اخبار داغ

نحوه انتقال نات کوین به حساب‌های دیگر

نحوه انتقال نات کوین به حساب‌های دیگر
در صورتی که شما نیز از کاربران ایردراپ نات کوین بوده باشید، احتمالاً مقداری ارز دیجیتال نات کوین (NOT) خواهید داشت که برای فروش آن‌ها و اصطلاحاً نقد کردن‌شان باید مراحلی را طی کنید.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نحوه انتقال نات کوین به حساب‌های دیگر چگونه است؟ چطور باید کیف پول تون کیپر (Ton Keeper) خود را به بازی نات کوین متصل کنیم؟ نحوه انتقال نات کوین از تون کیپر به دیگر افراد به چه صورت است؟ از آن‌جا که ایردراپ نات کوین (Notcoin) طی چند وقت اخیر سر‌و‌صدای زیادی به‌پا کرده و توکن بومی آن نیز پس از لیست‌شدن در صرافی‌ها موفقیت‌های چشم‌گیری به‌دست آورده است، بسیاری از کاربرانی که این ارز را در ربات تلگرامی نات کوین استخراج کرده‌اند دوست دارند در مورد ساز‌و‌کار انتقال آن نیز اطلاعات لازم را کسب کنند. در ادامه این مقاله، در مورد نحوه انتقال نات کوین به حساب‌های دیگر و جزئیات و نکاتی که باید مد نظر داشته باشید بیشتر صحبت خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

نحوه انتقال نات کوین به حساب‌های دیگر

در صورتی که شما نیز از کاربران ایردراپ نات کوین بوده باشید، احتمالاً مقداری ارز دیجیتال نات کوین (NOT) خواهید داشت که برای فروش آن‌ها و اصطلاحاً نقد کردن‌شان باید مراحلی را طی کنید. این نات کوین‌ها قابلیت آن را دارند که:

  • به سایر کاربران در دنیای ارزهای دیجیتال انتقال پیدا کنند
  • به یک صرافی ارز دیجیتال منتقل شده و نقد شوند (به عبارت بهتر فروخته شوند)
  • در کیف پول یا ولت (Wallet) شما ذخیره‌سازی شده و به‌اصطلاح هولد شوند، تا وقتی که قیمت‌شان افزایش پیدا کرد با سود بالاتری به فروش برسند

اما برای هر‌سه مورد بالا، ابتدا لازم است شما نات کوین‌ها استخراج‌شده در پلتفرم این ایردراپ را برداشت کنید. پس از آن، به‌راحتی قادر خواهید بود نات کوین‌های برداشت‌شده به کیف پول خود را به سایر حساب‌ها یا صرافی‌ها انتقال دهید. در ادامه، روند کلی کار و نحوه انتقال نات کوین به حساب‌های دیگر را به صورت مرحله‌به‌مرحله توضیح خواهیم داد.

در حالت کلی، مراحلی که باید برای انتقال نات کوین به یک حساب دیگر – که می‌تواند حساب صرافی خریدار یا یک کاربر عادی باشد – به شرح زیر است:

  • مرحله اول – انتخاب کیف پول
  • مرحله دوم – خرید تون کوین (TON)
  • مرحله سوم – اتصال کیف پول به نات کوین
  • مرحله چهارم – انتقال نات کوین (NOT) به کیف پول
  • مرحله پنجم – انتقال نات کوین (NOT) به حساب‌های دیگر

مرحله اول – انتخاب کیف پول

انتخاب کیف پول

اولین مرحله‌ای که لازم است برای انتقال نات کوین به حساب‌های دیگر طی کنید، انتخاب و نصب یک کیف پول یا ولت ارز دیجیتال است. این کیف پول، علاوه‌بر ویژگی‌های معمول کیف پول‌های کریپتو نظیر امنیت، چند‌ارزی‌بودن، امکانات و خدمات گسترده، غیر‌متمرکز‌بودن، غیر‌امانی یا غیر‌حضانتی‌بودن و مواردی از این دست، باید با اکوسیستم نات کوین نیز سازگاری داشته باشد.

با توجه به این‌که نات کوین روز شبکه تون (TON) راه‌اندازی شده است، یکی از بهترین ولت‌های ارز دیجیتال سازگار با آن کیف پول تون کیپر (Ton Keeper) است.

شاید این موضوع ذهن‌تان را مشغول کند که استفاده از کیف پول تلگرام (ربات Wallet@) که خیلی سریع‌تر و ساده‌تر از تون کیپر است؟!

بله شاید این‌طور باشد؛ اما نکته‌ای که باید مد نظر داشته باشید ریسک مسدود‌شدن دارایی‌ها در کیف پول تلگرام است. لازم است بدانید که کیف پول تلگرام، یک سرویس مالی امانی است که در حال حاضر به دلیل تحریم‌های بین‌المللی دسترسی کاربران ایرانی را محدود کرده و دارایی‌های بخش عمده‌ای از آن‌ها را مسدود کرده است. این کیف پول، بدون احراز هویت حاضر به ارائه خدمات به کاربران خود نیست و کاربران ایرانی نیز – با استفاده از مدارک هویتی ایرانی – به دلیل تحریم‌ها قادر به احراز هویت نیستند.

با این اوصاف، اکیداً توصیه می‌شود قید این کیف پول را بزنید و از همان تون کیپر برای برداشت و انتقال نات کوین‌های خود استفاده کنید که:

  • قابل دسترسی و بدون محدودیت است
  • با اکوسیستم نات کوین سازگار است
  • غیر‌امانی بوده و کاملاً ایمن است
  • نیازهای شما را پاسخگو است

برای دریافت و نصب این کیف پول می‌توانید به وب‌سایت رسمی آن به نشانی tonkeeper.com مراجعه کنید. توجه داشته باشید که هنگام نصب و راه‌اندازی کیف پول تون کیپر، یک عبارت بازیابی ۱۲ کاراکتری برای شما ارسال می‌شود که لازم است آن را در محل مناسب و مطمئنی ذخیره‌سازی کرده و نگهداری کنید.

مرحله دوم – خرید تون کوین (TON)

در مرحله دوم، نیاز به خرید تون کوین (TON) خواهید داشت. همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره شد، ارز دیجیتال نات کوین روی شبکه تون راه‌اندازی شده است و کیف پول تون کیپر نیز انتقال این ارز را روی همین شبکه انجام می‌دهد.

اما برای انتقال نات کوین روی شبکه تون، نیاز به پرداخت کارمزد تراکنش خواهید داشت که چیزی معادل ۰.۶ تون کوین است. پس لازم است مقداری تون کوین خریداری کنید تا بتوانید با پرداخت آن به‌عنوان کارمزد، انتقال نات کوین به تون کیپر را نهایی کنید.

در حال حاضر، اغلب صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی از تون کوین (TON) پشتیبانی می‌کنند و شما می‌توانید به‌صورت ریالی یا تتری این ارز دیجیتال را خریداری کرده به کیف پول خود انتقال دهید.

مراحلی که لازم است طی کنید، به شرح زیر هستند:

  • ثبت‌نام و احراز هویت در صرافی مورد‌نظر
  • شارژ حساب کاربری یا کیف پول با استفاده از کارت‌های بانکی عضو شتاب
  • خرید تون کوین (TON) به صورت فروشگاهی یا بازار معاملاتی

پس از این‌که مقدار مورد‌نظر خود تون کوین از صرافی خریداری کردید، ارز‌های خریداری‌شده به حساب کاربری شما یا کیف پول اختصاصی‌تان در صرافی انتقال پیدا می‌کند.

اکنون کافی است تون کوین‌ها را به کیف پول تون کیپر خود انتقال دهید. برای این منظور، ابتدا لازم است در کیف پول تون کیپر خود، روی Receive کلیک کرده و آدرس عمومی ایجاد شده را کپی کنید:

با Paste کردن این آدرس در بخش برداشت (Withdra/Send) صرافی مورد نظر که تون کوین را از آن خریداری کرده‌اید، می‌توانید ارزهای خریداری‌شده را به کیف پول تون کیپر خود انتقال دهید.

مرحله سوم – اتصال کیف پول به نات کوین

اتصال کیف پول به نات کوین

سومین مرحله از نحوه انتقال نات کوین به حساب‌های دیگر، که یکی از مهم‌ترین مراحل نیز هست، اتصال کیف پول تون کیپر به بازی نات کوین است.

برای اتصال کیف پول به نات کوین، کافی است:

  • وارد ربات تلگرامی notcoin_bot@ شده و روی گزینه Claim کلیک کنید
  • در همان ابتدای صفحه، روی Connect Wallet کلیک کنید
  • کیف پول تون کیپر (Ton Keeper) را انتخاب کنید

مشاهده می‌کنید که به صورت اتوماتیک، از پلتفرم نات کوین به محیط کیف پول تون کیپر انتقال پیدا می‌کنید. در این مرحله کافی است با کلیک کردن روی Connect wallet مجوز اتصال کیف پول به نات کوین را صادر کنید. پس از وارد کردن رمز کیف پول، تون کیپر شما به نات کوین متصل شده و در بخش بالای پلتفرم نات کوین، جایی که با آن متصل شده بودیم، به نمایش در‌می‌آید.

مرحله چهارم – انتقال نات کوین به کیف پول

انتقال نات کوین به کیف پول

پس از اتصال کیف پول تون کیپر به نات کوین، اکنون نوبت می‌رسد به انتقال نات کوین‌ها. برای این منظور، کافی است از منوی بالای صفحه، روی آیکون فلش یا Withdraw ضربه بزنید تا فرایند برداشت ارز دیجیتال نات کوین فعال شود:

در پلتفرم نمونه بالا، با توجه به این‌که پس از آپدیت اخیر نات کوین از آن اسکرین گرفته شده است و موجودی فعلاً صفر است، امکان برداشت ارز هنوز امکان‌پذیر نیست. اما در‌صورت فعال‌شدن گزینه Withdraw، پنل انتقال ارز فعال خواهد شد که داده‌های زیر را از شما می‌خواهد:

  • آدرس عمومی کیف پول تون کیپر
  • مقدار نات کوین‌های انتقالی به کیف پول
  • شبکه انتقال ارز که بلاکچین تون (TON) است

نحوه دریافت آدرس عمومی کیف پول تون کیپر را هم که در مرحله دوم توضیح داده‌ایم.

مرحله پنجم – انتقال نات کوین به حساب‌های دیگر

و اما آخرین مرحله، زمانی است که نات کوین‌ها شما با موفقیت از پلتفرم بازی نات کوین به تون کیپرتان انتقال یافته است و اکنون می‌خواهید آن‌ها را به یک کاربر دیگر، یک کیف پول خودتان – مثل تراست ولت‌تان – و یا یک صرافی ارز دیجیتال برای فروش انتقال دهید.

در این مرحله، حتماً باید تون کوین‌هایی که در مرحله دوم خریداری شده‌اند را داته باشید؛ این تون کوین‌ها، کارمزد تراکنشی هستند که قرار است انجام دهید.

برای شروع، ابتدا لازم است آدرس عمومی مقصد را در دست داشته باشید. اگر قرار است نات کوین ها را برای کسی ارسال کنید، از وی بخواهید تا یک آدرس عمومی برای شبکه تون (TON) برایتان ارسال کند. اگر هم قصد ارسال نات کوین‌ها به کیف پول یا حساب کاربری‌تان در صرافی‌ها را دارید، در آن‌ها با استفاده از گزینه‌های  Receive یا Deposit می‌توانید آدرس عمومی شبکه تون را دریافت و کپی کنید.

اکنون در تون کیپر خود، روی Send کلیک کرده و سپس:

  • آدرس عمومی کپی‌شده را وارد کنید
  • ارز دیجیتال را روی تون (TON) قرار دهید
  • مقدار ارز دیجیتال را وارد کنید

و در نهایت تراکنش را نهایی کنید. به همین سادگی، کلیه نات کوین‌های شما به حساب‌های دیگر انتقال پیدا می‌کند. اگر هم قصد فروش این نات کوین‌ها در صرافی را دارید، می‌توانید از قسمت فروش آسان یا سریع صرافی – بخش فروشگاهی آن – و یا در صورت وجود از طریق تالار معاملاتی اقدام به فروش دارایی خود کنید.

چند نکته در‌مورد انتقال نات کوین به حساب‌های دیگر

در خصوص نحوه انتقال نات کوین به حساب‌های دیگر، چند نکته بسیار مهم وجود دارد که توجه به آن‌ها می‌تواند ریسک تراکنش‌های شما را کاهش داده و از دارایی‌ها و اطلاعات‌تان محافظت کند. برخی از مهم‌ترین این نکات را در ادامه بررسی می‌کنیم:

در انتخاب کیف پول دقت کنید

سعی کنید به هیچ عنوان از کیف پول تلگرام برای ذخیره‌سازی و انتقال نات کوین استفاده نکنید. در حال حاضر نیز تعداد زیادی از حساب‌ها و دارایی‌های کاربران در این پلتفرم مسدود شده است و استفاده از آن اصلاً به ریسک‌اش نمی‌ارزد.

در‌خصوص استفاده از کیف پول تون کیپر – یا هر کیف پول ارز دیجیتال دیگری – نیز سعی کنید اطلاعات امنیتی خود اعم از عبارت بازیابی و رمزهای عبورتان را در محلی امن و مطمئن ذخیره‌سازی کنید تا در صورت نیاز، امکان بازیابی کیف پول و دارایی‌های خود را داشته باشید.

نکات امنیتی را رعایت کنید

به هیچ عنوان، اطلاعات امنیتی خود نظیر رمزها، عبارات بازیابی و غیره را در اختیار سایر افراد قرار ندهید. حتی سعی کنید از کلیک‌کردن روی لینک‌های ناشناس یا وارد‌شدن به پلتفرم‌ها و برنامه‌های ناشناس نیز خودداری کنید.

به‌علاوه، در صورتی که از کیف پول‌های دسکتاپی یا تحت وب استفاده می‌کنید، یا برای دسترسی به صرافی‌های ارز دیجیتال ناچار به استفاده از سیستم هستید، سعی کنید از ضد‌برافزارها و آنتی‌ویروس‌ها استفاده کنید.

نکات فنی تراکنش را رعایت کنید

نکته دیگری که باید مد نظر داشته باشید، این است که در صورت وارد‌کردن آرس عمومی اشتباه، کل نات کوین‌هایتان را برای همیشه از دست خواهید داد و به هیچ عنوان هم امکان بازیابی آن‌ها وجود نخواهد داشت. برای حصول اطمینان از این‌که آدرس مورد‌نظر درست است، توصیه می‌شود آن را دو بار چک کنید.

به‌علاوه، تراکنش‌های شما زمانی قابل‌انجام هستند که کارمزد آن‌ها را پرداخت کنید. اگر به مقدار کافی تون کوین در کیف پول‌تان نداشته باشید، امکان انجام انتقال وجود نخواهد داشت.

نکته فنی دیگر در مورد انتقال نات کوین به کیف پولتون کیپر و حساب‌های دیگر نیز به‌روز‌بودن پلتفرم‌ها و برنامه‌های موبایلی است. وجود هر‌گونه نقش و مشکل فنی، می‌تواند مانع انجام تراکنش شود؛ پس سعی کنید از نسخه‌های به‌روز‌رسانی‌شده کیف پول‌ها و پلتفرم‌های معاملاتی استفاده کنید.

مراقب کلاهبرداران باشید

سعی کنید از انتقال نات کوین به حساب خریدارانی که نمی‌شناسید خودداری کنید. در حال حاضر، طیف گسترده‌ای از افراد و گروه‌ها، مدعی خرید نات کوین به قیمت‌های بالا و اغلب غیر‌منطقی هستند که عمدتاً نیز کلاهبرداری‌اند.

در بیشتر موارد، این افراد یا تیم‌ها که سر‌و‌کله‌شان در رسانه‌های اجتماعی محبوب و شبکه‌های مجازی پیدا می‌شود و گاهاً توسط اینفلوئنسرهای مشهور نیز تبلیغ می‌شوند:

  • مبلغ مورد‌نظر را پرداخت نمی‌کنند
  • از طریق توکن‌های جعلی و تقلبیِ تتر پرداخت را انجام می‌دهند
  • یا دنبال مقاصد مجرمانه و فیشینگ هستند

که باید حواس‌تان را جمع کنید.

توجه داشته باشید که تتر‌های تقلبی (اصلاحاً تتر فلش) واریزی به کیف پول شما در ازای فروش نات کوین، ممکن است هیچ‌گونه تفاوتی با تتر واقعی – در نگاه اول و برای من و شمای نوعی که خیلی به این فناوری وارد نیستیم – نداشته باشند. اما این توکن‌ها مدت زمان زیادی در کیف پول‌تان نمی‌مانند و اغلب بعد از مدتی ناپدید می‌شوند! اگر هم بمانند، امکان نقد‌کردن آن‌ها را نخواهید داشت و بی‌ارزش هستند.

در انتخاب صرافی هوشیار باشید

در صورتی که هدف‌تان از انتقال نات کوین، فروش آن است، سعی کنید صرافی‌هایی را برای این منظور انتخاب کنید که:

  • ایمن و قابل‌اعتماد باشد
  • قیمت نات کوین در آن منصفانه باشد
  • هزینه‌های معاملاتی (اسپرد در فروشگاه و کارمزد‌ در بازار معاملاتی) در آن پایین و رقابتی باشد
  • امکانات و خدمات حرفه‌ای مثل تالار معاملاتی، کیف پول اختصاصی و اپلیکیشن موبایلی داشته باشد
  • قابلیت خرید‌و‌فروش ارزهای دیجیتال به‌صورت ریالی در آن‌ها وجود داشته باشد (عمدتاً صرافی‌های ایرانی)

داستان نات کوین هنوز تمام نشده است!

و اما آخرین نکته‌ای که باید مد نظر داشته باشید، این است که ظاهراً تیم توسعه‌دهنده نات کوین قصد ندارد دست از هیجان‌زده کردن کاربرانش بردارد!

این تیم، نسخه جدیدی از نات کوین را راه‌اندازی کرده است که شما می‌توانید در آن، نه با ضربه‌زدن روی صفحه، بلکه برخی فعالیت‌ها و تسک‌های دیگر نات کوین دریافت کنید. این فاز جدید، یک ایردراپ ۷میلیون دلاری است که می‌توانید با ارتقای سطح کاربری خود به گلد (Gold) و پلاتینیوم (Platinum)، دعوت از دوستان و انجام برخی تسک‌های دیگر، بخشی از آن را از آنِ خودتان کنید.

با این اوصاف، در کنار سایر بازی‌های کلیکی یا به‌اصطلاح تپ تو ارن (Tap To Earn) که به‌عنوان جایگزین نات کوین دنبال می‌کنید، جویای نسخه جدید نات کوین نیز باشید.

جمع‌بندی

نحوه انتقال نات کوین به حساب‌های دیگر موضوعی است که در این مقاله به‌صورت کامل به آن پرداخته شده است. از آن‌جا که نات کوین یکی از موفق‌ترین پروژه‌های ایردراپی طی چند سال اخیر بوده و به‌ویژه پس از لیست‌شدن توکن بومی‌اش در صرافی‌ها، توانسته علاقه و اعتماد کاربرانش را بیش از پیش جلب کند، بسیاری از کاربران سعی دارند نات کوین‌های استخراج‌شده خود در این بازی را به حساب‌های دیگر انتقال دهند.

این کار، چه برای ذخیره‌سازی نات کوین در کیف پول باشد، چه برای فروش آن و چه انتقالش به یک کاربر دیگر به هر دلیلی، طی پنج مرحله صورت می‌پذیرد:

  • مرحله اول – انتخاب کیف پول
  • مرحله دوم – خرید تون کوین (TON)
  • مرحله سوم – اتصال کیف پول به نات کوین
  • مرحله چهارم – انتقال نات کوین (NOT) به کیف پول
  • مرحله پنجم – انتقال نات کوین (NOT) به حساب‌های دیگر

کلیه این پنج مرحله، به‌صورت گام‌به‌گام و تصویری در متن مقاله آموزش داده شده است. ضمن آنکه نکات مهم در خصوص انتقال نات کوین به حساب‌های دیگر نیز در متن پرداخته شده است که می‌تواند ریسک تراکنش‌های شما را کاهش داده و از اطلاعات و دارایی‌هایتان حفاظت کند.

سوالات متداول

1.  چقدر طول می‌کشد تا نات کوین‌های منتقل‌شده به کیف پول در آن بنشیند؟

معمولاً پس از تأیید تراکنش نات کوین از پلتفرم آن به کیف پول تون کیپر، شما ظرف چند دقیقه الی نهایتاً چند ساعت نات کوین‌های منتقل‌شده را در کیف پول خود مشاهده خواهید کرد. با این حال، توجه داشته باشید که این بازه زمانی ممکن است بسته به ازدحام شبکه متفاوت باشد. برداشت از کیف پول تون کیپر نیز بسته به وضعیت شبکه تون، چیزی حدود ۵ الی ۳۰ دقیقه زمان می‌برد.

2.  چگونه می‌توان انتقال نات کوین به حساب‌های دیگر را پیگیری کرد؟

شما می‌توانید با استفاده از شناسه تراکنش TxID در بلاک اکسپلورر مربوط به شبکه نات کوین (Notcoin)، وضعیت تراکنش‌های خود را پیگیری کنید.

3.  آیا امکان بازیابی نات کوین‌هایی که به اشتباه منتقل شده‌اند وجود دارد؟

 خیر... در صورتی که با اشتباه وارد‌کردن آدرس عمومی مقصد، نات کوین‌های خود را برای کیف پول دیگری ارسال کنید، به هیچ عنوان امکان بازیابی آن‌ها و جبران وجود نخواهد داشت. تنها در صورتی ممکن است مجدداً نات کوین‌هایتان را دریافت کنید که کیف پول مقصد، خودش تصمیم به عودت آن‌ها بگیرد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه