اخبار داغ

مراحل ساخت اسکلت فلزی در تهران و کرج

مراحل ساخت اسکلت فلزی در تهران و کرج
ساخت اسکلت فلزی در تهران و کرج، یکی از حساس ترین و با اهمیت ترین خدمات مهندسی و معماری است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ساخت اسکلت فلزی در تهران و کرج، یکی از حساس ترین و با اهمیت ترین خدمات مهندسی و معماری است. تهران به عنوان پایتخت کشور ایران و همچنین شهر کرج که به عنوان ایران کوچک شناخته می شود، همیشه از بهترین گزینه ها برای ساخت و ساز بوده اند. نحوه ساخت اسکلت فلزی در تهران و مراحل آن پیچیدگی خاص خود را داشته که ساخت را باید به یک گروه فنی مهندسی معتبر واگذار شود. روش های ساخت و ساز در دنیای امروز متعدد بوده و اجرای اسکلت فلزی بدلیل برخورداری از مزایای بالا، در بسیاری از موارد اولیت دارد. برای اجرای اسکلت فلزی باید هر مرحله را به طور کاملا درست و اصولی پیش ببرید.

چرا که ایمنی و استحکام ساختمان به وجود این سازه فلزی وابسته است. در مراحلی از این فرایند که نیاز به اجرای ستون و فونداسیون قرار است صورت گیرد، باید از مهندس ناظر بهره برد. چرا که این مراحل نقش بسیار مهمی روی پایداری سازه دارند. بنابراین ضروری است  که از وجود یک مهندس ناظر حرفه ای بهره ببریم.

یک سازنده حرفه ای دارای چند ویژگی مهم است. اولا اینکه از حرفه ای ترین افراد در کادر خود استفاده می کند و همچنین مصالح باکیفیت را استفاده می کند. این را هم اضافه می کنیم که برای پیاده سازی این اسکلت از تجهیزات کاملا پیشرفته استفاده می کند. در این مطلب قصد داریم شما را از صفر تا صد با فرایند ساخت اسکلت فلزی در تهران و کرج آشنا کنیم. اگر شما هم قصد دارید با این فرایند آشنا شوید، این مطلب برای شماست. پس تا پایان با ما همراه باشید.

 

توضیح مراحل ساخت اسکلت فلزی در تهران و کرج

ساخت هر سازه مهندسی دارای اصول و قواعد خاص خود می باشد و اسکلت فلزی نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. بدلیل اینکه این سازه قرار است به ساختمان شما صلابت ببخشد، به همین دلیل باید هر مرحله از آن را به درستی اجرا کنید. از خاکبرداری گرفته تا اجرای فونداسیون و ...، همه و همه باید به بهترین شکل اجرا شوند. در ادامه به صورت تئوری تمامی این مراحل را خدمت شما خواهیم گفت.

1 – مراحل ابتدایی ساخت اسکلت فلزی در تهران و کرج

مانند سایر پروژه های مهندسی، برای ساخت اسکلت فلزی در تهران نیز باید ابتدا مجوز های لازم را دریافت کنید. همچنین درصورت نیاز به تخریب ساختمان، باید این کار انجام شود و چنانچه ضرورت داشته باشد، خاکبرداری نیز باید انجام شود. برای این کار باید نوع خاکمنطقه را شناسایی کنید و این کار آزمایش های خودش را هم دارد. استفاده از بتن مگر یا همان بتن لاغر هم مربوط به همین مرحله است و مانع از اتصال مستقیم پی اصلی با خاک می شود.

2 – اجرای فونداسیون

همانطور که می دانید مقاومت و پایداری هر سازه ای به فونداسیون آن ارتباط دارد. اجرای فونداسیون فرایندی است که برای انجام آن نیاز است که آرماتورگذاری صورت بگیرد. قالب بندی فونداسیون هم باید در همین مرحله صورت بگیرد که برای این کار از تخته های صاف و سالم استفاده می شود. این تخته ها مزایای خودشان را دارند که از مهم ترین این مزایا می توان به جلوگیری از نشت های نامطلوب و کاهش سریع رطوبت اشاره کرد.

 

ساخت اسکلت فلزی در تهران

 

3 – نصب بولت های ستون فلزی

به منظور بالاکشیدن اسکلت فلزی باید اقدام به نصب بولت فلزی روی صفحه ستون کرد. این کار باید با دقت خاصی انجام شود، به طوری که نیاز به تغییر مکان آن ها بعد از بتن ریزی نباشد. نباید برای بالاکشیدن این سازه از جرثقیل استفاده شود. چرا که دقت کافی را ندارد.

4 – نصب ستون های فلزی

فرقی ندارد قصد ساخت کدام سازه فلزی را دارید، برای ایمنی و استحکام بخشی به هر سازه ای باید به سراغ نصب ستون فلزی بروید. این ستون ها بدلیل اینکه باید بارهای وارده را به پی منتقل کنند، می بایست از مقاومت کافی برخوردار باشند. از بهترین انواع ستونی که می توانید در این باره استفاده کنید، می توان به ستون های مربعی و یا H شکل اشاره کرد. نصب درست ستون ها در این مرحله بسیار مهم است و به همین دلیل بهتر است از وجود یک مهندس ناظر حرفه ای در این زمینه بهره بگیرید.

5 – نصب تیر ها

بعداز آنکه ستون ها را نصب کردید، باید به سراغ نصب تیر ها بروید. تیر ها به منظور انتقال بارهای قائم به ستون ها کاربرد دارند. دو نوع اصلی تیرها; یعنی شاه تیر ها و همچنین تیرچه ها در این زمینه کاربرد دارند. شاه تیر ها روی ستون ها وصل می شوند و تیرچه ها نیز به شاه تیر ها متصل می گردند. می توان از تیرآهن های معمولی و یا تیرآهن بال پهن استفاده کرد. انتخاب هریک از این موارد باید وابسته به نظر مهندس صورت بگیرد.

6 – نصب راه پله ها و مهاربند ها

بعد از این مراحلدرصورت نیاز باید راه پله را نیز نصب کرد. البته که این امر ظرافت های خاص خودش را داراست و باید مواردی مانند ارتفاع و زاویه پله ها را به خوبی محاسبه کنید. بسیار مهم است که این مرحله را طوری پیش ببرید که بعد از نصب مشکلی ایجاد نشود. درانتها باید به سراغ نصب مهاربند و یا بادبند بروید. این عضو وظیفه تحمل بارهای جانبی را داشته که این بارها تحت تاثیر طوفان و یا زلزله ایجاد می شوند.

 

پیمانکار اسکلت فلزی در تهران و کرج

حضور پیمانکاران حرفه ای در پروژه های ساختمانی حرفه ای، یک ضرورت است. از پیمانکار اسکلت فلزی می توان به عنوان یک شرکت مهندسی و یا یک فرد حقوقی یاد کرد که در زمینه اجرای اسکلت فلزی فعالیت دارد. چنین متخصصی در بخش های مختلف فرایند اجرای اسکلت فلزی و یا از صفر تا صد آن ممکن است به شما کمک کند. گاهی اوقات ممکن است وظیفه تهیه مصالح اسکلت فلزی را هم چنین پیمانکاری به عهده بگیرد. اما گاهی اوقات اجرای این کار را فقط برعهده می گیرد و درچنین شرایطی تهیه مصالح برعهده کارفرما خواهد بود. تمامی این موارد باید در قرارداد بین کارفرما و پیمانکار ذکر شوند.

 

هزینه ساخت اسکلت فلزی در کرج و تهران

مهمترین عواملی که روی هزینه ساخت اسکلت فلزی در تهران و کرج موثرند،در لیست زیر آمده اند:

-قیمت متریال فلزی از جمله فولاد

-فاصله ای که بین محل احداث سوله از کارخانه وجود دارد

-شرایط آب و هوایی که محل احداث سوله دارد

-کیفیت و وزنی که مصالح دارند.

-هزینه های مربوط به بکارگیری نیروی کار

-هزینه های مربوط به استفاده از تجهیزات مختلف

 

ساخت اسکلت فلزی در کرج

 

به علاوه اینکه برای محاسبه این قیمت ها، باید نوسانات بازار را هم زیرنظر گرفت. این عامل هم قیمت خدمات مختلف را تحت تاثیر قرار می دهد و هم سبب تغییر قیمت مصالح ساختمانی می شود. هزینه به مراحل ساخت اسکلت فلزی در کرج و نکات ساخت نیز بستگی دارد که در شهر کرج باتوجه به قوانین نظام مهندسی، باید استحکام اسکلت فلزی بالا باشد.  یادتان نرود که اسکلت فلزی قرار است ایمنی و پایداری ساختمان شما را تامین کند. به همین دلیل ارزش سلامتی خود را بالاتر از هزینه های مربوط به ساخت آن بدانید. استفاده از متریال باکیفیت و افراد کاربلد، می تواند سبب ساخت سازه ای با نهایت ایمنی برای شما بشود.

 

سخن پایانی

در این مطلب از صفر تا صد برای شما درباره ساخت اسکلت فلزی در تهران کرج برای شما صحبت کردیم. این دو شهر، اهمیت قابل توجه نسبت به سایر شهر ها داشته و به همین دلیل برای ساخت و ساز مدنظر هستند. اسکلت فلزی بدلیل اینکه سریعا اجرا می شود و ایمنی خوبی به ساختمان میبخشد، همواره محبوبیت خاص خود را داشته است.

البته که در این مسیر بهره گیری از یک سازنده حرفه ای هم اهمیت خودش را داراست. چرا که یک سازنده حرفه ای به خوبی می داند که از چه متریالی باید بهره بگیرد و چگونه هر مرحله را به درستی اجرا کند. امیدواریم با خواندن این مطلب به خوبی با مراحل ساخت اسکلت فلزی به خوبی آشنا شده باشید.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه