اخبار داغ

چجوری یک قهوه خوب از دستگاه قهوه ساز بگیریم؟

چجوری یک قهوه خوب از دستگاه قهوه ساز بگیریم؟
این روزها نوشیدنی قهوه بین مردم جهان طرفدار زیادی پیدا کرده است و مردم برای داشتن انرژی بیشتر به علت بالا بودن کافئین قهوه از آن استفاده می کنند و همچنین به خاطر پر طرفدار بودن این نوشیدنی قیمت آن هم به نسبت بالا رفته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ این روزها نوشیدنی قهوه بین مردم جهان طرفدار زیادی پیدا کرده است و مردم برای داشتن انرژی بیشتر به علت بالا بودن کافئین قهوه از آن استفاده می کنند و همچنین به خاطر پر طرفدار بودن این نوشیدنی قیمت آن هم  به نسبت بالا رفته است به همین دلیل مردم به خرید دستگاه های قهوه ساز رجوع کرده اند و این دستگاه پرطرفدار این روزها در اکثر خانه ها وجود دارد حال این سوال پیش می آید که ما با دستگاه قهوه ساز خود چگونه یک قهوه کافی شاپی و خوب بگیریم؟ جواب این سوال نزد تیم لوازم خانگی 23 است، ما در این مقاله آموزش دقیق درست کردن یک قهوه عالی را به شما آموزش می دهیم ؛پس با ما همراه باشید.

 دستگاه قهوه ساز خانگی، اتوماتیک یا برقی چیست؟

دستگاهی است که یک ظرف برای قهوه و مخزن آب دارد و آب ریزی برای ریختن آن روی قهوه دارد. طرز استفاده از قهوه جوش بسیار آسان است و هر شخص آماتوری می تواند با آن کار کند و برای خود قهوه درست کند. پس اگر وقت لازم برای درست کردن قهوه را ندارید در ابتدا باید آموزش های لازم کار با دستگاه قهوه ساز را یاد بگیرید و سپس کار با آن را آغاز کنید.

طرز کار با دستگاه های قهوه ساز اعم از نوا، دلونگی، مباشی و... چگونه است ؟

نحوه کار با همه دستگاه های قهوه ساز به یک شکل است فقط تفاوت آنها در شکل طراحی این دستگاه  ها می باشد و فقط شما با دقت کامل می توانید  کار با انواع دستگاه های قهوه ساز را به آسانی و راحتی یاد بگیرید. یادگیری کار با قهوه ساز فارغ از این که چه برندی است کار بسیار آسانی است و شما به راحتی می توانید با هر دستگاه قهوه سازی به خوبی کار کنید.

 

نحوه کار با دستگاه قهوه ساز چگونه است؟

چجوری یک قهوه خوب از دستگاه قهوه ساز بگیریم؟

هدف ما در این بخش آموزش درست کردن انواع قهوه با دستگاه های قهوه ساز است البته لازم به ذکر است که نیازی به زحمت شما نیست و اکثر کار بر دوش دستگاه شماست و فقط کافیست شما طرز کار با دستگاه را آموزش ببینید. یکی از دلایل اینکه افراد بیشتر زمان روز را در بیرون از منزل مشغول کار هستند و به سمت دستگاه های قهوه ساز می روند کار آسان با این دستگاه است.

برای شروع کار با دستگاه ابتدا باید مواد اولیه لازم برای درست کردن قهوه را به دستگاه بدهیم که این مواد اولیه شامل : آب و قهوه می باشد

در مرحله اول آب تصفیه شده یا آب جوش سرد شده را داخل مخزن آب دستگاه می ریزیم.

در مرحله دوم دستگاه را روشن کرده تا دستگاه گرم شود.

در مرحله سوم قهوه را در پرتال فیلتر دستگاه می ریزیم.

در مرحله چهارم دکمه  تک شات یا دوبل را میزنیم.

و در مرحله آخر می توانید با لذت قهوه خود را بنوشید

  برای مطالعه بیشتر: 7 نکته طلایی برای افزایش طول عمر  دستگاه قهوه ساز

میزان و مقدار پودر قهوه چقدر باید باشد؟

 بسته به نوع سایز بسکت (  سایز 58 و 51 )  میزان قهوه متفاوت است باید قهوه را به حدی داخل بسکت بریزیم که بعد از عملیات تمپ کردن حدود سطح قهوه 1 میل پایین تر از سطح بسکت باشد. حال به سلیقه شما بستگی دارد که اگر قهوه را رقیق میل می کنید باید زمان قهوه گرفتن از دستگاه میزان بیشتری قهوه بگیرید ولی اگر سلیقه شما یک قهوه غلیظ است باید میزان کمتری قهوه از دستگاه بگیرید.

 

 

کاربرد فیلترهای کاغذی در دستگاه های قهوه ساز

چجوری یک قهوه خوب از دستگاه قهوه ساز بگیریم؟

معمولا دستگاه های قهوه ساز دارای فیلترهای پلاستیکی تور مانند هستند؛ اما شما می توانید از فیلتر های کاغذی نیز استفاده کنید.

از فواید فیلترهای کاغذی میتوان به استفاده آسان و سرعت عمل در درست کردن قهوه اشاره کرد و لازم به ذکر است که این فیلتر ها یکبار مصرف بوده و بعد از استفاده باید دور انداخته شوند ولی فیلترهای پلاستیکی به خاطر یکبار مصرف نبودن آنها بعد از چند بار استفاده زرد می شوند و باید مدام شسته شوند و همچنین باید به این نکته توجه کنیم که فیلتر های کاغذی از کلسترول بالای قهوه جلوگیری می کنند.

 

اقلام لازم برای درست کردن یک قهوه خوب

برای درست کردن یک قهوه خوب لوازمی مورد نیاز است که شامل : پیچر، تمپر و نیدل  است .

پیچر: وقتی میخواهیم یک کاپوچینو یا لاته خوشمزه درست کنیم به شیر احتیاج داریم و شما میتوانید شیر را داخل پیچر ریخته و با استفاده از لوله بخار دستگاه فوم شیر را گرفته و بر روی قهوه خود بریزید.

نیدل:  وسیله ای است که با ما با آن بعد از ریختن قهوه داخل بسکت، منافذ بین پودر قهوه را برطرف می کنیم .

تمپر : وسیله ای است که با آن عمل فشرده سازی قهوه را انجام میدهیم .

 

طرز تهیه یک اسپرسو عالی در دستگاه قهوه ساز خانگی

برای درست کردن یک اسپرسو خوشمزه حتما باید قهوه آُسیاب شده متناسب با دستگاه خود را انتخاب کنیم زیرا برای دستگاه های نیمه صنعتی باید آسیاب ریز باشد اما برای دستگاه های خانگی باید قهوه آسیاب شده درشت باشد .

و این نکته را در نظر بگیرید که حتما حتما از آب  تصفیه شده  برای داخل مخزن آب دستگاه استفاده  کنید زیرا آّب شیر دارای املاح زیادی است و قهوه کدری به شما تحویل می دهید پس به این نکته حتما توجه کنید.

بعد از آماده سازی موارد بالا طبق گفته هایی که در مطالب قبل داشتیم شروع به درست کردن قهوه می کنیم .

با تشکر از شما عزیزان که همراه ما بودید و امیدواریم که با خواندن این مقاله  اطلاعات کافی را برای درست کردن یک قهوه یا اسپرسو خوب را به دست آورده باشید.

منبع: لوازم خانگی 23

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه