اخبار داغ

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خبر داد:

راه‌اندازی آزمایشگاه تب دانگ در استان بوشهر

راه‌اندازی آزمایشگاه تب دانگ در استان بوشهر
سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: آزمایشگاه کرونای علوم پزشکی بوشهر که تا قبل از این امور آزمایش‌های مولکولی را انجام می‌داد با پیگیری‌های انجام شده و دریافت مجوز برای این آزمایشگاه از این به بعد آزمایش تب دانگ به صورت بومی در استان انجام می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قاسم برجویی‌فرد در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «سپاس خبر» اظهار کرد: چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر یعنی جم، عسلویه و کنگان درگیر پشه آئدس هستند.

وی با بیان اینکه البته احتمال می‌دهیم که مناطق جنوبی این استان به‌طور کامل درگیر باشد گفت: با توجه به شرایط موجود به همکاران اعلام شده است که مناطق جنوب استان را به عنوان مناطق آلوده در نظر بگیرند.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر تصریح کرد: مناطقی که  پشه آئدس پیدا می‌شود به‌عنوان منطقه آلوده به کشور معرفی می‌کنیم و سم مخصوص آن برای مه‌پاشی با دستگاه‌های مخصوص در محیط‌های شناسایی شده منتشر می‌شود و سپس وضعیت قبل و بعد مه‌پاشی را پایش می‌کنیم.

برجویی‌فرد با بیان اینکه با این وجود اولویت ما در شهرستان‌ها آموزش منطقه‌ای است خاطرنشان کرد: عواملی که مستعد محل زیست این پشه می‌شوند مثل جاهایی که آب جمع می‌شود پایش و اصلاح می‌شود.

وی بیان کرد: بهترین امر برای جلوگیری از هجوم پشه آئدس و ویروس آن پاکسازی محیطی است.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر با بیان اینکه شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در این زمینه باید به امر شهر پاکیزه بیشتر بپردازند، اعلام کرد: اگر پسماندهای‌مان درست دفع شود محیط برای زیست پشه کمتر می‌شود.

برجویی‌فرد بیان کرد: پشه آئدس نه تنها خودش آلوده است بلکه لارو این حشره نیز آلوده و بیماری‌زا است و از این جهت از مالاریا نیز خطرناک‌تر است.

وی با اشاره به اینکه پزشکان عمومی و متخصص در استان بوشهر آموزش‌های لازم برای مقابله با بیماری تب دانگ را دریافت کرده‌اند و دیگر بیماری ناشناخته نیست افزود: آموزش به‌صورت بازآموزی به پزشکان ارائه شده است.

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر اظهار کرد: این امر موجب شد تا چهار بیماری که دچار این پشه شده بودند شناسایی شوند و از انتقال آن جلوگیری شود.

برجویی‌فرد با اشاره به اینکه تاکنون ۵۰۰ کیت تشخیص تب دانگ در اختیار این استان قرار داده شده است و ۱۰۰ عدد از آن استفاده شده است، تأکید کرد: باتوجه به بارندگی در فصل زمستان و پاییز به‌حتم شاهد افزایش پشه آئدس خواهیم بود؛بنابراین فعالیت‌های لازم برای مقابله با همه‌گیری این بیماری نیز درحال انجام است.

وی یادآور شد: آزمایشگاه کرونای علوم پزشکی بوشهر که تا قبل از این امور آزمایش‌های مولکولی در ان انجام می‌شد با پیگیری‌های صورت گرفته و دریافت مجوز برای آزمایشگاه از این به بعد آزمایش تب دانگ به صورت بومی در استان انجام خواهد شد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه