اخبار داغ

نتایج روز یازدهم؛ محسن نژاد برنز هم نگرفت؛

بازی‌های المپیک پاریس| صعود ساروی به فینال کشتی فرنگی/ میرزازاده اولین مدال ایران را گرفت

بازی‌های المپیک پاریس| صعود ساروی به فینال کشتی فرنگی/ میرزازاده اولین مدال ایران را گرفت
5 نماینده کشورمان در رشته‌های کشتی فرنگی و سنگ‌نوردی در یازدهمین روز بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به مصاف حریفان خود رفته‌اند.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ یازدهمین روز از بازی‌های المپیک 2024 پاریس امروز سه‌شنبه 16 مرداد برگزار شده و 5 نماینده کشورمان در رشته‌های کشتی فرنگی و سنگ‌نوردی به مصاف حریفان‌شان رفتند

کشتی فرنگی؛ ساروی مدال نقره را قطعی کرد و به فینال رفت/ برنز المپیک پاریس بر گردن «امین میرزازاده»

مهدی محسن‌نژاد، نماینده وزن ۶۰ کیلوگرم کشتی‌فرنگی کشورمان امروز در جدول شانس‌مجدد المپیک ۲۰۲۴ پاریس به مصاف کوین دآرماس کوبایی رفت که با نتیجه ۱۰ بر صفر پیروز شد و برای کسب مدال برنز به‌مصاف ژولامان شارشبینکوف، قهرمان قرقیزستانی جهان رفت که در این مصاف با نتیجه ۳ بر یک شکست خورد و به مقام پنجمی بسنده کرد.

امین میرزازاده، نماینده وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی کشورمان که شب گذشته مقابل میخائین لوپز شکست خورده بود، در گام نخست جدول شانس‌مجدد امروز مقابل سونگچان لی از کره‌جنوبی با نتیجه ۹ بر صفر به پیروزی دست یافت. امین میرزازاده با توجه به حضور در جدول شانس‌مجدد وزن ۱۳۰ کیلوگرم بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، در مبارزه رده‌بندی به مصاف صباح شریعتی، فرنگی‌کار ایرانی‌الاصل تیم جمهوری‌آذربایجان رفت که با نتیجه ۴ بر صفر به پیروزی دست یافت و نخستین مدال کاروان ورزش ایران در این دوره از بازی‌ها را به‌دست آورد.

یک سهمیه کشتی آزاد المپیک به ایران اختصاص یافت!

پس از مصدومیت استفان میچیچ کشتی‌گیر وزن ۵۷ کیلوگرم تیم کشتی آزاد صربستان و عدم حضورش در المپیک، با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی فدراسیون کشتی و موافقت IOC و اتحادیه جهانی کشتی سهمیه این وزن به ایران تعلق گرفت. مسئولان فدراسیون به دنبال صدور سریع روادید و حضور فوری میلاد والی‌زاده در پاریس هستند و در صورت مهیا شدن شرایط، نماینده کشورمان در المپیک ۲۰۲۴ به میدان خواهد رفت.

ساروی فینالیست شد/ حذف قطعی کاویانی‌نژاد از بازی‌ها

در وزن ۹۷ کیلوگرم که ۱۶ کشتی‌گیر وزن کشی کرده‌اند، محمدهادی ساروی در دور اول با نتیجه مقتدرانه ۱۰ بر یک و با امتیاز عالی جوزف راو از آمریکا را شکست داد. وی در دور هم به راحتی و با نتیجه ۸ بر صفر اوزور ژوژوپبکوف از قرقیزستان را شکست داد و گام به نیمه‌نهایی گذاشت. المپین وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی فرنگی کشورمان پس از صعود به مرحله نیمه‌نهایی، در این دور مقابل محمد الجبر مصری با نتیجه ۶ بر صفر به پیروزی دست یافت و راهی فینال بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس شد. ساروی تاکنون نخستین مدال کاروان ایران را قطعی کرده فردا برای کسب مدال طلا به مصاف آرتور الکسانیان، قهرمان ادوار جهان و المپیک از ارمنستان خواهد رفت.

در وزن ۷۷ کیلوگرم که ۱۶ کشتی‌گیر حضور دارند، امین کاویانی‌نژاد در دور نخست با نتیجه یک بر یک از سد یوسوانیس پنا فلورس از کوبا گذشت، اما در دور بعد با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب مالخاز آمویان، دارنده مدال‌های طلا و برنز جهان از ارمنستان شد و شانس حضور در مرحله بعد را از دست داد. در پی شکست مالخاس آمویان ارمنی مقابل نائو کوساکای ژاپنی، امین کاویانی‌نژاد که مقابل فرنگی‌کار ارمنی در مرحله یک‌چهارم نهایی شکست خورده بود، به‌طور قطعی از بازی‌های المپیک حذف شد و کنار رفت.

مصاف احتمالی اسماعیلی با سانچز و قرعه نسبتاً خوب برای مهمدی در کشتی فرنگی المپیک

مراسم قرعه‌کشی اوزان ۶۷ و ۸۷ کیلوگرم کشتی فرنگی المپیک ۲۰۲۴ پاریس برگزار شد که طی آن سعید اسماعیلی از ایران در گام نخست به مصاف کشتی‌گیری از الجزایر خواهد رفت و لوئیس اورتاسانچزريال قهرمان المپیک ۲۰۲۰ نیز در گروه اوست. علی‌رضا مهمدی نیز در دور نخست با ژایر الکسیس کوئرو مونوز مواجه شده و در گروه نسبتاً خوبی قرار گرفته است.

سنگ‌نوردی؛ صعود علی‌پور به مرحله بعد با وجود شکست مقابل حریف نیوزلندی

در ادامه بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس و در اولین روز مسابقات سنگ نوردی و رشته سرعت، رضا علیپور سریع ترین مرد عمودی کشورمان به مصاف مایموراتوف از قزاقستان رفت و زمان 5 ثانیه و 18 صدم ثانیه را به خود اختصاص داد. در دومین رقابت رضا علیپور با زمان 5 ثانیه و 6 صدم ثانیه سریع تر از حریف قزاقستانی صعود کرد و در مجموع در رده ششم ایستاد.

وی در مرحله حذفی به رقابت با حریف نیوزلندی رفت و زمان 5 ثانیه و 26 صدم ثانیه را به خود اختصاص داد و حریفش با 6 صدم ثانیه رکورد بهتری را ثبت کرد. در نهایت رضا علیپور با وجود شکست مقابل نیوزلند اما به دلیل رکورد بهتر در میان بازنده ها به عنوان نفر هشتم صعود کرد.

قایقرانی؛ رقبای آقامیرزایی و رضایی مشخص شدند

رقبای قایقرانان آبهای آرام ایران در المپیک پاریس مشخص شدند. علی آقامیرزایی و محمدنبی رضایی ملی‌پوشان آبهای آرام رقابت خود را از فردا در دور مقدماتی کایاک و کانوی ۱۰۰۰ متر المپیک ۲۰۲۴ پاریس آغاز می‌کنند. با انجام جلسه سرپرستان تیم‌ها و قرعه‌کشی مسابقات رقبای ورزشکاران ایران مشخص شد. رقبای قایقرانان ایران در دور مقدماتی را بهتر بشناسیم.

علی آقامیرزایی در گروه چهارم مقدماتی کایاک یکنفره ۱۰۰۰ متر با آدریان دل‌ریو (مدال برنز کایاک دونفره قهرمانی جهان ۲۰۲۳)، آرتور پیتر از بلژیک ( رتبه ۱۰ المپیک توکیو، رتبه ۱۱ المپیک ریو، مقام ۶ قهرمانی جهان ۲۰۲۳ و ۲۰۲۲)، یاکوب توردسن از آلمان (مدال برنز قهرمانی جهان ۲۰۲۳)، ماکسیم بومو از فرانسه (مدال نقره المپیک ریو در کایاک ۲۰۰ متر، مدال برنز کایاک دونفره قهرمانی جهان ۲۰۱۳) و آدام ورگا از مجارستان (مدال نقره المپیک توکیو و مدال نقره قهرمانی جهان ۲۰۲۳) رقابت خواهد کرد. این مسابقه از ساعت ۱۲:۴۰ فردا ۱۷ مرداد انجام خواهد شد.

نبی رضایی نیز در گروه پنجم مقدماتی کانوی یکنفره ۱۰۰۰ متر را بنیسون ساندا از آنگولا، بالاژ آدولف از مجارستان (رتبه ۱۵ المپیک توکیو، مدال برنز قهرمانی جهان ۲۰۲۱، رتبه ۵ قهرمانی جهان ۲۰۲۳)، سپاستین برندل قهرمان آلمانی (طلای المپیک لندن، ۲ طلای المپیک ریو در تک‌نفره و دونفره، برنز المپیک توکیو در دونفره، رتبه ۱ قهرمانی جهان در سال‌های ۲۰۱۴، ۲۰۱۵، ۲۰۱۷، ۲۰۱۸ و رتبه ۳ قهرمانی جهان ۲۰۲۳ و لیو ها از چین (۲ مدال نقره المپیک توکیو در تک‌نفره و دونفره، مدال نقره قهرمانی جهان ۲۰۲۳ و مدال برنز قهرمانی جهان ۲۰۲۲) هم‌گروه است.

ورزشکاران و کادر فنی دوچرخه سواری، ژیمناستیک، دوومیدانی و تیراندازی وارد تهران شدند

در ادامه بازکشت ورزشکاران  اعزامی به سی و سومین دوره بازیهای المپیک 2024 پاریس ساعت 16 امروز فرزانه فصیحی، هانیه رستمیان، علی لبیب و مهدی الفتی وارد فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) شدند. نمایندگان رشته های دوومیدانی، دوچرخه سواری، تیراندازی و ژیمناستیک که به همراه کادر فنی و جمعی از مسئولین خود به تهران بازگشته اند در فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) مورد استقبال مسئولان کمیته ملی المپیک، فدراسیون های ورزشی و خانواده های خود قرار گرفتند.
تیم ملی کشتی آزاد آخرین تیم ملی ورزشی کشورمان بود که روز گذشته عازم پاریس گردید و ضمن  استقرار در محل اسکان، نخستین تمرنیات خود را نیز برگزار کرد.

ادامه دارد...

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه