به شاخص ۹۸ درصدی راه آسفالت روستایی در استان بوشهر که رشد ۱۵درصدی از میانگین کشوری بالاتر بوده است از جمله عملکرد این اداره‌کل در دولت سیزدهم است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالکریم اخترشناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سپاس خبر» دستاورد‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر را در دولت سیزدهم تشریح کرد و اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ رشد ۶ برابری اعتبارات در دولت سیزدهم ۳۷۱ میلیارد تومان و ۲ هزار ۵۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۳ اعتبار به حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر اختصاص داده شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر با اشاره به مصوبات سفر‌های استانی شهید رئیسی در دولت سیزدهم گفت: مصوبات سفر اول ریاست جمهوری  ۲۷ میلیارد تومان که در این پروژه‌ها پیشرفت ۹۰ درصدی رخ داده است و در مصوبات سفر دوم ریاست جمهوری در سال ۱۴۰۱با اعتبار ۹۱۲ میلیارد تومان با پیشرفت  ۳۰ درصدی همراه بوده است.

وی به نگهداری بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه‌های استان اشاره کرد و افزود: خط کشی ۱۰ هزار کیلومتر راه،  نصب ۲۰ کیلومتر حفاظ بتنی، ، نصب ۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع تابلو‌های اطلاعاتی، اجرای ۲۷ کیلومتر روشنایی راه و تونل، بهسازی اساسی ۲۵ دستگاه ماشین آلات راهداری، روکش و لکه‌گیری ۷۵۰ کیلومتر، تعمیر اساسی و جزیی ۲۱۵ دستگاه پل، رفع ۲۰ نقطه پرحادثه در راه‌های استان، خریداری ۱۱ دستگاه ماشین‌آلات راهداری از مهم‌ترین فعالیت‌ها معاونت راهداری در دولت سیزدهم بوده است.

اخترشناس به عملکرد معاونت حمل و نقل جاده‌ای استان در دولت سیزدهم اشاره کرد و تصریح کرد: جابه‌جایی بالغ بر ۹ میلیون تن کالا از بوشهر به اقصی نقاط کشور، حمل بالغ بر ۳۰۰ هزار تن کالای اساسی از مبادی بندری استان، توسعه شرکت‌های حمل و نقل کالا به ۱۶۸ شرکت، پوشش بیمه‌ای ۸ هزار و ۶۵۵ راننده به همراه خانواده آن‌ها، جابجایی ۵ میلیون نفر مسافر، ایمن‌سازی فیزیکی ۲۰ باب مدرسه در حاشیه راه‌ها، آموزش ایمنی دانش‌آموزان در ۱۸۰ مدرسه حاشیه راه‌ها و طرح ارتقای ایمنی ۱۷ هرار کاربر آسیب‌پذیر جاده‌ای از مهم‌ترین عملکرد این معاونت در دولت شهید رئیسی بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر خاطرنشان کرد: دستیابی به شاخص ۹۸ درصدی راه آسفالت روستایی در استان بوشهر که رشد ۱۵درصدی از میانگین کشوری بالاتر بوده است، جشن تکمیل آسفالت راه روستا‌های بالای ۵۰ خانوار استان بوشهر، تلاش برای تکمیل راه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان معادل هشت روستا تا پایان سال ۱۴۰۴ و احداث ۷۵ کیلومتر راه روستایی در دولت سیزدهم بوده است.

وی گفت: بهسازی همه پاسگاه‌های پلیس راه‌های استان با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال، احداث ساختمان پلیس راه جنوب استان (سیراف) با اعتبار ۱۸۰ میلیارد ریال و احداث دو نمازخانه بین راهی با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال عملکرد این اداره‌کل در معاونت فنی و نظارت استان بوشهر است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر به عملکرد معاونت توسعه، مدیریت و منابع انسانی در دولت سیزدهم اشاره کرد و بیان کرد: بهسازی و تجهیز هشت باب راهدارخانه در استان، موافقت اصولی با احداث ۳۳ مجتمع خدمات رفاهی بین راهی و بهره‌برداری از ۶ مجتمع خدمات رفاهی جدید در این مدت در معاونت مربوطه انجام شده است.

اخترشناس تصریح کرد: برای مدیریت راه‌ها ۵۲ سامانه نظارت بر تخلفات عبور و مرور جاده‌ای خریداری و ۱۴۵ دستگاه مدیریت هوشمند جاده‌ای وظیفه نگهداری مرکز مدیریت راه‌های استان را دارد.

وی به موفقیت‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: رتبه سوم در آخرین ارزیابی شاخص‌های کشوری در میان ادارات راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور و کاهش ۴۳ درصدی تلفات تصادفات روستایی از جمله موفقیت‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه