اخبار داغ

نتایج روز دوازدهم کاروان ایران؛

بازی‌های المپیک پاریس| «ساروی» نخستین طلایی کاروان ایران؛ اولین مدال تکواندو بر گردن مبینا نعمت‌زاده

بازی‌های المپیک پاریس| «ساروی» نخستین طلایی کاروان ایران؛ اولین مدال تکواندو بر گردن مبینا نعمت‌زاده
6 نماینده کشورمان در رشته‌های کشتی فرنگی، تکواندو و قایقرانی در دوازدهمین روز بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به مصاف حریفان خود رفتند.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ دوازدهمین روز از بازی‌های المپیک 2024 پاریس امروز چهارشنبه 17 مرداد برگزار شد و 6 نماینده کشورمان در رشته‌های کشتی فرنگی، تکواندو و قایقرانی به مصاف حریفان‌شان رفتند.

قایقرانی؛ حذف آقامیرزایی و رضایی در کایاک و کانو

مسابقات قایقرانی آبهای آرام المپیک پاریس که از روز گذشته در استادیوم دریایی ورس سور مارنه آغاز شده بود، ظهر امروز با رقابت دو نماینده نماینده کشورمان ادامه پیدا کرد. 

علی آقامیرزایی در دور مقدماتی کایاک تک‌نفره 1000 متر در گروه پنجم با رقبایی از اسپانیا، بلژیک، آلمان، فرانسه و مجارستان که همگی از مدال‌آوران المپیک و قهرمانی جهان هستند، با زمان 3:36.58 در جایگاه ششم قرار گرفت و به یک‌چهارم نهایی راه پیدا کرد. در این رقابت نمایندگان مجارستان، آلمان و اسپانیا اول تا سوم شدند. علی در ادامه رقابت خود عصر امروز 17 مرداد از ساعت 15:40 در دور یک‌چهارم نهایی رقابت خواهد کرد.

در ادامه رقابت‌های قایقرانی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ محمدنبی رضایی، نماینده ٢۵ ساله قایقرانی ایران در مرحله مقدماتی در گروه ۵ مسابقات کانو تک نفره ١٠٠٠ متر مردان با ثبت زمان ۴ دقیقه و ١٠ ثانیه رتبه چهارم را کسب کرد و به یک چهارم نهایی راه یافت.

در ادامه رقابتهای قایقرانی آبهای آرام المپیک پاریس دو پاروزن کایاک و کانو ایران از دور رقابتها کنار رفتند.

علی آقامیرزایی به رغم تلاشی دیدنی از صعود به مرحله نیمه نهایی مسابقات کایاک تک‌نفره 1000 متر آبهای آرام بازماند. آقامیرزایی در دور مقدماتی کایاک تک‌نفره 1000 متر در گروه چهارم در جایگاه ششم قرار گرفت و به یک‌چهارم نهایی راه پیدا کرد اما در این مرحله با ثبت زمان ٣ دقیقه و ٣٣ ثانیه در جایگاه سوم گروه یک قرار گرفت و متاسفانه نتوانست به مرحله بعد صعود کند. در این گروه نمایندگان اروگوئه و فرانسه به مرحله نیمه نهایی راه یافتند.

محمدنبی رضایی به رغم تلاشی قابل توجه از صعود به مرحله نیمه نهایی مسابقات کانوی تک‌نفره 1000 متر آبهای آرام المپیک پاریس بازماند. رضایی در دور مقدماتی کانوی تک‌نفره 1000 متر در گروه پنجم در جایگاه چهارم قرار گرفت و به یک‌چهارم نهایی راه پیدا کرد اما در این مرحله با ثبت زمان ٣ دقیقه و ۵٢ ثانیه در جایگاه چهارم گروه یک قرار گرفت و نتوانست به مرحله بعد صعود کند.  در این گروه نمایندگان مجارستان و کوبا به مرحله نیمه نهایی راه یافتند.

پیش از این روئینگ سواران ایران نیز با نتایجی ضعیف از دور رقابتها کنار رفته بودند تا قایقرانی با ناکامی تمام عیار از المپیک پاریس خداحافظی کند.

کشتی فرنگی؛ صعود مهمدی و اسماعیلی به فینال/ ساروی نخستین طلایی ایران

سعید اسماعیلی، المپین وزن ۶۷ کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان پس از برتری مقابل رقبایی از الجزایر و کوبا، در جدال نیمه‌نهایی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به مصاف اسلاویک گالستیان، عنوان‌دار جهان از ارمنستان رفت که طی مصافی نفس‌گیر، طاقت‌فرسا و جنجالی، با نتیجه ۱۰ بر ۴ به پیروزی رسید و با راه‌یابی به فینال المپیک، مدال نقره‌اش را هم قطعی کرد. اسماعیلی فردا شب در فینال به مصاف پرویز نصیب‌اف از اوکراین خواهد رفت.

علی‌رضا مهمدی، المپین وزن ۸۷ کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان پس از برتری مقابل رقبایی از کلمبیا و لهستان، در جدال نیمه‌نهایی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به مصاف ژان بلینوک، قهرمان جهان و المپیک از اوکراین رفت که با نتیجه ۳ بر ۳ در این جدال به پیروزی رسید و با راه‌یابی به فینال المپیک، مدال نقره‌اش را هم قطعی کرد. مهمدی فردا شب در فینال به مصاف برنده نماینده بلغارستان و ارمنستان خواهد رفت.

ساروی نخستین طلایی ایران

محمدهادی ساروی، المپین وزن ۹۷ کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان پس از برتری مقابل رقبایی از آمریکا، قرقیزستان و مصر، در مبارزه فینال بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به مصاف آرتور الکسانیان، قهرمان جهان و المپیک از ارمنستان رفت که با نتیجه ۴ بر یک به پیروزی و اولین مدال طلای کاروان ورزش ایران در این دوره از بازی‌های المپیک دست یافت.

سرلک در راه پاریس؛ علی‌رضا به المپیک می‌رسد

در شرایطی که امروز پرواز مستقیم از کشورمان به‌مقصد فرانسه وجود نداشت، پی‌گیری‌های فدراسیون کشتی برای اخذ ویزای فرانسه به‌ثمر نشست و علی‌رضا سرلک، دارنده سهمیه وزن ۵۷ کیلوگرم کشتی آزاد کشورمان از دوحه به پاریس خواهد رفت و فردا در مراسم وزن‌کشی حضور خواهد داشت تا بدین‌ترتیب کاروان کشتی آزاد کشورمان به‌مانند کشتی فرنگی، با ۶ سهمیه کامل در المپیک حاضر شود.

تکواندو؛ نعمت زاده مدال برنز گرفت

رقابت‌های تکواندو المپیک پاریس با دو وزن ۴۹- کیلوگرم زنان و ۵۸- مردان برگزار شد که در بخش زنان، مبینا نعمت زاده نماینده ایران در دیدار نخست به مصاف تاو میشل از لسوتو رفت. مبینا در این دیدار با نتیجه دو بر صفر به پیروزی رسید.

تکواندوکار وزن ۴۹- کیلوگرم ایران با شکست حریف اسپانیایی ‌و خلق یک شگفتی راهی نیمه نهایی شد. دختر ۱۹ ساله تکواندو ایران در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف سروز ایگلسیاز آدریانا از اسپانیا رفت و با نتیجه دو بر صفر به برتری رسید و دست به کار بزرگی زد. مبینا در حالی توانست از سد تکواندوکار اسپانیایی بگذرد که او نایب قهرمان المپیک توکیو است و یکی از شانس‌های اصلی کسب مدال طلا در این وزن به حساب می‌آمد.

مبینا نعمت زاده، تکواندوکار وزن ۴۹- کیلوگرم ایران در دیدار نیمه نهایی بازی‌های المپیک مقابل حریف چینی باخت و به رده بندی رفت.  مبینا نعمت زاده در این دیدار با نتیجه 2 بر صفر شکست خورد به این ترتیب که در راند اول 4 بر یک باخت و راند دوم را هم با نتیجه ۵ بر ۲ واگذار کرد.

المپین وزن ۴۹- تکواندوی زنان کشورمان پس از شکست در جدال نیمه‌نهایی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، در مبارزه رده‌بندی به مصاف دنیا علی‌ابوطالب، تکواندوکاری از عربستان‌سعودی رفت که در نهایت با نتیجه ۲ بر صفر موفق به پیروزی شد و به مدال برنز المپیک دست یافت.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه