اخبار داغ

پوشش زنده؛

گزارش دانا از مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه در دانشگاه تهران

گزارش دانا از مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه در دانشگاه تهران
در پی شهادت اسماعیل هنیه، رهبر جنبش مقاومت اسلامی حماس، مراسم تشییع پیکر این فرمانده محور مقاومت از ساعت ۸ صبح امروز در دانشگاه تهران آغاز شده است.

 

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مراسم تشییع پیکر شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس از ساعت ۸ صبح پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ در دانشگاه تهران آغاز شد و رأس ساعت ۸:۳۰ صبح رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) بر پیکر این شهید برجسته مقاومت فلسطین اقامه نماز خواهند کرد.

ساعتی پیش از آغاز رسمی مردم و مسوولان حضوری گسترده داشتند و پرچم مردم مظلوم فلسطین را به اهتزاز درآورده بودند.

مراسم تشییع پیکر اسماعیل هنیه

 

این مراسم با حضور پرشکوه مردم و مسئولین لشکری و کشوری برگزار شد.  روسای قوای سه گانه، رییس مجلس خبرگان، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام، پیمان جبلی رییس سازمان صدا و سیما، غلامعلی حداد عادل رییس فرهنگستان علوم ، طحان نظیف سخنگوی شورای نگهبان، آیت الله احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران، حجت الاسلام صدیقی امام جمعه موقت تهران، حجت الاسلام مجید انصاری عضو مجمع روحانیون مبارز، ،محمد علی انصاری ، محمد رضا عارف معاون اول رئیس‌جمهور، محمد مخبر معاون اول دولت سیزدهم، علی لاریجانی مشاور مقام معظم رهبری، عباس عراقچی دبیر شورای راهبردی روابط خارجی ایران، اعضای شورای نگهبان ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای هیات دولت، شخصیت های سیاسی و نظامی و انتظامی از جمله حاضران در مراسم امروز بودند.

این مراسم با حضور پرشکوه مردم و مسئولین لشکری و کشوری در حال برگزاری است و مردم و مسوولان ساعتی پیش از آغاز رسمی حضوری گسترده داشتند.

 

قالیباف: رژیم صهیونیستی هزینه سنگینی برای شبیخون در حریم ایران خواهد پرداخت

در ابتدای این مراسم محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی طی سخنانی به ذکر خاطراتی از شهید هنیه و اوضاع منطقه و فلسطین پرداخت.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرهنگ قرآنی موجودیت رژیم صهیونیستی را به خطر انداخته است، گفت: امروز گروه‌های مقاومت با ظرفیتی که برخواسته از مردم است در مقابل دشمن صهیونیستی به وظیفه دینی خود عمل کرده و خود تصمیم می‌گیرند و معتقدند که نصرت اللهی نصیب آنها می‌شود.

قالیباف

 

پس از سخنرانی رئیس مجلس پیکر شهید هنیه وارد دانشگاه تهران شد.

 

خلیل الحیه: رژیم صهیونیستی با ارتکاب این جرم به همه ثابت کرد مظهر جنایت است

خلیل الحیه عضو ارشد حماس در آئین تشیع شهید اسماعیل هنیه در دانشگاه تهران، گفت: رژیم صهیونیستی با ارتکاب این جنایت جدید به همه جهانیان ثابت کرد که این رژیم و غده سرطانی باید از بین برود.

وی بیان کرد: امروز در میان مسلمانان تاکید می‌کنیم که خون اسماعیل هنیه همچنان در راه وحدت امت اسلامی، مقاومت و در راه آزادسازی فلسطین و قدس شریف اثر خواهد داشت و این دلالت آشکاری دارد بر آن هدفی که اسماعیل هنیه برای آن تلاش کرد که هدف وی وحدت بخشی میان امت اسلامی و وحدت مسلمانان برای آزادی فلسطین بود.

عضو ارشد حماس تصریح کرد: امروز امت اسلامی با تشییع اسماعیل هنیه نشان می‌دهد که همچنان پرچم اسلام، جهاد، مقاومت و آزادی سرفراز و بلند است و خواهد ماند.

نماینده مقاومت

 

اقامه نماز بر پیکر شهید هنیه توسط رهبر معظم انقلاب

حضرت آیت الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی بر پیکر شهید اسماعیل هنیه نماز خواندند.

رهبر انقلاب

 

وداع رهبر معظم انقلاب با شهید اسماعیل هنیه

بعد از اقامه نماز بر پیکر شهید هنیه رهبر انقلاب اسلامی برای آخرین بار باشهید اسماعیل هنیه وداع کرد.

 

گفتگوی رهبر انقلاب با خانواده شهید هنیه 

رهبر معظم انقلاب پس از اقامه نماز بر پیکر شهید اسماعیل هنیه با خانواده این شهید گفت‌وگو و از آنها دلجویی کردند.

پیکر شهید هنیه در میان مردم ایران

پیکر شهید هنیه در میان مردم ایران

 

حضور پرشکوه مردم در میدان انقلاب و مقابل دانشگاه تهران

حضور پرشکوه مردم

 

میدان انقلاب مملو از جمعیت برای بدرقه شهید قدس

میدان انقلاب

تشییع پیکر این شهید سرافراز پس از اقامه نماز از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی تا چهار راه نواب برگزار شد.

تشییع

به دلیل ازدحام جمعیت حاضر در مراسم تشییع ماشین حامل پیکر شهید از دانشگاه تهران تا نواب در خیابان آزادی به مدت 2 ساعت در مسیر بود و با رسیدن به محل تعیین شده در حالی که هنوز تشییع کنندگان در خیابان حضور داشتند مراسم به پایان رسید.  

گفتنی است؛ بامداد دیروز (چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۳) محل اقامت اسماعیل هنیه در تهران مورد اصابت قرار گرفت و در پی این حادثه ایشان و یک نفر از محافظین وی به شهادت رسیدند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه