اخبار داغ

نتایج روز نخست؛ حذف زودهنگام رستمیان در تپانچه؛

بازی‌های المپیک پاریس| نوشاد برد، ندا باخت/ تاریخسازی دوباره ژیمناستیک؛ الفتی به فینال رسید

بازی‌های المپیک پاریس| نوشاد برد، ندا باخت/ تاریخسازی دوباره ژیمناستیک؛ الفتی به فینال رسید
در روز نخست بازی‌های المپیک 2024 پاریس، ورزشکاران ایران در 5 رشته به مصاف حریفان خود رفتند.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نخستین روز بازیهای المپیک پاریس امروز رسما در پایتخت فرانسه آغاز شد و ورزشکاران ایران در رشته های قایقرانی، شمشیربازی، ژیمناستیک، تیراندازی، تنیس روی میز به مصاف رقیبان خود رفتند.

قایقرانی؛ مجلل در جدول شانس‌مجدد

فاطمه مجلل در مرحله مقدماتی رقابت‌های رویینگ تک نفره سنگین وزن زنان با کاتلین نوبل از اوگاندا، پیج بادنهوست از آفریقای جنوبی، ویرجینیا دیاز ریواس از اسپانیا، تارا ریگنی از استرالیا و اویدلیا گنزالز از نیکاراگوئه همگروه بود و نتوانست جزو سه نفر برتر قرار گیرد تا مستقیم راهی یک چهارم نهایی شود. او باید فردا در شانس مجدد برای صعود به مرحله بعد تلاش کند.
مجلل اولین قایقران ایران در المپیک پاریس است که به آب زد و توانست عملکرد خوبی را به نمایش بگذارد. مجلل که دومین قایقران جوان حاضر در المپیک ۲۰۲۴ است، فردا در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف رقبایش می‌رود.

شمشیربازی؛ پایان کار سابریست ها در انفرادی

در سابر انفرادی محمد فتوحی، علی پاکدامن و محمد رهبری به مصاف حریفان خود رفتند. محمد فتوحی المپین شمشیربازی ایران صبح امروز و در روز نخست از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به میدان رفت که او در مرحله یک سی و دوم نهایی مقابل «زی گیبرال» از مکزیک قرار گرفت و در جدال با این حریف ۱۵ بر ۱۳ باخت و حذف شد.

علی پاکدامن، نماینده شمشیربازی سابر ایران در مسابقه اول خود برابر یوشیدا از ژاپن با نتیجه ۱۵-۱۱ به پیروزی رسید و راهی دور بعد شد. کاپیتان شمشیربازی سابر ایران در مسابقه دوم برابر شیمشیرباز قدرتمند کشور کره‌جنوبی و رنک 3 دنیا با نتیجه 15-10 شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت.

محمد رهبری، شمشیرباز سابریست کشورمان در گام نخست و جدول ۳۲ نفره بازی‌های المپیک پاریس با شکست ۱۵ بر ۱۳ مقابل سباستین پاتریس از دور رقابت‌ها کنار رفت. رهبری در این دیدار نمایش جانانه‌ای داشت و مقابل سابریست رنک 8 دنیا در شرایطی که در وقت اول با 6 امتیاز اختلاف عقب بود، در وقت دوم با عملکردی فوق العاده تماشایی کامبک زد نتیجه را به تساوی 13-13 رساند اما در نهایت 15-13 شکست خورد و از دور مسابقات کنار رفت.

بدین ترتیب شمشیربازی ایران در بخش انفرادی با حذف همه نمایندگان ایران به کار خود پایان داد. 

ژیمناستیک؛ تاریخسازی دوباره مهدی، الفتی به فینال رسید

مهدی الفتی در ماده پرش خرک به مصاف حریفان خود رفت. مهدی الفتی در پرش اول با امتیاز 14.666 و در پرش دوم با امتیاز 14.500 و در مجموع با نمره 14.583 مرحله مقدماتی وسیله پرش خرک را پشت سرگذاشت. 

بعد از پایان مرحله مقدماتی رتبه نهایی ژیمناست ایرانی مشخص شد. 

 مهدی الفتی ملی‌پوش ارزنده ژیمناستیک کشورمان که صبح امروز در رقابت‌های مقدماتی پرش خرک المپیک پاریس موفق به کسب نمره ۱۴.۵۸۳ شده بود، در پایان  این مرحله با قرار گرفتن در جایگاه هشتم موفق شد به فینال این رقابت‌ها صعود کند.

فینال پرش خرک یکشنبه هفته آینده چهاردهم مرداد برگزار خواهد شد.

 

تیراندازی؛ حذف زودهنگام رستمیان در تپانچه 10 متر

هانیه رستمیان در ماده تپانچه بادی 10 متر به مصاف حریفان خود رفت. در پایان دور مقدماتی هانیه رستمیان با 571 امتیاز در رده 22 ایستاد و از صعود به فینال باز ماند.

نمایندگان کشورهای مجارستان، کره جنوبی (2 نفر)، هند، چین (2 نفر)، ویتنام و ترکیه به فینال راه یافتند. فینال رقابت های تپانچه 10 متر زنان فردا (یکشنبه)، 7 مرداد ماه برگزار می شود.

تنیس روی میز؛ نوشاد برد، ندا باخت

نوشاد عالمیان، نیما عالمیان و ندا شهسواری به مصاف حریفان خود رفتندـ

مسابقات تنیس روی میز بازی‌های المپیک پاریس از امروز (شنبه، ۶ مرداد ماه) در ورزشگاه سود پاریس آره‌نا آغاز شد که نوشاد عالمیان در نخستین دیدارش در مرحله یک‌سی‌ودوم نهایی به مصاف اولاجید اوموتایو از نیجریه رفت و با پیروزی مقابل حریفش راهی مرحله بعد شد.

عالمیان در این دیدار با نتیجه مجموع ۳ بر یک و با نتایج (۶ بر ۱۱، ۱۱ بر ۵، ۱۲ بر ۱۰ و ۱۱ بر ۸) به برتری دست یافت و مجوز حضور در مرحله بعد را کسب کرد.

ندا شهسواری پرچمدار کاروان کشورمان نیز که در دور اول با قرعه استراحت مواجه شده بود در مرحله بعد از ساعت ۲۱:۳۰ دقیقه به وقت محلی با پریتیکا پاواده از کشور میزبان مسابقه داد و شکست خورد. 

شهسواری در این دیدار با نتیجه مجموع ۴ بر یک شکست خورد و از حضور در مرحله بعد بازماند.

نیما عالمیان نیز در نخستین مسابقه روز یکشنبه ۷ مرداد از ساعت ۱۲:۱۵ با کائو چنگ جوی از چین تایپه رقابت می‌کند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه