اخبار داغ

ایزدی در گفتگو با دانا:

ایالات متحده دچار چالش بزرگ حفاظتی شده است/ دموکرات ها با بایدن بازنده انتخابات خواهند بود

ایالات متحده دچار چالش بزرگ حفاظتی شده است/ دموکرات ها با بایدن بازنده انتخابات خواهند بود
تحلیلگر مسائل بین الملل گفت: کسانی که می گویند ترور ترامپ کار خودشان است نمی خواهند باور کنند که آمریکا دچار چالش های بزرگ حفاظتی شده است.

فواد ایزدی، تحلیلگر مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به آثار ترور دونالد ترامپ در فرآیند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: در شرایط کنونی در صورتی که همین امروز در آمریکا انتخابات برگزار شود با توجه به شرایط پیش آمده، ترامپ پیروز انتخابات خواهد بود.

وی با بیان اینکه ترور نافرجام ترامپ در رشد آرا وی تاثیر گذار بوده است، ادامه داد: علاوه بر این مسئله، هنوز دموکرات ها تکلیف خود را روشن نکردند که در نهایت با گزینه کاندیداتوری جو بایدن وارد رقابت انتخاباتی خواهند شد یا گزینه دیگری را معرفی خواهند کرد.

این تحلیلگر مسائل بین الملل با اشاره به اینکه ظرف چند هفته آینده به طور قطع مشخص خواهد شد که بایدن گزینه نهایی دموکرات ها خواهد بود یا نه، عنوان کرد: طی روزهای گذشته جمهوری خواهان رسما اعلام کردند که گزینه نهایی آنها برای انتخابات پیش رو ترامپ است و در صورتی که بایدن در ادامه رقابت ها باقی بماند در این صورت وی در نظرسنجی ها عقب تر است و از این رو احتمال پیروزی ترامپ بالاتر است اما در صورتی که فرد دیگری به جای بایدن معرفی شود در آن صورت باید منتظر تغییر معادلات بود.

ادعای ترور ترامپ کار خودشان بود اساسا درست نیست

ایزدی در بخش دیگری از سخنانش درباره این ادعای رسانه ای که ترور ترامپ اقدامی از پیش طراحی شده بود، گفت: این ادعا اساسا درست نیست.

وی با بیان اینکه متاسفانه در کشور ما دیدگاه نادرستی وجود دارد که تلاش می کند هر فاجعه ای را که گریبان گیر آمریکا می شود به سیاست های این کشور نسبت دهند تا از بزرگی آمریکا کاشته نشود، تاکید کرد: برخی باورشان این است که آمریکا قدرت بزرگ جهانی است و هیچ وقت نمی تواند دچار چالش های بزرگ شود از این رو در برابر هم بحرانی می گویند «کار خودشان بود».

این تحلیلگر مسائل بین الملل با اشاره به اینکه واقعیت امروز آمریکا این است که سیستم های سنتی این کشور و دستگاه های حفاظتی ایالات متحده با شکست بزرگی مواجه شده است عنوان کرد: رئیس جمهور سابق آمریکا که نامزد انتخاباتی فعلی این کشور است مورد سوء قصد قرار می گیرد این یک فاجعه بزرگ است که در سیستم حفاظتی آمریکا رخ داده است.

ایزدی با اشاره به اینکه آمریکا دچار افول شده و حتی در توانمندی های حفاظتی خود از بسیاری از کشورهای دیگر عقب افتاده است، تاکید کرد: پیشنهاد می کنم نگاه مردم به آمریکا همان نگاه امام خمینی (ره) به آمریکا باشد که می گفت آمریکا نمی تواند هیچ غلطی بکند چون اگر نگاه امام غیر از این بود و باور داشت که هر چالشی در آمریکا به واسطه سیاست های خودشان است هیچ گاه نمی توانست علیه شاه که آمریکا حامی تمام قد او بود انقلاب کند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه