اخبار داغ

«عصر همدان» گزارش می‌دهد؛

طراحی میدان‌ امام(ره) همدان و چالش‌های آن

طراحی میدان‌ امام(ره) همدان و چالش‌های آن
طراحی جدید میدان امام (ره) همدان با چالش‌هایی روبروست که لازم است برای حل آن، تدبیری اندیشیده شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی «عصرهمدان»؛ همدان پایتخت تاریخ و تمدن، کهن شهر ایران و مبداء بسیاری از تحرکات تمدنی ایران و جهان است و زیبنده بهترین‌ها در همه عرصه‌ها می‌باشد.

طراحی درست شهری و حفظ کرامت شهروندان

طراحی شهری هم یکی از همان عرصه‌هاست که باید با یک منطق درست و حساب شده، همه جوانب را در نظر گرفته تا به درست‌ترین وجه طراحی شهری رسیده تا زندگی برای مردم با حفظ کرامت و انسانیت توأم  باشد.

نبود المان امام خمینی(ره) در میدان امام(ره)

میدان امام خمینی (ره) حدود یک قرن است که نماد برجسته‌ای برای استان همدان در کشور به حساب آمده و در تمام این سال‌ها محل عبور و مرور مردم شهر و روستا می‌باشد ، که البته طی سال‌های متمادی دستخوش تغییرات زیادی شده است.

تغییراتی که متاسفانه خیلی هم سنجیده و عاقلانه نبوده و نه از امام خمینی رهبر کبیر انقلاب اسلامی نمادی در این میدان باقی مانده و نه از فرهنگ اصیل تمدن ایرانی_اسلامی پایتخت تاریخ و تمدن چیزی به چشم می‌خورد.

مشکلات و چالش‌های طراحی جدید میدان امام(ره)

البته در نگاه اولیه شما وارد میدانی می‌شوید که مرکز آن تبدیل به موزه شده، که در نوع خود حرکت جالب و قابل تقدیر و تشکر است ولی متاسفانه نوع معماری و همچنین نبود برنامه استفاده بهینه از فضای میدان، همین مکان‌ به حیاط خلوتی برای اراذل و اوباش و بعضاً متجاهر به فسق و اعتیاد تبدیل شده است.

علی‌اکبر نظری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «عصر همدان»؛ درخصوص رفع مشکلات ایجاد شده در سایت‌موزه میدان امام (ره)، اظهار کرد: برای نصب المان امام یک طرحی را داده‌اند ولی نتیجه‌ خوبی نداشته است.

در مدیریت شهری با مشکل مواجه هستیم

وی با بیان اینکه در این خصوص مشکل ما یک جای دیگر بوده، مشکل مدیریت شهری بوده، عنوان کرد: ما در مدیریت شهری با مشکل مواجه هستیم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان گفت:متاسفانه برای رفع این مسئله برخی از افراد همکاری لازم را نداشته، اگر بخواهیم به مجموعه شهرداری بگوئیم که مشکل المان میدان امام(ره)، را حل کند، گوش بدهکاری ندارند.

نظری درخواست کرد: حل این مسئله را بعنوان خواست عمومی در رسانه‌ها انتشار داده، تا برای حل آن تدبیری اندیشیده شود.

وی خاطرنشان کرد: برای نصب المان امام (ره)، جمع‌آوری و ساماندهی دستفروشان، به استانداری و شهرداری نامه‌های پیاپی داده اما بخاطر بی‌اراده بودن برخی از مسئولان بی‌نتیجه مانده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان در ادامه عنوان کرد: برای ساماندهی این دستفروشان با ارائه راهکاری پیشنهاد داده شده تا شهرداری مکان دیگری برای آنها تهیه کرده که در این میان هم مشکل دستفروشان حل شود و هم نظم شهری رعایت شود.

مشکل ما بی‌اراده بودن مدیریت شهری است

نظری با بیان اینکه ما نباید با بی‌تدبیری باعث گسترش بزه‌های اجتماعی در سطح شهر شویم، تاکید کرد: اکثر این دستفروشان از استان‌های دیگر آمده و عملاً هیچ کنترلی بر روی آنها نداریم.

وی تصریح کرد: برای حل مسائل شهری لازم است اراده‌ها از جانب مدیریت باشد، ارائه طرح و دادن لایحه با مدیریت است و در نتیجه بررسی این طرح‌ها برعهده ما خواهد بود.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه حل این مسئله که به سرمایه‌گذاری و گردشگری مربوط است، ابراز کرد: سیستم و فناوری‌های جدیدی در دنیا وجود دارند که می‌توانند با کمترین هزینه از آن بهره گرفته تا مشکل را رفع کنند.

به‌گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«عصر همدان»؛ چاله میدان واژه‌ای است که در وسط دعوا استفاده می‌شود و در فرهنگ و اصطلاحات فارسی به مکانی گفته می‌شود که پاتوق اراذل و اوباش بوده و محلی است برای انجام انواع شرارت‌ها و انجام رفتارهای نامتعارف است.

بنابراین حتی اگر تمام فضای میدان و راه‌پله‌های وسط میدان تبدیل به فروشگاه‌های فروش سوغات استان همدان می‌شد و فقط دیدگاه تجاری در طراحی دیده می‌شد از وضعیت اسف‌بار کنونی که شاید برای مردم همدان عادی شده باشد ولی در دید یک مسافر داخلی و حتی خارجی اسباب بدبینی را ایجاد خواهد کرد، نجات پیدا می‌کرد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه