اخبار داغ

پینگ پنگ بازان و سرمربی ایران چه گفتند؟

عالمیان: مقابل حریفم سورپرایز شدم/ شهسواری: به استرس، جو سالن و اشتباهات خودم باختم

عالمیان: مقابل حریفم سورپرایز شدم/ شهسواری: به استرس، جو سالن و اشتباهات خودم باختم
پینگ پنگ بازان و سرمربی ایران بعد از حضور در رقابتهای انفرادی صحبت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رقابتهای انفرادی تنیس روی میز المپیک پاریس از امشب برگزار شد و سه نماینده ایران نوشاد عالمیان، نیما عالمیان و ندا شهسواری برابر حریفان خود به میدان رفتند. 

3 پینگ پنگ باز ایران و سرمربی تیم ملی بعد از حضور در مسابقات انفرادی صحبت کردند. 

عالمیان: مقابل حریفم سورپرایز شدم

نوشاد عالمیان پس از برتری مقابل پینگ پنگ باز نیجریه ای اظهار داشت: مسابقات تازه شروع شده و بازی اول سخت است. من انتظار نداشتم این حریف اینقدر آماده باشد و خیلی خوب بازی کرد و اصلا فکرش را نمی کردم. من سورپرایز شدم. خدا را شکر از تجربه ام استفاده کردم و این بازی را بردم.

وی درباره حریف بعدی خود گقت: حریف من برنده هاریموتو ژاپنی و آلگرو مارتین پینگ پنگ باز چپ دست بلژیکی است. احتمال برد هاریموتو۶۰ درصد است اما رقیب بلژیکی هم دست و پا بسته نیست.

وی درباره اینکه دوست دارد با کدام حریف مصاف دهد، گفت:  برام مهم نیست کدام حریف صعود کند و به دنبال موفقیت و عملکرد خودم هستم و روی آن تمرکز کردم.

عالمیان افزود: شرایط خودم خوب است و امیدوارم خدا کمک کند و نتیجه تاریخی بگیرم.

نوشاد درباره اینکه سومین تجربه المپیک چه حسی دارد و انتظار چه اتفاقی را دارد، گفت: خوشحالم سومین المپیک را تجربه می کنم. این مسیر خیلی سخت بوده. ورزش حرفه ای سخت است و ذهن را درگیر می کند و رمز موفقیت در ورزش حرفه ای استمرار است و ببینم خدا چه می خواهد.

پینگ پنگ باز کشورمان درباره شرایط و فضای دهکده ورزشکاران اظهار داشت؟ شرایط اصلا خوب نیست و انتظارش را نداشتیم، بحث غذا و حمل و نقل واقعا خوب نبود و تاخیر زیاد داشتند. حریفان من پس فردا بازی خود را انجام می دهند و بعد من با آن ها مسابقه خواهم داد.

لطف الله نسبی: نوشاد بار روانی سنگینی داشت اما بر خودش مسلط شد

جمیل لطف الله نسبی سرمربی تیم ملی تنیس روی میز با اشاره به پیروزی نوشاد عالمیان مقابل حریف نیجریه‌ای اظهار داشت: همیشه اولین بازی در المپیک دشوار است و بار روانی سنگینی برای ورزشکار دارد. نوشاد هم تحت تاثیر همین موضوع قرار گرفت و‌ در گیم نخست، اشتباهات عجیبی داشت اما در ادامه کنترل بازی را به دست گرفت و‌ توانست نتیجه را به سود خودش برگرداند. 

سرمربی تیم ملی ایران درباره نیما عالمیان که فردا اولین بازی خود را برگزار می‌کند، گفت: نیما عالمیان از ناحیه دست کمی آسیب دیده که البته به تازگی اتفاق نیفتاده است. این آسیب دیدگی به خاطر تمرین زیاد به وجود آمده اما‌ مانع عملکرد خوب نیما نمی شود. او با حریفی از چین تایپه مسابقه دارد و پیش بینی من این است که بازی خیلی خوب و دیدنی می‌شود. 

او‌ با اشاره به وضعیت ورزشکاران در دهکده بازی‌ها گفت: شرایط میزبانی پاریس به گونه ایست که ما بابت حمل و نقل نگران هستیم. وسایل نقلیه با تاخیر می رسند و تیم‌ها این دغدغه را دارند که مبادا مسابقه‌ای را از دست بدهند. البته ما با مسوولان کاروان هماهنگ کرده‌ایم که ماشین در اختیارمان بگذارند تا در صورت بروز مشکل بتوانیم خود را به سالن برسانیم. در مورد غذا هم مشکل جدی وجود دارد و نیاز ورزشکاران تامین نمی‌شود.

ایرانمنش: شهسواری تا به حال در این فضا مسابقه نداده بود

حمیده ایرانمش سرمربی تیم ملی تنیس روی میز زنان پس از شکست ندا شهسواری مقابل حریف فرانسوی اظهار داشت: با توجه به رنکینگ ندا شهسواری، انتظار قرعه سختی برای او را داشتیم و پس از قرعه استراحت در دور اول، با این حریف فرانسوی روبرو شد که از نظر رنکینگ شرایط بسیار خوبی داشت.

وی افزود: بازی اول هم شرایط سختی برای ورزشکار دارد و تمرکز بسیار بالایی می خواهد.

 سرمربی تیم ملی تنیس روی میز با اشاره به حمایت گسترده تماشاگران از حریف شهسواری گفت: پینگ پنگ باز فرانسوی که از حمایت تماشاگران خودی بهره می برد، شرایط را برای ندا سخت کرد . شهسواری تاکنون در این فضا مسابقه نداده بود و تجربه بسیار مهمی را بدست آورد.

ایرانمنش عنوان کرد: حضور ندا در این مسابقات بسیار مهم بود و قطعا تاثیر خوبی در ارتقای رتبه و رنکینگ او خواهد داشت.

شهسواری: به استرس، جو سالن و اشتباهات خودم باختم

ندا شهسواری المپین تنیس روی میز که در اولین مسابقه خود و در شرایطی که جو سالن به سود حریف فرانسوی بود، بازی را واگذار کرد، اظهار داشت: حریفم رنک خوبی دارد و قهرمان اروپا است اما می‌توانستم برنده این دیدار باشم. پیش از مسابقه کمی استرس داشتم که برای هر ورزشکار و مسابقه‌ای طبیعی است اما با ورودم به سالن و شرایطی که تماشاگران فرانسوی به وجود آوردند، استرسم بیشتر شد.

او ادامه داد: من مسابقات زیادی را پشت سر گذاشته‌ام و بازیکن کم تجربه‌ای نیستم اما گاهی استرس بر بازیکنان با تجربه هم غلبه می‌کند. در برزیل هم در سالن مشابه با حضور تماشاگران پر سر و صدا مسابقه داده بودم اما حریفم از کشور میزبان نبود. شاید به همین علت جو سالن تا این حد روی من اثر گذاشت.

او با این توضیح تاکید کرد که می‌توانست برنده این بازی باشد و در ادامه گفت: با وجود تمام این شرایط می‌توانستم برنده این بازی باشم. در گیم سوم، امتیازاتی که از دست دادم، به خاطر اشتباهات خودم بود. در لحظات پایانی گیم چهارم هم همین شرایط را داشتم. من این بازی را به اشتباهات خودم باختم. پیش از مسابقه، فکر می کردم که برای برد مقابل این حریف کار بسیار دشواری دار‌م اما در اواسط گیم دوم، دیدم که می‌توانم برنده باشم و شاید اگر کمی بر خودم مسلط می‌شدم، نتیجه دیگری رقم می‌خورد.

ندا شهسواری که سومین المپیک خود را پشت سر گذاشت، در پاسخ به این مطلب که حضور در ۳ دوره المپیک به معنای ۱۲ سال در اوج بودن است و حفظ این شرایط کار سختی بوده، گفت: خیلی سخت بود. گفتن عدد ۱۲ شاید راحت باشد اما سختی‌های زیادی در این مسیر کشیده‌ام تا بتوانم خودم را حفظ کنم و امروز سومین المپیکم را تجربه کنم. امیدوارم دختران دیگر تنیس روی میز هم بتوانند سهمیه بگیرند و بارها حضور در این رویداد را تجربه کنند.

شهسواری در پاسخ به این سوال که آیا این حرف به معنای خداحافظی از تیم ملی است، گفت: هیچ کسی از آینده خبر ندارد. لوکزامبورگ یک ورزشکار خانم ۶۳ -۶۴ ساله دارد که این دوره هشتمین المپیک‌اش را تجربه می‌کند. شرایط بدنی خود را حفظ کرده ‌ و سن را برای خودش محدودیت قرار نداده است. پس نمی‌توانم بگویم که بعد از پاریس چه تصمیمی می‌گیرم. همه چیز بستگی به شرایط دارد. شاید این مسیر را ادامه بدهم.

او که شب گذشته پرچم کاروان ایران را حمل کرد، درباره حس و حالش در این مراسم نیز توضیح داد: حس فوق‌العاده ای تجربه کردم. با پرچمداری ایران این المپیک برایم زیباتر و به یادماندنی شد.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه