اخبار داغ

یزدانی به فینال رفت و مهمدی نقره گرفت؛

بازی‌های المپیک پاریس| تاریخ‌سازی ناهید کیانی با مدال نقره/ تاج‌گذاری اسماعیلی با طلای کشتی فرنگی!

بازی‌های المپیک پاریس| تاریخ‌سازی ناهید کیانی با مدال نقره/ تاج‌گذاری اسماعیلی با طلای کشتی فرنگی!
6 نماینده کشورمان در سیزدهمین روز بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به مصاف حریفان خود رفتند.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ سیزدهمین روز از بازی‌های المپیک 2024 پاریس امروز پنجشنبه 18 مرداد برگزار شد و 6 نماینده کشورمان در رشته‌های کشتی آزاد و فرنگی، تکواندو و سنگ‌نوردی به مصاف حریفان‌شان رفته‌اند.

کشتی؛ صعود یزدانی به فینال المپیک/ تاج‌گذاری اسماعیلی با طلای کشتی فرنگی!

با اعلام سایت رسمی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، علی‌رضا سرلک، نماینده وزن ۵۷ کیلوگرم تیم کشتی آزاد کشورمان که عصر دیروز با قطعی شدن سهمیه‌اش رهسپار پاریس شده بود، حالا پیش از برگزاری مسابقات در برابر ری هیگوچی ژاپنی حذف شد. علیرغم اینکه سفیر ایران در فرانسه شخصا برای رساندن این کشتی گیر در فرودگاه حضور یافت و به صورت ویژه این کشتی گیر عازم دهکده بازی ها شد، اما با توجه به اینکه یک ساعت دیر تر از موعد مقرر به محل وزن کشی رسید، اتحادیه جهانی وی را مقابل نماینده ژاپن بازنده کرد و نماینده کشورمان حذف شد.

تاج‌گذاری اسماعیلی با طلای کشتی فرنگی!

سعید اسماعیلی، المپین وزن ۶۷ کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان پس از برتری مقابل رقبایی از الجزایر، کوبا و ارمنستان؛ در جدال نهایی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به مصاف پرویز نصیب‌اف، دارنده مدال نقره بازی‌های المپیک توکیو رفت که طی جدالی به‌شدت حساس و نفس‌گیر، با نتیجه ۶ بر ۵ به پیروزی و مدال طلا دست یافت. ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو توسط محمدرضا گرایی در همین وزن در برابر همین رقیب به مدال طلا رسیده بود و حالا سعید اسماعیلی در ۲۱ سالگی با تکرار مدال طلای ۳ سال پیش گرایی، کاری کرده است کارستان!

شکست مهمدی مقابل قهرمان اروپا

علی‌رضا مهمدی، المپین وزن ۸۷ کیلوگرم تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان پس از برتری مقابل رقبایی از کلمبیا، لهستان و اوکراین؛ در جدال نهایی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به مصاف سیمن نوویک‌اف، قهرمان اوکراینی‌الاصل اروپا از بلغارستان رفت که طی جدالی دیدنی با نتیجه ۷ بر صفر شکست خورد و به مدال نقره المپیک دست یافت تا کشتی فرنگی ایران با ۲ طلا، یک نقره و یک برنز به کار خود در پاریس خاتمه بدهد.

صعود یزدانی به فینال المپیک در غیبت بروکس

حسن یزدانی، المپین وزن ۸۶ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در دور نخست و مرحله یک‌هشتم نهایی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس با نتیجه ۱۰ بر صفر از سد الکساندر لارنس گذشت و به مرحله یک‌چهارم نهایی راه یافت.  او در مرحله یک‌چهارم نهایی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس  به مصاف دوران کوروگلیف، قهرمان روسی‌الاصل اروپا از یونان رفت که با نتیجه ۹ بر ۴ به پیروزی رسید و به مبارزه نیمه‌نهایی المپیک راه یافت. او در مرحله نیمه‌نهایی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس و طی حساس‌ترین جدال امروز خود به مصاف مایلس امینه از سان‌مارینو رفت که این آزادکار را با نتیجه ۷ بر یک از پیش‌رو برداشت و برای سومین دوره پیاپی به فینال بازی‌های المپیک راه یافت. یزدانی پیش از این در المپیک‌های ۲۰۱۶ ریو و ۲۰۲۰ توکیو هم فینالیست شده بود و فردا شب در جدالی موردانتظار و مهیج برای کسب دومین مدال طلای المپیک خود به مصاف ماگومد رمضان‌اف، کشتی‌گیر روسی‌الاصل تیم بلغارستان که آرون بروکس را شکست داده، خواهد رفت.

 قرعه جهنمی برای یونس امامی؛ زارع - آک‌گول، شاید در نیمه‌نهایی!

در پی برگزاری مراسم قرعه‌کشی اوزان ۷۴ و ۱۲۵ کیلوگرم کشتی آزاد بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس؛ یونس امامی، المپین وزن ۷۴ کیلوگرم کشورمان به‌علت برخوردار نبودن از رنکینگ در دور پیش‌مقدماتی به مصاف چامیزوی ایتالیایی خواهد رفت که در صورت برتری مقابل وی، به مرحله اصلی راه خواهد یافت. امامی در صورت صعود به یک‌چهارم نهایی، کایل دیک قهرمان جهان و نایب‌قهرمان المپیک را در پیش خواهد داشت. در وزن ۱۲۵ کیلوگرم اما امیرحسین زارع تا نیمه‌نهایی با طاها آک‌گول ترکیه‌ای رویارویی نخواهد داشت و گنو پتریاشویلی و میسون پاریس نیز در سمت دیگر جدول قرار دارند.

تکواندو؛ پایان ماجراجویی ملکه تکواندوی ایران در پاریس با نقره‌ای به‌رنگ طلا!

ناهید کیانی، المپین وزن وزن 57- کیلوگرم تیم ملی تکواندوی زنان کشورمان در مرحله یک‌هشتم نهایی بازی‌های المپیک 2024 پاریس به مصاف کیمیا علی‌زاده، نماینده کشور بلغارستان رفت که در راند طلایی به پیروزی رسید و به مرحله یک‌چهارم نهایی راه یافت. وی در مرحله یک‌چهارم نهایی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به مصاف شایمه تومی، قهرمان آفریقا از تونس رفت که با نتیجه دو بر یک به برتری رسید و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت.

ناهید کیانی، المپین وزن ۵۷- کیلوگرم تیم ملی تکواندوی زنان کشورمان پس از ۲ پیروزی فوق‌العاده مقابل رقبایی از بلغارستان و تونس، در مرحله نیمه‌نهایی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به مصاف لایتیشا عون لبنانی رفت که این جدال با برتری ۲ بر صفر کیانی همراه شد تا ناهیدِ ایران، بانوی سرسختی که در برابر ناملایمتی‌ها هرگز کم نیاورد، به نخستین دختر تاریخ کشورمان تبدیل شود که به فینال بازی‌های المپیک راه یافته. از حالا مدال نقره ناهید کیانی برای کاروان ایران قطعی است و او امشب برای کسب مدال طلا طی جدالی سخت به مصاف کیم یوجین از کره‌جنوبی خواهد رفت.

ناهید کیانی، المپین وزن ۵۷- کیلوگرم تیم ملی تکواندوی زنان کشورمان پس از ۳ برد بی‌نظیر مقابل رقبایی از بلغارستان، تونس و لبنان، در مبارزه نهایی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به مصاف کیم یوجین، قهرمان آسیا از کره‌جنوبی رفت که در نهایت با نتیجه ۲ بر صفر شکست خورد و به مدال نقره المپیک دست یافت. کیانی با این مدال به پرافتخارترین بانوی ایرانی در ادوار بازی‌های المپیک تبدیل شده‌است.

سنگ‌نوردی؛ ناکامی علی‌پور در گام نهایی/ پاداش ویژه برای نماینده ایران

رضا علی‌پور، المپین سنگ‌نوردی کاروان کشورمان در مرحله نیمه‌نهایی سنگ‌نوردی سرعت بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به مصاف رقیبی از لهستان رفت که با پذیرش شکست با اختلاف تقریبی ۷ صدم ثانیه مقابل این رقیب، به دیدار فینال راه نیافت. المپین سنگ‌نوردی کاروان کشورمان در مرحله رده‌بندی سنگ‌نوردی سرعت بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس مقابل رقیبی از آمریکا با پذیرش شکست، به مقام چهارمی دست یافت.

رئیس کمیته ملی المپیک کشورمان به پاس تلاش خستگی‌ناپذیر رضا علی‌پور و رکورد شکنی‌اش در دیدار پایانی مسابقات سنگ‌نوردی بازی‌های المپیک پاداشی ویژه در نظر گرفت.

ادامه دارد...

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه