اخبار داغ

آخرین تمرین تیم والیبال جوانان با حضور رئیس فدراسیون؛

تقوی: موفقیت شانسی به دست نمی‌آید/ مومنی‌مقدم: بازیکنانی با شخصیت قهرمانی پرورش می دهیم

تقوی: موفقیت شانسی به دست نمی‌آید/ مومنی‌مقدم: بازیکنانی با شخصیت قهرمانی پرورش می دهیم
رئیس فدراسیون والیبال خطاب به والیبالیست های جوان اعزامی به رقابت‌های قهرمانی آسیا گفت: موفقیت شانسی به دست نمی آید. 

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آخرین تمرین تیم ملی جوانان ایران برای حضور شایسته در رقابت‌های قهرمانی آسیا عصر امروز (یکشنبه 24 تیر) در تهران برگزار شد که میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال و امیرحسین منظمی دبیرکل میهمان ویژه این تمرین بودند. بیست و دومین دوره رقابت‌های والیبال زیر 20 سال قهرمانی آسیا از دوم تا نهم مرداد با حضور 16 تیم در شهر سورابایا برگزار خواهد شد  و تیم والیبال جوانان ایران بامداد فردا (دوشنبه 25 تیر) راهی اندونزی می‌شود.

تقوی: موفقیت شانسی به دست نمی‌آید

سید میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال امروز (یکشنبه 24 تیر) به همراه امیرحسین منظمی دبیرکل در آخرین تمرین تیم ملی والیبال جوانان ایران در تهران حضور یافت و ضمن تسلیت ایام سوگواری عاشورای حسینی، خطاب به ملی‌پوشان اعزامی گفت: یک بار دیگر مسابقات قهرمانی آسیا را تجربه می‌کنید اما جنس این تجربه با تجربه پیشین بسیار متفاوت است. شاید فاصله سنی شما با رده نوجوانان خیلی کم است اما فعالیت شما در این رده سنی بسیار متفاوت از سال گذشته است. همین موضوع را برای رده سنی بزرگسالان هم در نظر بگیرید. همه به رده بزرگسالان راه نمی‌یابید، آن کسی به این تیم راه می‌یابد که همه وجودش والیبال باشد.

وی تصریح کرد: از این‌که در جهان مدالی گرفتید، اقناع نشوید. به مقام‌هایتان مغرور نشوید چرا که جلوی همه چیز را می‌گیرد. هنوز به جایی نرسیدیم که مغرور شویم. برای یک هدف بزرگ جنگیدیم و وقتی با کاپ و مدال به خانه رفتید، سر خود را بالا گرفتید. مردم خوشحال بودند اما نباید غرور شما را بگیرد. باید خیلی تلاش کنید. مقداری مسئولیت شما نسبت به برخی از تیم‌های ملی بیشتر است. مومنی مقدم و همکاران تجربه‌ای بی نظیر را در سال گذشته پشت سر گذاشتند و با شما هم این تجربه را تکرار می کنند. اگر غیر از این فکر کنید بازنده هستید. برای برد حریص باشید.

رئیس فدراسیون والبیال ادامه داد: اگر همه ما جمع شویم و تلاش کنیم و بتوانیم یک نفر را در ایران خوشحال کنیم، وظیفه مان را در زندگی انجام دادیم و شما با هر بازی یک ملت را خوشحال می‌کنید. چه مسئولیتی بالاتر از این می توانید داشته باشید. موفقیت شانسی به دست نمی‌آید و هیچ کس در دنیا شانسی موفق نشده است. برنامه، نظم، ادب، چهارچوب، همت و غیرت شاخصه‌های پیروزی است و باید همه را یک جا داشته باشید. خیلی امیدوارم که دوباره تجربه‌های آسیایی و جهانی را با شما تکرار کنیم. مطمئنم که شما برای رسیدن به این هدف تمام تلاش خود را می‌کنید اما اتفاقی غیر از نتیجه مطلوب هم رخ ندهد در اعتماد من به شما خدشه‌ای وارد نمی‌شود چون می‌دانم با تمام وجود تلاش می‌کنید. از این که مثل یک سرباز برای مملکت می‌جنگید، ممنونم و اگر کم و کسری بود به نوبه خود از سوی فدراسیون عذرخواهی می‌کنم. در حد توان ما بود اما لیاقت شما بسیار بالاتر است. امیدوارم که با عزت می‌روید و با افتخار برمی‌گردید با مدالی خوشرنگ و هدیه‌ای ارزنده به خانواده و کشور بازمی‌گردید.

وی در پایان به کادر فنی تیم ملی جوانان ایران خداقوت گفت و ضمن تشکر از آن‌ها، گفت. ممنون که تمام تلاش خود را برای این بازیکنان خرج کردید و من این تلاش را دیدم. تمام این کادر شبانه روزی نگران شما بوده و زحمت کشیده اند. اول خدا و بعد خانواده و در ادامه همه ما که به وظایف خود عمل کردیم، در پیشرفت شما نقش داشتیم.

مومنی‌مقدم: تلاش می‌کنیم بازیکنانی با شخصیت قهرمانی برای تیم ملی بزرگسالان پرورش دهیم

غلامرضا مومنی‌مقدم سرمربی تیم والیبال جوانان ایران در حاشیه آخرین تمرین این تیم که عصر امروز (یکشنبه 24 تیر) با حضور میلاد تقوی رئیس فدراسیون والیبال و امیرحسین منظمی دبیرکل برگزار شد، اظهار داشت: جای دارد از رئیس فدراسیون برای برگزاری 6 اردوی تیم ملی جوانان تشکر کنم. از 21 فروردین از بالغ بر صد جوان والیبالیست کشور تست گرفتیم و در نهایت این 12 بازیکن نهایی انتخاب شدند. اختلاف چندانی با هم نداشتند و رقابت سالمی میانشان وجود داشت. امیدواریم در مسابقات قهرمانی آسیا بهترین نتیجه ممکن را بگیرند.

وی تصریح کرد: تلاش کادر فنی بر این بود که بازیکنانی انتخاب شوند که هم تفکر حرفه‌ای (سلامت اخلاقی و روانی) داشته باشند و هم از لحاظ فنی و تکنیکی پشتوانه خوبی برای تیم ملی بزرگسالان کشورمان باشند. بیشتر این بازیکنان تجربه حضور در مسابقات آسیایی و جهانی را دارند و باقی هم در مسابقات تدارکاتی پیش از شروع رقابت‌ها آب دیده خواهند شد.

سرمربی تیم والیبال جوانان ادامه داد: 8 دیدار تدارکاتی در ایران (3 مسابقه در تهران و 5 دیدار در بابلسر) داشتیم. اردوی پایانی در بابلسر برگزار شد تا شرایط آب و هوایی مشابه را تجربه کنیم. بابلسر از نظر شرجی بودن و رطوبت آب و هوایی شبیه به سورابا شهر میزبان مسابقات است و به مرور بدن بازیکنان با آب و هوا هماهنگ شد و توانستند قابلیت‌های خود را نشان دهند.

وی تاکید کرد: بازیکنان با هم همدل هستند تا باخت مسابقه با ژاپن در رقابت‌های قهرمانی نوجوانان آسیا را جبران کنند اما می‌دانیم که تیم‌های خوبی مثل کره‌جنوبی، ژاپن و چین همواره رقبای سنتی ایران هستند و سعی می‌کنیم با بهترین عملکرد برابر این تیم‌ها ظاهر شویم و برای کشورمان افتخار بیافرینیم تا پاسخگوی زحمات فدراسیون والیبال باشیم و این بازیکنان موجب افتخار خانواده و مردم ایران شوند.

کوک‌جیلی: بازیکنان صد درصد توان خود را خواهند گذاشت

عمران کوک‌جیلی کاپیتان تیم والیبال جوانان خطاب به رئیس فدراسیون والیبال اظهار داشت: بابت اردوهایی که برگزار کردید، ممنونم و امیدوارم بتوانیم با تمام توان در مسابقات قهرمانی آسیا از عنوان قهرمانی دفاع کنیم.

وی تصریح کرد: تمام بازیکنان صد درصد توانشان را خواهند گذاشت و با تمام وجود بازی خواهند کرد که پرچم کشور را بالا ببرند.

کاپیتان تیم ملی والیبال جوانان ادامه داد: از کادر فنی هم تشکر می‌کنم که در این چهار ماه برای تیم و بازیکنان زحمت کشیدند و امیدوارم در مسابقات آسیایی مقام خوبی را به دست آوریم.

مومنی‌مقدم گفت: همان طور که در مسابقات پیشین با اقتدار قهرمان شدیم و والیبال ایران در آسیا و جهان شخصیتی یافت، باید این تفکر ادامه تا به بزرگسالان هم انتقال یابد. با توجه به پوست اندازی در تیم ملی تلاش داریم با این تفکرات فاصله میان جوانان و بزرگسالان کمتر شود و این بازیکنان در دو سال آینده بتوانند در تیم ملی بزرگسالان حضور داشته باشند و جزء بهترین‌ها باشند تا دوباره نام ایران را در رده بزرگسالان پررنگ و پرچم کشور را به اهتزاز درآورند.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه