اخبار داغ

نتایج روز هفتم کاروان ایران؛

بازی‌های المپیک پاریس| حذف فصیحی در گام نخست/ صعود رستمیان به فینال تیراندازی با تاریخسازی

بازی‌های المپیک پاریس| حذف فصیحی در گام نخست/ صعود رستمیان به فینال تیراندازی با تاریخسازی
۳ نماینده کشورمان در ۳ رشته، در روز هفتم از بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به مصاف حریفان رفتند.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ هفتمین روز از بازی‌های المپیک 2024 پاریس در حالی امروز (جمعه 12 مرداد) برگزار می‌شود که 3 نماینده کشورمان در رشته‌های قایق‌رانی روئینگ تک نفره، تیراندازی تپانچه و دوومیدانی با حریفان خود به رقابت پرداختند.

تیراندازی؛ صعود رستمیان به فینال تپانچه ۲۵ متر با تاریخسازی

هانیه رستمیان دختر تیرانداز کشورمان پس از ناکامی در ماده تپانچه بادی ۱٠ متر، در تپانچه ۲۵ متر و بخش سرعت و دقت به مصاف رقبای خود رفت. در پایان مرحله دقت دور مقدماتی تپانچه ۲۵ متر در المپیک پاریس، هانیه رستمیان با ثبت امتیاز ۲۹۲ در رده ششم ایستاد.

او در پایان  دور مقدماتی تپانچه ۲۵ متر در المپیک پاریس و در مجموع دو بخش دقت و سرعت، هانیه رستمیان با ثبت امتیاز ۵۸۸ در رده سوم ایستاد و راهی فینال شد.

صعود رستمیان به فینال تپانچه زنان در المپیک برای نخستین بار در تاریخ حضور ایران در المپیک رقم خورد. پیش از این ایران در هیچ یک از ادوار المپیک در تپانچه ۱۰ متر و تپانچه ۲۵ متر در بخش زنان فینالیست نداشته است که رستمیان برای نخستین بار در بخش زنان به این مهم دست یافت.

رستمیان فردا از ساعت ۱۱ صبح در مرحله فینال رقابت خواهد داشت.

قایق‌رانی؛ پایان کار مجلل با رتبه ۲۱ در فینال D روئینگ

در روئینگ تک نفره زنان، فاطمه مجلل پس از ناکامی در صعود به فینال C و ثبت رکوردهایی نه‌چندان خوب، در فینال D با نمایندگان فیلیپین، ترکیه، پاراگوئه، پرو و ویتنام برای کسب مقام نوزدهم تا بیست و چهارم به آب زد و ضمن کسب رتبه سوم، در مجموع بر رده بیست‌ویکم ایستاد و به کار خود در المپیک ۲۰۲۴ پاریس پایان داد.

دوومیدانی؛ حذف فرزانه فصیحی در گام نخست

فرزانه فصیحی با ثبت رکورد ۱۱ ثانیه و ۵۱ صدم ثانیه در مرحله مقدماتی دوی ۱۰۰ متر رقابت‌های المپیک از صعود به مرحله نیمه نهایی بازماند و به کار خود پایان داد.  فرزانه فصیحی که دومین المپیک خود را تجربه می‌کرد، در مرحله مقدماتی دوی ۱۰۰ متر رقابت های المپیک در گروه پنج و در خط هشت به مصاف رقبایش رفت و به عنوان نفر هفتم از خط پایان گذشت. 

کشتی فرنگی، وزنه‌برداری و تکواندو به پاریس رسیدند

در ادامه ورود رشته‌های ورزشی کشورمان برای حضور در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس امروز اعضای ۳ رشته ورزشی دیگر با استقبال مسئولان کمیته ملی المپیک و سفارت ایران وارد فرانسه شدند.
کاروان کشتی فرنگی به همراه اعضای تیم‌های ملی وزنه‌برداری و تکواندو از جمله رشته‌هایی بودند که امروز وارد پاریس شدند و بعد از آسمان در محل اقامت خود برای رقابت در این بازی‌ها آماده خواهند شد.

دوچرخه سواری؛ جلسه فنی مسابقه استقامت جاده

در فاصله کمتر از ۲۴ ساعت مانده به استارت مسابقه استقامت جاده المپیک پاریس، دقایقی پیش نشست فنی این مسابقه با حضور سرپرستان و سرمربیان تیم های شرکت کننده برگزار شد. کادرفنی تیم‌ ملی دوچرخه‌سواری کشورمان نیز در این جلسه حضور پیدا کردند.
مسابقه استقامت جاده المپیک پاریس فردا شنبه ۱۳ مرداد ساعت ۱۳ بوقت کشورمان به مسافت ۲۷۳ کیلومتر با حضور ۹۱ رکابزن مطرح دنیا در مسیری کاملا سخت و دشوار برگزار خواهد شد.
▫️علی لبیب ملی پوش دوچرخه‌سواری کشورمان فردا در خط استارت مسابقه خود قرار خواهد گرفت. علی با داشتن ۲۲ سال سن اولین تجربه المپیکی خود را در آوردگاه پاریس تجربه خواهد کرد.
 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه