اخبار داغ

قدرتی زوارم در گفتگو با دانا:

تعیین اولویت هزینه کرد مالیات ها به مردم انگیزه بیشتری در پرداخت مالیات خواهد داد

تعیین اولویت هزینه کرد مالیات ها به مردم انگیزه بیشتری در پرداخت مالیات خواهد داد
نماینده مجلس شورای اسلامی درباره اقدامات دولت در راستای شفاف سازی در پرداخت مالیات ها گفت: بر اساس مصوبه جدید دولت ممیزان مالیاتی مشمول تبصره ماده 100 می توانند از بین پروژه های اولویت دار در سطح ملی و استانی انتخاب کنند که مالیات پرداختی آنها در کدام حوزه هزینه شود.

عباس قدرتی زوارم نماینده مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا، درباره اقدامات دولت در راستای شفاف سازی در پرداخت مالیات ها گفت: در مجموع در ابتدا باید یک روشنگری درباره تمامیت سیستم مالیاتی برای مردم صورت بگیرد، در حال حاضر تمام غم مردم این است که چرا از دانه درشت ها مالیات گرفته نمی شود و در مرحله اول از کارمندان که حقوق بگیران دولت هستند مالیات اخذ می شود.

وی در ادامه بیان کرد: اما در مصوبه جدید هیات دولت مقرر شده که مودیان مالیاتی مشمول تبصره ماده ۱۰۰ می توانند از بین پروژه های دارای اهمیت ملی و استانی تعیین کنند که این مالیات پرداختی آنها در چه حوزه هایی هزینه شود، قطعا در تشویق و ترغیب مردم تاثیر گذار است. دنیا این بحث مالیات ستانی را قبول دارد و ما نمی توانیم این مسئله را کتمان کنیم 

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: این شیوه که مردم خودشان تعیین کنند که مالیات پرداختی آنها در چه حوزه ای هزینه شود در کشورهای دنیا هم مرسوم است اما نه به این شکل. در کشورهای مختلف دنیا مردم مالیات را پرداخت می کنند و دولت ها باید این مالیات را در حوزه های اولویت دار هزینه کنند. 

وی افزود: در این مصوبه دولت پروژه های اولویت دار را معرفی می کند و مودیان از بین این پروژه ها انتخاب می کنند که این مالیات پرداختی در حوزه هایی از جمله سلامت، اموزش، عمران، جاده سازی و ....هزینه شود.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه