اخبار داغ

محبی نجم آبادی در گفتگو با دانا مطرح کرد؛

شفاف سازی در نحوه هزینه کرد درآمدهای های مالیاتی با مصوبه نشان دار کردن نحوه هزینه کرد مالیات ها

شفاف سازی در نحوه هزینه کرد درآمدهای های مالیاتی با مصوبه نشان دار کردن نحوه هزینه کرد مالیات ها
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: با مصوبه نشان دار کردن نحوه هزینه کرد درآمدهای مالیاتی مودیان مالیاتی مشمول تبصره ماده ۱۰۰ در نحوه هزینه کرد درآمدهای مالیاتی شفاف سازی صورت می گیرد. 

بهروز محبی نجم آبادی، عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا، درباره مصوبه جدید هیئت دولت مبنی بر نشان دار کردن نحوه هزینه کردن درآمدهای مالیاتی گفت: شفافیت در نحوه هزینه کرد درآمدهای مالیاتی یکی از موضوعاتی است که از ضروریات کشور به حساب می‌آید و طی سالیان گذشته تاکید زیادی بر آن شده بود تا از این ذهنیت منفی که در بین مردم شکل گرفته فاصله بگیریم.

محبی نجم آبادی ادامه داد: در طی سالیان گذشته همواره مردم از این موضوع شاکی و ناراضی بوده‌اند که مشخص نبود مالیاتی که پرداخت می‌کنند صرف چه اموری می‌شود و یک ذهنیت منفی در بین مردم نسبت به سیستم مالیات ستانی به وجود آمده بود که تلاش شد در این حوزه شفاف سازی انجام شود.

محبی نجم آبادی با بیان اینکه بر اساس این مصوبه موعدیان مالیاتی مشمول تبصره ماده ۱۰۰ می‌توانند از بین پروژه‌های دارای اهمیت در سطح ملی و استانی در حوزه‌های مختلف سلامت بهداشت آموزش زیرساخت عمران راه و جاده سازی خانه سلامت و غیره انتخاب کنند که مالیاتشان در کدام حوزه هزینه شود، خاطرنشان کرد: این دادن اختیار به مردم در واقع مشارکت دادن آنها در نحوه هزینه کرد درآمدهای مالیاتی محسوب می‌شود.

نماینده مجلس دوازدهم گفت: دادن این اختیار در راستای شفاف سازی در سیستم مالیاتی است و نوعی مشوق برای موعدیان مالیاتی محسوب می‌شود که تمایل بیشتری به پرداخت مالیات داشته باشند. در این شیوه افراد متناسب با ذائقه و حساسیتی که نسبت به مسائل مختلف در کشور دارند می‌توانند تعیین کنند که این مالیاتشان در چه حوزه‌ای هزینه شود.

محبی نجم آبادی گفت: اینکه خود مردم تشخیص دهند که اجرای چه پروژه‌ای در کشور ضرورت دارد حس رضایت را به مردم باز می‌گرداند مردم در این شیوه با پرداخت مالیات به هدف مشخصی که برای آنها اهمیت ویژه‌ای دارد جامه عمل می‌پوشانند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: این شیوه در واقع نوعی حکمرانی مردم بر سیستم مالیاتی در نحوه هزینه کرده مالیات‌های اخذ شده است و به این وسیله این سیستم هزینه کرد مالیات ها از تاریکخانه بیرون می‌آید و در یک اتاق شیشه‌ای و در معرض دید مردم قرار می‌گیرد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه