اخبار داغ

تقوی در گفتگو با دانا:

اطرافیان آقای پزشکیان موانع متعددی را برای مدیریت وی به وجود می آورند/ ایده دولت ملی خوب است

اطرافیان آقای پزشکیان موانع متعددی را برای مدیریت وی به وجود می آورند/ ایده دولت ملی خوب است
عضو جامعه روحانیت مبارز گفت: ایده تشکیل دولتی که نشان از وحدت ملی دارد بسیار خوب است اما بعید به نظر می رسد رئیس جمهور منتخب بتواند به این ایده لباس عمل بپوشاند.

سید رضا تقوی، عضو جامعه روحانیت مبارز، در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به ویژگی های کابینه پیشنهادی دولت چهاردهم گفت: رئیس جمهور در وعده های انتخاباتی خود بارها گفت که جناح و جریان خاص نمی تواند کشور را اداره کند باید یک جریان ملی را دنبال کنیم.

وی با بیان کابینه آقای پزشکیان باید نماینده تفکر ملی باشد، تصریح کرد: آقای پزشکیان بارها گفته است که من حزبی نیستم و براساس معیارهای حزبی تصمیم نمی گیرم، اگرچه اطرافیان و حامیانش که در دوران رقابت های انتخاباتی برای وی ستاد زدند به شدت جناحی و حزبی هستند.

نماینده ادوار مجلس با بیان اینکه آقای پزشکیان به دنبال این است که دولتش آینه انعکاس یک دولت ملی فراگیر باشد، تاکید کرد: اگر چنین ایده ای عملی شود برای استفاده از تمام ظرفیت های موجود در کشور مفید و سازنده است اما بعید است چنین ایده ای عملی شود زیرا موانع فراوانی از سوی اطرافیان وی برایش تراشیده می شود.

تقوی با اشاره به اینکه برخی بر این باورند که پزشکیان در حوزه اصلاح طلبی تعریف می شود بنابراین باید مدیران اصلی از جریان اصلاحات انتخاب شوند، گفت: آقای پزشکیان در جلسه ای که با برخی چهره های اصولگرا داشت اعلام کرد که به همه اعضای ستادم اعلام کردم که من یک اصولگرا هستم و حاضر نیستم از این اصول چشم پوشی کنم.

وی با اشاره به اینکه به نظر می رسد رئیس جمهور منتخب برای راضی کردن کسانی که در دوران تبلیغات انتخاباتی وی را کمک کردند کار پر پیچ و خمی دارد زیرا این همه توقعاتی دارند، تصریح کرد: ایده تشکیل دولتی که نشان از وحدت ملی دارد بسیار خوب است اما بعید به نظر می رسد رئیس جمهور منتخب بتواند به این ایده لباس عمل بپوشاند.

عضو جامعه روحانیت مبارز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بدنه روحانیت در جامعه اصولگرا است، گفت: آقای پزشکیان باید مراقب سخنان اطرافیان خود باشد چون در غیر این صورت جریان متدینین ای وی ناامید شده و از او فاصله خواهند گرفت.

تقوی با اشاره به اظهارات ظریف در رسانه ملی گفت: اظهارت آقای ظریف مسائل بسیاری را در قم به وجود آورده است، بدنه روحانیت اصولگرا است و قاطبه جمعیت کشور نیز متدین است، آقای پزشکیان مراقب باشد این بدنه متدین از وی فاصله نگیرد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه