اخبار داغ

محمودی در گفتگو با دانا:

باید رئیس‌جمهور مستقل و براساس چارچوب‌های تعیین‌ شده توسط رهبری عمل کند/ مبنای ما تعامل و همکاری با دولت است

باید رئیس‌جمهور مستقل و براساس چارچوب‌های تعیین‌ شده توسط رهبری عمل کند/ مبنای ما تعامل و همکاری با دولت است
نماینده مردم شهریار، ملارد و شهرقدس گفت: باید رئیس‌جمهور، مستقل، مبنایی و براساس چارچوب‌های تعیین‌ شده توسط مقام معظم رهبری عمل کند و اگر رئیس‌جمهور منتخب بر اساس این چارچوب‌ها و بدون توجه به دغدغه‌های کاذب وزرا را معرفی کند، کار مجلس بسیار آسان خواهد بود.

محمد محمودی، نماینده مردم شهریار، ملارد و شهرقدس در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا اظهار داشت: معیار مجلس برای رأی به اعضای کابینه دولت چهاردهم، چارچوب‌های تعیین‌شده توسط مقام معظم رهبری و شاخص‌هایی است که در دیدار با نمایندگان مجلس مطرح کردند و هیچ‌یک از نمایندگان مجلس چیزی فراتر از آن یا متفاوت از آن را مد نظر ندارند.

مبنای ما همکاری و تعامل با دولت است

وی با بیان اینکه ما نه به افراط خواهیم پرداخت و نه به تفریط، گفت: مبنای ما همکاری و تعامل با دولت است. دولت چهاردهم و رئیس‌جمهور منتخب، که خود از بدنه مجلس به این جایگاه رسیده است، می‌داند که کار سختی را در مدیریت قوه مجریه کشور بر عهده دارد و آغاز این کار دشوار، با تعیین وزرای کارآمد برای اداره کشور و تشکیل دولت است.

این نماینده مجلس افزود: هر چقدر رئیس‌جمهور منتخب در تعیین و معرفی وزرا، کارآمدی خود را نشان دهد و هر چقدر بر شاخص‌هایی که مقام معظم رهبری تعیین کرده‌اند صحه بگذارد و پافشاری کند، کار مجلس نیز آسان‌تر خواهد بود.

باید رئیس‌جمهور، بسیار مستقل و براساس چارچوب‌های تعیین‌ شده توسط رهبری عمل کند

وی ادامه داد: باید رئیس‌جمهور، مستقل، مبنایی و براساس چارچوب‌های تعیین‌ شده توسط مقام معظم رهبری عمل کند و از هیاهوها و القائاتی که چه خارج از کشور توسط بدخواهان نظام و چه در داخل و نیز حتی بعضا توسط بدخواهان شخص آقای پزشکیان صورت میگیرد که اتفاقا در باطن شکست ایشان را طلب می کنند ولی در ظاهر خود را مدافع دولت چهاردهم نشان می دهند، دوری بجوید.

محمودی با تاکید بر اینکه اگر رئیس‌جمهور منتخب بر اساس این چارچوب‌ها و بدون توجه به دغدغه‌های کاذب، وزرا را معرفی کند، کار مجلس بسیار آسان خواهد بود، خاطر نشان کرد: مجلس با مشاهده شاخص‌های تعیین شده از طرف رئیس‌جمهور منتخب و رعایت چارچوب‌های رهبری کار آسان تری را در پیش خواهد داشت و همان ابتدا مبنا را همراهی کامل با رییس جمهور خواهد گذاشت.

وی عنوان کرد: اگر احیاناً از این چارچوب‌ها عدول شود و یا مسیر دیگری خارج از این مسیر در نظر شورای راهبری تعیین وزرا و رئیس‌جمهور منتخب قرار گیرد، نحوه تعامل مجلس با چالش مواجه خواهد شد، البته ما آن را چالش نمی بینیم، بلکه پافشاری مجلس بر وظایف خود می دانیم.

نماینده مردم شهریار، ملارد و شهرقدس با تاکید بر اینکه اولویت باید توجه به چارچوب‌های مقام معظم رهبری و رعایت اصولی باشد که به کارآمدی و هماهنگی بیشتر بین مجلس و دولت منجر شود، اظهار داشت: مجلس وظایف و قاعده‌اش بر رعایت خطوط قرمز نظام، حفظ منافع و امنیت ملی و حفظ منافع مردم است. هر یک از راه‌هایی که رئیس‌جمهور برای معرفی وزرا و تعیین شاخص‌هایی برای وزرا خارج از این چارچوب باشد، مجلس باید طبق وظیفه قانونی خود و میثاقی که با مردم و قانون اساسی دارد، مقابل این موضوع، موضع دیگری بگیرد و با آن مخالفت کند؛ این معنایش چالش نیست، بلکه حفظ منافع ملی است.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهور محترم می‌تواند برای تقویت تعامل دو سویه و چیزی که رهبر معظم انقلاب از آن به‌عنوان مسئولیت مشترک دولت و مجلس یاد کرده‌اند، چارچوب‌های مد نظر ایشان را در نظر بگیرد و به‌طور جدی به آن توجه داشته باشد تا کار مجلس هم راحت باشد و بر اساس آن چارچوب‌ها رای اعتماد به وزرا دریافت و به‌سرعت کابینه برای پیشبرد برنامه‌ها و پیشرفت کشور شکل گیرد، این هدف ما است.

هیچ‌کس نمی‌تواند مجلس دوازدهم را از پیش در جهت تقابل با دولت تعریف کند

محمودی با اشاره به اینکه مبنای کلی و اصلی ما در مجلس به تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری تعامل و همکاری با دولت است، گفت: هیچ‌کس نمی‌تواند مجلس دوازدهم را از پیش در جهت تقابل با دولت تعریف کند و این کاملاً مردود است.

این نماینده مجلس در پایان گفت: ما برای حفظ منافع مردم، توجه به منویات رهبر معظم انقلاب و هم برای حفظ آرامش و حفظ شرایط خوب برای جامعه و مردم و پیشرفت کشور حتماً مبنایمان تعامل است. حتی در برخی از مسائل کوتاه خواهیم آمد؛ پافشاری و تعصب خاصی نخواهیم کرد و دولت را دچار چالش نمی کنیم؛ اما لاجرم روی خطوط قرمز و جایی که حرف از خدمت به مردم، حفظ منافع مردم و امنیت ملی مطرح است، مجلس حتما وظیفه خود را انجام خواهد داد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه