اخبار داغ

نتایج روز پنجم؛ پایان کار پینگ پنگ بازان با شکست نوشاد؛

بازی‌های المپیک پاریس| شمشیربازی باز هم به مدال نرسید/ لغو مسابقه کماندار ایران

بازی‌های المپیک پاریس| شمشیربازی باز هم به مدال نرسید/ لغو مسابقه کماندار ایران
در پنجمین روز از بازی‌های المپیک پاریس، نمایندگان کاروان کشورمان در 4 رشته به مصاف رقبا رفتند.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ در پنجمین روز بازی‌های المپیک 2024 پاریس، نمایندگان ایران در 4 رشته قایقرانی، شمشیربازی، تیراندازی با کمان و تنیس‌روی‌میز به میدان رفتند. 

قایقرانی؛ چهارمی تیم روئینگ دونفره زنان در فینال C/ راهیابی مجلل به فینال D

مسابقات قایقرانی روئینگ المپیک پاریس صبح امروز در استادیوم دریایی ورس سور مارنه دنبال شد.

در نخستین رقابت نمایندگان کشورمان در این روز پنجم مسابقات، مهسا جاور و زینب نوروزی در رقابت فینال C روئینگ دونفره سبک‌وزن زنان به آب زدند.

جاور و نوروزی در رقابت با نمایندگان چین، پرو و ژاپن با زمان 7:14.32 دقیقه در جایگاه چهارم قرار گرفتند و در مجموع جایگاه شانزدهم المپیک را کسب کردند. در این رقابت قایق‌های چین، پرو و ژاپن اول تا سوم شدند

بر این اساس مهسا جاور و زینب نوروزی به کار خود در المپیک پاریس خاتمه دادند.

در ادامه رقابت نمایندگان کشورمان در روز پنجم مسابقات، فاطمه مجلل در رقابت نیمه‌نهایی C و D روئینگ تک‌نفره سنگین‌وزن بانوان به آب زد.

مجلل در رقابت با نمایندگان پاراگوئه، صربستان، فیلیپین، بزریل و اسلوونی با زمان 8:06.23 دقیقه در جایگاه ششم قرار گرفت و به فینال D راه یافت. در این رقابت پاروزنان صربستان، اسلوونی و برزیل اول تا سوم شدند.

فاطمه صبح جمعه از ساعت 12 در فینال D برای کسب رتبه 19 تا 24 به مصاف رقبا خواهد رفت.

تنیس‌روی‌میز؛ شکست نزدیک نوشاد برابر حریف ژاپنی/ پایان کار پینگ پنگ بازان در پاریس

در ادامه مسابقات تنیس روی میز بازی‌های المپیک پاریس نوشاد عالمیان از در ورزشگاه سود پاریس آره‌نا به مصاف هاریموتو دارای رنگ ۹ جهان از ژاپن رفت که با شکست در این دیدار از حضور در یک‌هشتم نهایی بازماند.

نوشاد عالمیان که در اولین مسابقه‌اش با نتیجه ۴ بر یک اوموتایو از نیجریه را شکست داده بود، در این دیدار در رقابتی زیبا، حساس و نفس‌گیر با نتیجه مجموع ۴ بر ۲ و با نتایج (۱۱ بر ۸، ۶ بر ۱۱، ۲ بر ۱۱، ۷ بر ۱۱، ۱۱ بر ۵ و ۷ بر ۱۱) مغلوب حریف ژاپنی شد و از گردونه مسابقات کنار رفت.

پیش از این ندا شهسواری و نیما عالمیان با شکست مقابل حریفانشان از گردونه مسابقات کنار رفته بودند تا بدین ترتیب پرونده کاروان تنیس روی میز ایران در این دوره از بازی‌های المپیک بسته شود.

شمشیربازی؛ شکست در رده بندی؛ سابریست ها در حسرت برنز

رقابت‌های شمشیربازی تیمی اسلحه سابر المپیک ۲۰۲۴ پاریس امروز(چهارشنبه) در سالن گرند پالا آغاز شد و تیم کشورمان در نخستین دیدار خود در مرحله یک‌چهارم به مصاف آمریکا رفت و در دیداری نزدیک، نفس‌گیر و میلیمتری مقابل آمریکا ۴۵ بر ۴۴ پیروز شد و راهی دیدار تیمه‌نهایی شد. 

در این مسابقه ابتدا محمد فتوحی با نتیجه ۵ بر ۴ الی درشویتز را شکست داد و در دومین مسابقه علی پاکدامن مقابل میشل سارون به تساوی ۵-۵ رسید تا نتیجه ۱۰ بر ۹ به سود تیم کشورمان شود.

در سومین دیدار این رقابت فشرده نیز محمد رهبری ۵ بر ۴ مقابل کولین هیثکوک حریف خود پیروز شد. در چهارمین رقابت این مسابقه محمد فتوحی در مقابل میشل سارون عملکرد خوبی نداشت و ۷ بر صفر مغلوب شد تا نتیجه ۲۰ بر ۱۵ به سود آمریکا شود. 

نتیجه رقابت محمد رهبری و الی درشویتز نیز در مسابقه پنجم نیز ۶ بر ۵ به سود نماینده کشورمان شد تا نتیجه ۲۵ بر ۲۱ به سود آمریکا شود. علی پاکدامن و کولین هیثکوک نیز در مبارزه بعدی رقابت کردند که پاکدامن ۷ بر ۵ مقابل حریف خود به برتری رسید تا نتیجه ۳۰ بر ۲۸ به سود آمریکا شود، اما فاصله دو تیم به حداقل برسد.

در مبارزه هفتم محمد رهبری نماینده شایسته کشورمان مقابل میشل سارون ۶ بر ۵ پیروز شد، اما همچنان آمریکا ۳۵ بر ۳۴ از تیم کشورمان پیش بود. در جدال هشتم فرزاد باهر ارسباران مقابل کولین هیثکوک ۵ بر ۳ شکست خورد تا در آستانه دیدار آخر آمریکا ۴۰ بر ۳۷ از تیم کشورمان برتر باشد.

علی پاکدامن در آخرین جدال این دیدار مقابل الی درشویتز ۸ بر ۴ پیروز شد تا کامبک تیم ایران را تکمیل و ملی‌پوشان کشورمان را راهی دیدار نیمه‌نهایی با مجارستان کند. در این دیدار علی پاکدامن با ۲۰ امتیاز موفق‌ترین ملی‌پوش کشورمان بود و محمد رهبری نیز ۱۷ امتیاز کسب کرد. 

تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر کشورمان در مبارزه نیمه‌نهایی المپیک ۲۰۲۴ پاریس به مصاف تیم ملی مجارستان، یکی از قطب‌های شمشیربازی اروپا و جهان رفت و با نتیجه ۴۵ بر ۴۳ و با ناداوری‌های جهت‌دار شکست خورد. ایران با این نتیجه به رده‌بندی المپیک و مصاف با فرانسه میزبان برای مدال برنز خواهد رفت.

پس این شکست که با قضاوت بحث انگیز داور همراه بود، علیرضا پورسلمان رییس فدراسیون شمشیربازی ایران به ایمان الحسینی نایب رییس فدراسیون جهانی به خاطر قضاوت داوران در دیدار با مجارستان اعتراض کرد.

تیم ملی سابر ایران شامل محمد رهبری، علی پاکدامن و فرزاد باهر در مسابقه رده‌بندی شمشیربازی المپیک 2024 پاریس مقابل فرانسه با نتیجه 45-25 شکست خورد و از رسیدن به مدال برنز بازماند. 

تیراندازی با کمان؛ مسابقه مبینا فلاح لغو شد/ قضاوت داور ایرانی در پاریس

در ادامه مرحله یک شانزدهم نهایی مسابقات تیروکمان المپیک ۲۰۲۴ پاریس و در بخش ریکرو زنان، مبینا فلاح قرار بود به مصاف نگویت دتا از ویتنام برود که به دلیل شرایط نامساعد جوی، احتمال طوفان و بارندگی به فردا (پنج شنبه) موکول شد. 

مبینا فلاح در دور مقدماتی مسابقات المپیک با امتیاز ۶۵۲ در رده بیست و هشتم قرار گرفته بود و حریفش رتبه سی و هفت را بدست آورده بود.

رقابت دو تیم تیر و کمان مکزیک و ژاپن در چارچوب مسابقات تیر اندازی با کمان المپیک در حالی برگزار شد که حسین نصیرنژاد، سرداور این مسابقه بود. 

نصیرنژاد که داور ممتاز بین‌المللی و رییس کمیته داوران کنفدارسیون آسیا است، با دعوت فدراسیون جهانی در بازی‌های المپیک حضور دارد. او در دیدار دو تیم مکزیک و‌ ژاپن به عنو‌ان سرداور حضور داشت. 

کاروان ورزشی ایران فقط به ۴۰ ورزشکار خلاصه نمی‌شود و داورانی نیز به عنوان نماینده ورزش ایران در رشته‌های مختلف در سی و‌ سومین دوره بازی‌های المپیک حضور دارند.

مبینا فلاح، بانوی کمان‌دار ایران در جدول اصلی تیراندازی المپیک به مصاف رقبای خود خواهد رفت.

دوچرخه سواری؛ دبیرکل کمیته المپیک در تمرین علی لبیب/ ویگنز به پاریس رسید

مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک به همراه نصرالله سجادی در مسیر تمرینی علی لبیب المپین دوچرخه‌سواری کشورمان حضور پیدا کردند و در جریان آخرین وضعیت رکابزن المپیکی کشورمان قرار گرفتند.

پنجمین روز تمرین لبیب درحالی انجام شد که رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری و مدير تیم‌های ملی نیز در کل مسیر تمرین حضور داشتند و حدود ۴ ساعتی با سیدمناف هاشمی و نصرالله سجادی مسیر مسابقه نماینده دوچرخه‌سواری کشورمان را پیمودند.

جاناتان ویگنز سرمربی بلژیکی تیم ملی دوچرخه‌سواری جاده کشورمان امروز به اعضای تیم ملی در پاریس ملحق شد.

سرمربی بلژیکی تیم ملی دوچرخه‌سواری امروز با رسول اسدی و محمود وفایی رئیس و مدیر تیم های ملی فدراسیون دیدار و گفتگو کرد.

تنیس؛ قضاوت مسیح صلاح در بازی آلکاراس

مسابقات تنیس در المپیک پاریس با شور و هیجان خاصی دنبال می شود. بازی جوکوویچ و نادال نگاه های بسیاری به دنبال داشت و پس از آن علاقه مندان به این رشته منتظر مسابقات دیدنی دیگر هستند.

در مسابقات تنیس المپیک پاریس، ایران هم بی نماینده نیست. مسیح صلاح داور بین المللی کشورمان در پاریس قضاوت می کند و از نزدیک شاهد رقابت بهترین های دنیاست.

مسیح صلاح این شانس را پیدا کرده که قضاوت بازی حساس آلکاراس را در کنار سایر داوران بر عهده بگیرد که خبری خوب به شمار می رود. 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه