اخبار داغ

جوکار در گفتگو با دانا:

مجلس براساس معیارهای رهبری به اعضای کابینه چهاردهم رأی خواهد داد/ وزیر کشور باید جامع‌ترین فرد باشد

مجلس براساس معیارهای رهبری به اعضای کابینه چهاردهم رأی خواهد داد/ وزیر کشور باید جامع‌ترین فرد باشد
رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس گفت: بهترین معیار مجلس برای رای به اعضای کابینه دولت چهاردهم مولفه هایی است که از سوی مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس بیان شده است.

محمدصالح جوکار رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اینکه بهترین معیار مجلس برای رای به اعضای کابینه دولت چهاردهم مولفه هایی است که از سوی مقام معظم رهبری در دیدار با نمایندگان مجلس بیان شده است، اظهار کرد: در این دیدار تعامل و رابطه مجلس و دولت مطرح شد و استحکام بخشیدن به آن نیاز به یک سری مولفه‌ها داشت که در دیدار نمایندگان با رهبری معظم کاملا روشن شد.

مجلس براساس مولفه‌های رهبری رسالت خود را انجام خواهد داد

وی افزود: از جمله این مولفه‌ها می‌توان به پاکدستی وزرا، سوابق خدمتی و کارآمد بودنشان، تعهد و اعتقادشان به نظام جمهوری اسلامی که بسیار مورد تأکید قرار گرفت، و همچنین امید به آینده و داشتن برنامه برای آینده در جایگاه و سمت‌هایی که دولت چهاردهم و رئیس‌جمهور محترم به مجلس معرفی خواهند کرد، اشاره کرد؛ مجلس نیز براساس همین مولفه‌ها رسالت خود را انجام خواهد داد.

وزیر کشور باید یک وزیر جامع و کامل باشد

جوکار در ادامه در پاسخ به اینکه وزیر کشور چه ویژگی‌ها و توانمندی‌هایی باید داشته باشد، تصریح کرد: وزیر کشور باید یک وزیر جامع و کامل باشد. ارتباط وزیر کشور هم جنبه تخصصی و هم جنبه عمومی دارد؛ از امنیت کشور گرفته تا مسائل سیاسی، اجتماعی و حتی فرهنگی کشور در حوزه ایشان تعریف می‌شود؛ شاید تخصصی در برخی از وزارتخانه‌های دیگر دنبال شود ولی وزارت کشور از جهات مختلف، به دلیل قرار گرفتن در رأس هرم ساختار اداری و سیاسی کشور و نقش هماهنگ کننده در استان‌ها، شهرستان‌ها و دیگر دستگاه‌ها اهمیت فراوانی دارد و لذا یکی از وزارتخانه‌های کلیدی محسوب می‌شود؛ من فکر می‌کنم جامع‌ترین فرد باید برای وزارت کشور در نظر گرفته شود.

وزیر کشور دولت سیزدهم آنچه را که داشت با اخلاص به میدان آورد

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه وزیر کشور دولت سیزدهم آنچه را که داشت با اخلاص به میدان آورد، گفت: کشور کمبود و کاستی‌های زیادی دارد ولی حرکت به سمت بهبودی، رشد و تعالی را در دولت سیزدهم زیاد مشاهده کردیم و اقدامات بسیار خوبی در این دولت صورت گرفت، امیدواریم در ادامه نیز با یک جهش بلند بتوانیم آن استحکام قدرت درونی را تحقق بخشیم.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه