اخبار داغ

مدیرعامل پالایش نفت شازند خبر داد:

آغاز طرح تولید بنزین با استاندارد یورو ۵

آغاز طرح تولید بنزین با استاندارد یورو ۵
مدیرعامل پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند گفت: تولید بنزین و گازوئیل با استاندارد یورو ۵ در شرکت پالایشگاه شازند با تکیه بر دانش فنی متخصصین داخلی و کارشناسان پالایش نفت آغاز شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی «دیار آفتاب»؛ مجید رجبی صبح امروز، در نشست خبری با اصحاب رسانه با محوریت احداث واحد کک سوزنی، تولید بنزین یورو ۵، تولید گازوئیل یورو ۵، بهینه‌سازی بازیافت آب‌های با املاح بالا به روش اسمز معکوس و تسویه پساب شازند و آستانه، ضمن محکوم کردن ترور شهید اسماعیل هنیه گفت: باید انتقام این جنایت از رژیم صهیونیستی گرفته شود و تا پایان جنایات این رژیم خبیث مقابل آن‌ها ایستاد.

وی ضمن تبریک روز خبرنگار افزود: خبرنگاران حافظان امنیت فکری جامعه هستند و با اجرای اصالت خود بذر امید را در جامعه می‌گسترانند.

مدیرعامل پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند بیان کرد: پالایشگاه نفت امام خمینی(ره) شازند، یک شرکت تولیدی و راهبردی در استان مرکزی است که کارکنان آن شبانه‌روز در حال فعالیت و تولید محصولات فرآورده نفتی برای کشور هستند.

رجبی عنوان کرد: کارگران شرکت پالایشگاه شازند با تولید ۱۶ میلیون لیتر بنزین در روز، در سختی بسیار با در شیفت‌های کاری گوناگون و پیوسته مشغول به فعالیت هستند.

وی در خصوص تبدیل مازوت به کک سورنی اظهار کرد: پروژه کک سوزنی در راستای حذف مازوت ایجاد شده است و یک پروژه زیست‌محیطی است و کک سوزنی یک محصول مورد نیاز صنایع فولاد است که ۵۵ هزار تن در سال تولید می‌شود.

مدیرعامل پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند خاطرنشان کرد: تولید بنزین و گازوئیل با استاندارد یورو ۵ در شرکت پالایگاه شازند با تکیه بر دانش فنی متخصصین داخلی و کارشناسان پالایش نفت به صورت آزمایشی آغاز و اجرا شد.

رجبی تصریح کرد: بنزین با استاندارد یورو ۵ در مقایسه با بنزین یورو ۴ دارای محتوای گوگرد بسیار پایین‌تری است و به هنگام احتراق در موتورهای بنزینی آلایندگی کم‌تری تولید می‌کند.

وی بیان کرد: ارتقا کیفیت بخش قابل توجهی از بنزین تولیدی پالایشگاه، افزایش سودآوری شرکت، کاهش آلایندگی هوا، احتراق بهتر در موتورهای بنزینی و افزایش طول عمر آن و افزایش استحصال و تولید گوگرد از محصولات شرکت به میزان ۱۵ تن، از دستاوردهای تولید بنزین با استاندارد یورو ۵ است.

مدیرعامل پالایش نفت امام خمینی (ره) شازند خاطرنشان کرد: پیشرفت استان‌ها مردم، مسئولان و اصحاب رسانه بستگی دارد و انتظار می‌رود خبرنگاران و رسانه‌ها با هدف وفاق ملی تولید در جهت افزایش امید در جامعه خبر را انتشار دهند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه