اخبار داغ

باران و اتفاقات عجیب در افتتاحیه؛

بازی‌های المپیک پاریس| ضعف عجیب میزبان؛ از سرقت چندین هزار یورویی تا تخت کوچک برای غول گرجستانی

بازی‌های المپیک پاریس| ضعف عجیب میزبان؛ از سرقت چندین هزار یورویی تا تخت کوچک برای غول گرجستانی
مراسم افتتاحیه المپیک 2024 پاریس در حالی شب گذشته برگزار شد که بارش باران بر آن تأثیر زیادی داشت.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ مراسم رسمی افتتاحیه بازی‌های المپیک 2024 پاریس شب گذشته در سواحل رودخانه سِن با عبور کاروان‌های کشورهای مختلف سوار بر قایق از این رود، برگزار شد و در نهایت مشعل المپیک توسط زین‌الدین زیدان و رافائل نادال بر جایگاه معلوم شده قرار گرفت اما روز افتتاحیه المپیک خالی از حواشی نبوده است.

شریه L'Équi نوشت: برخی از ورزشکاران از کمبود غذا در دهکده المپیک پاریس شکایت کردند. شرکت کنندگان در بازی‌ها به میزان کم ذخیره تعدادی از محصولات و تعداد محدود تخم مرغ برای صبحانه در رستوران اصلی اشاره کردند. شرکت مسئول تغذیه ورزشکاران در حال تلاش برای رفع این مشکل است.

اعضای تیم بریتانیا در بازی‌های المپیک پاریس اعلام کردند که دیگر از رستوران‌های دهکده المپیک استفاده نخواهند کرد. شکایت‌های زیاد ورزشکاران درباره فقدان مواد غذایی و ارائه گوشت خام باعث شده اعضای تیم بریتانیا تصمیم به استفاده نکردن از رستوران دهکده بگیرند. یکی از اعضای کاروان بریتانیا گفت: ورزشکاران ما تصمیم گرفته‌اند که در جای دیگر غذا بخورند، بنابراین باید سرآشپز دیگری بیاوریم چرا که تقاضاها بسیار زیاد است. برخی غذاها کم هستند. تخم مرغ، مرغ و کربوهیدرات‌های خاص خیلی کم است و کیفیت غذا نیز مهم است. اینجا برای ورزشکاران گوشت خام سرو می‌شود!

طبق ویدیویی که در شبکه‌های ارتباط اجتماعی منتشر شده است کاروان ورزشی رژیم صهیونیستی حین عبور از رود سن در جریان افتتاحیه المپیک پاریس ۲۰۲۴ توسط حاضران در مراسم هو شد. در هنگام پخش «سرود رژیم صهیونیستی» تعدادی از پرچم‌های فلسطین در سکوها به اهتزاز درآمد و حاضران به نشانه اعتراض به دلیل جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه کاروان ورزشی این رژیم را هو کردند.

فیلم‌های منتشرشده در فضای مجازی هرج و مرج در ایستگاه‌های راه آهن فرانسه ساعاتی قبل از مراسم افتتاحیه المپیک پاریس را نشان می‌دهند. منابع خبری گزارش داده‌اند در آستانه مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک پاریس خطوط قطارهای سریع‌السیر فرانسه هدف آنچه «اقدامات خرابکارانه هماهنگ» خوانده شده قرار گرفته‌اند.

نشست خبری کمیته برگزاری بازی‌های المپیک 2024 با حضور توماس باخ رئیس کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) که قرار بود پیش از مراسم افتتاحیه برگزار شود؛ به طور ناگهانی لغو شد. کمیته سازماندهی المپیک 2024 پاریس تا کنون توضیحی در این باره نداده است؛ اگرچه به نظر می‌رسد این موضوع بی‌ارتباط با خرابکاری در خطوط راه آهن پاریس نباشد.

در فاصله چند ساعت مانده به آغاز مراسم افتتاحیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، دو بسته مشکوک در ایستگاه قطار «گار دونورد» شهر پاریس کشف شده است. هنوز مشخص نیست که آیا این بسته‌ها ممکن است حاوی مواد منفجره باشد یا خیر. یک منبع پلیس به رسانه فرانسوی «ولو اکچوله» خبر داده که به خاطر کشف این دو بسته مشکوک در ایستگاه مربوطه ضمن صدور هشدار بمب‌گذاری، این ایستگاه بسته شده و پلیس بررسی آن را در دستور کار قرار داده است.

گفته می‌شود در جلسه تمرینی پیش از بازی با مراکش، ساعت، جواهرات و انگشتر تیاگو آلمادا، هافبک تیم ملی المپیک آرژانتین، به ارزش ۵۰ هزار یورو دزدیده شده. همچنین زیکو، ستاره سابق تیم ملی برزیل در هنگام ورود به پاریس برای حضور در افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ توسط سارقان، چمدان نیم میلیون یورویی خود را از دست داد. سرقت از اسطوره فوتبال برزیل درحالی رخ داد که پاریس برای تامین امنیت مراسم افتتاحیه بیش از ۵۰ هزار پلیس را به کار گرفته. زیکو در این چمدان چند ساعت رولکس و جواهرات داشت و همچنین ۲۰۰۰ یورو و ۲۰۰۰ دلار نیز داشت. پیگیری‌های پلیس نشان می‌دهد سرنخی از این سارقان در دست نیست.

بر اساس ویدئویی که منتشر شده؛ تخت اختصاص‌یافته به لاشا تالاخادزه، قهرمان دسته فوق‌سنگین وزنه‌برداری المپیک ۲۰۲۰ توکیو اصلاً مناسب شرایط وی نیست و میزبان به‌جای شخصی‌سازی تخت و امکانات شخصی به ورزشکارانی با شرایط خاص، ترجیح داده تا امکانات بلااستفاده و ضعیف برای همه به‌کار ببرد!

بارش باران باعث بروز بی‌نظمی زیادی در برگزاری مراسم افتتاحیه شد؛ تا جایی که اکثر میهمانان زودتر از زمان تعیین شده مجبور به ترک مراسم شدند و آن‌هایی هم که ماندند، چاره‌ای جز خیس شدن نداشتند. تیم‌های رسانه‌ای نیز مجبور شدند کار خود را تعطیل کنند تا به لوازم الکترونیکی‌شان آسیبی نرسد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه