اخبار داغ

راهنمای انتخاب رنگ مناسب پارکت لمینت

راهنمای انتخاب رنگ مناسب پارکت لمینت
مبلمان، پالت رنگی مورد علاقه‌تان، دکوراسیون زیبای دیوار و حتی اشیاء کوچک تزئینی در خانه همه اینها برای رسیدن به خانه رویایی شما مهم هستند اما یک نکته اغلب فراموش شده وجود دارد که مستقیماً بر زیبایی خانه شما تأثیر می‌گذارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مبلمان، پالت رنگی مورد علاقه‌تان، دکوراسیون زیبای دیوار و حتی اشیاء کوچک تزئینی در خانه همه اینها برای رسیدن به خانه رویایی شما مهم هستند اما یک نکته اغلب فراموش شده وجود دارد که مستقیماً بر زیبایی خانه شما تأثیر می‌گذارد. بله درست حدس زدید ما در این مطلب به انتخاب رنگ پارکت لمینت صحبت می‌کنیم. به کسانی که می‌پرسند "هنگام خرید پارکت به چه نکاتی باید توجه کنیم؟" قطعاً توصیه می‌کنیم این مقاله را بخوانند.

در اینجا جزئیاتی وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا تصمیمات درستی در مورد اینکه چگونه پارکت لمینت را با دکوراسیون کلی خانه خود مطابقت دهید و چگونه رنگ پارکت را انتخاب کنید، بگیرید.

انتخاب رنگ پارکت

انتخاب رنگ بر اساس اندازه فضا

یکی از نکاتی که در انتخاب رنگ پارکت لمینت باید در نظر گرفت انتخاب بر اساس اندازه فضا است. همانطور که در دکوراسیون منزل این قانون وجود دارد، می‌توانید با انتخاب گزینه مناسب در انتخاب پارکت به فضای شیک مورد نظر خود برسید. حال بیایید به این موضوع بپردازیم که چگونه اندازه فضا بر انتخاب شما تأثیر می‌گذارد.

البته گزینه‌های رنگی پارکت زیادی وجود دارد، اما می‌توانیم پارکت‌ها را در درجه اول به رنگ‌های روشن و تیره تقسیم کنیم. پارکت‌های رنگ روشن فضا را بزرگ‌تر و جادارتر نشان می‌دهند. از طرف دیگر پارکت‌های تیره می‌توانند فضا را کوچک‌تر نشان دهند. بنابراین اگر فکر می‌کنید اتاق شما خیلی بزرگ است و با کوچک‌تر نشان دادن فضا می‌توانید فضای گرم‌تری ایجاد کنید در این صورت می‌توانید رنگ‌های تیره را انتخاب کنید.

می‌توانید از پارکت‌های رنگ روشن برای ایجاد این تصور که فضا بزرگ‌تر است و از پارکت‌های تیره برای ایجاد این تصور که فضا کوچک‌تر است استفاده کنید.

همچنین بخوانید » راهنمای انتخاب رنگ قرنیز

تاثیر روانشناختی رنگ‌های پارکت لمینت

رنگ‌های خاکستری، کرم، بژ، قهوه‌ای و... همانطور که بر درک اندازه فضا تأثیر می‌گذارند، می‌توانند تأثیرات روانشناختی متفاوتی نیز ایجاد کنند. در ادامه جزئیاتی را بیان می‌کنیم که به شما در تصمیم گیری در انتخاب رنگ پارکت لمینت کمک می‌کند:

  • پارکت‌های چوبی در سایه‌های قهوه‌ای می‌توانند ظاهری روستایی به خانه ببخشند و جلوه‌ای طبیعی ایجاد کنند.
  • پارکت‌های بژ رنگ می‌توانند به شما کمک کنند فضایی صمیمی و گرم ایجاد کنید، زیرا فضا را جادارتر نشان می‌دهند.
  • پارکت‌های کرم رنگ می‌توانند جلوه‌ای شاد در فضا ایجاد کنند زیرا حاوی تأثیر رنگ زرد هستند.
  • پارکت‌های خاکستری می‌توانند به فضا ظاهری شیک و جذاب ببخشند.
  • اگر دکوراسیون کلاسیک را ترجیح می‌دهید، توصیه می‌کنیم پارکت‌های تیره را در نظر بگیرید.

پالت رنگی اتاق را در نظر بگیرید

باید به هماهنگی رنگ پارکت با رنگ مبلمان و دیوار توجه کنید. اما از کجا می‌دانید کدام رنگ پارکت با خانه شما سازگارتر است؟ در صورت تمایل می‌توانید با گرفتن نمونه‌هایی از رنگ‌های پارکت مورد علاقه خود، هماهنگی آنها را با مبلمان و رنگ دیوار خانه خود مقایسه کنید. شما می‌توانید مدل‌های پارکت متناسب با هر سلیقه و بودجه‌ای خود را در بازار بیابید.

پارکت لمینت

نکات مهم در انتخاب رنگ پارکت لمینت

رنگ کفپوش شما فراتر از جذابیت بصری، بر اندازه درک شده اتاق نیز تأثیر می‌گذارد. رنگی که انتخاب می‌کنید می‌تواند احساس گرما ایجاد کند، همانطور که نوع پارکت انتخابی شما می‌تواند بر نیازهای نگهداری و تعمیر تأثیر بگذارد. بنابراین پاسخ به این سوال که "کدام رنگ پارکت کاربردی تر است؟" بسته به نیاز شما متفاوت است. برای اینکه بتوانید مناسب‌ترین رنگ را برای خود بیابید، نکاتی را که باید در زیر به آنها توجه کنید به اشتراک گذاشته‌ایم:

برای انتخاب بین پارکت‌های روشن و تیره، تصوری که می‌خواهید در مورد اندازه اتاق ایجاد کنید مهم است. همانطور که گفتیم پارکت‌های رنگ روشن، مانند دیوارهای سفید، باعث می‌شوند فضا بزرگ‌تر و روشن‌تر به نظر برسد. آنها همچنین با انعکاس نور طبیعی، احساس هوای آزاد و باز بودن را ایجاد می‌کنند.  از سوی دیگر پارکت‌های تیره رنگ مانند قهوه‌ای تیره می‌توانند احساس راحتی و صمیمیت را به اتاق اضافه کنند. آنها با جذب نور، فضایی گرم و جذاب ایجاد می‌کنند.

رنگ‌های خنثی مانند بژ و خاکستری در واقع یک میانه‌رو هستند که مزایای رنگ‌های روشن و تیره را با هم ترکیب می‌کنند. بنابراین پارکت‌های با رنگ خنثی همه کاره هستند. آنها به راحتی سبک‌های مختلف دکوراسیون و پالت‌های رنگی را تکمیل می‌کنند. علاوه بر این رنگ‌های خنثی به شما این امکان را می‌دهند که ظاهر یک اتاق را با مبلمان و اقلام دکوری بدون نگرانی در مورد ناسازگاری با کف تغییر دهید.

شما همچنین می‌توانید انتخاب‌های جسورانه و پر جنب و جوشی مانند آبی، سبز تیره یا حتی قرمز داشته باشید که به طور فزاینده‌ای جذاب می‌شوند. اگرچه این انتخاب‌ها برای هر دکوراسیونی مناسب نیستند، اما می‌توانند با تبدیل کف به یک نقطه کانونی، شخصیت و ظرافت را به فضا اضافه کنند. با این حال مهم است که دکوراسیون خود را با مبلمان و لوازم جانبی خنثی‌تر متعادل کنید تا از غرق شدن فضا جلوگیری کنید.

آذرخش دکور

مجموعه آذرخش دکور وارد کننده، تولید کننده پارکت‌ هانوفر و پیندو و پخش کننده انواع تجهیزات دکوراسیون داخلی با بیش از ۲ دهه سابقه است. این مجموعه تمامی تجهیزات دکوراسیون داخلی را به قیمت پخش عمده عرضه می‌کند. همچنین خدمات مشاوره و نصب شرکتی همراه با گارانتی نصب از جمله خدمات این مجموعه می‌باشد. 

همچنین می‌توانید انواع پارکت کف و تمامی محصولات این مجموعه را به صورت اقساطی بخرید. 

جهت اطلاعات بیشتر و خرید محصولات به وب سایت آذرخش دکور به ادرس www.azarakhshdecor.com مراجعه کنید. 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه