اخبار داغ

زارع به فینال کشتی رفت؛

بازی‌های المپیک پاریس| نایب‌قهرمانی یزدانی با یک دست؛ برخورداری در تکواندو نقره گرفت!

بازی‌های المپیک پاریس| نایب‌قهرمانی یزدانی با یک دست؛ برخورداری در تکواندو نقره گرفت!
5 ورزشکار کاروان ایران در 3 رشته تکواندو، کشتی و وزنه‌برداری در چهاردهمین روز از بازی‌های المپیک 2024 پاریس به مصاف رقبا خواهند رفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ 5 ورزشکار کاروان ایران در 3 رشته تکواندو، کشتی و وزنه‌برداری در چهاردهمین روز از بازی‌های المپیک 2024 پاریس (امروز - جمعه 19 مردادماه) به مصاف رقبای خود رفته‌اند.

تکواندو؛ برخورداری در تکواندو نقره گرفت!

مهران برخورداری، المپین وزن ۸۰- کیلوگرم تیم ملی تکواندوی کشورمان در مرحله یک‌هشتم نهایی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به مصاف جسوربک جیسونوف، قهرمان آسیا از ازبکستان رفت که با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی رسید و به دور بعد راه یافت. برخورداری در دور یک‌چهارم نهایی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به مصاف سیمون آلسیو، قهرمان جهان و دارنده رنک شماره یک دنیا از ایتالیا رفت که طی جدالی نفس‌گیر و پایاپای، با نتیجه ۲ بر یک پیروز شد و به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت. وی در مرحله نیمه‌نهایی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به مصاف سئو گئون‌وو، نایب‌قهرمان بازی‌های آسیایی از کره‌جنوبی رفت که با نتیجه ۲ بر یک پیروز شد و به مبارزه فینال راه یافت. 

مهران برخورداری، المپین وزن ۸۰- کیلوگرم تیم ملی تکواندوی کشورمان پس از صعود به جدال فینال بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس پس از ۱۲ سال با برتری مقابل قهرمانان اروپا، آسیا و نماینده کره‌جنوبی؛ در دوئل نهایی به مصاف فراس کاتوسی، قهرمان آفریقا و گرندپریکس از تونس رفت که علی‌رغم ارائه نمایشی خوب، با نتیجه ۲ بر صفر شکست خورد و به مدال نقره المپیک دست یافت.

کشتی؛ تکرار تراژدی بلگراد برای یونس/  صعود رؤیایی زارع به فینال المپیک/ مصدومیت امان یزدانی را برید!

یونس امامی، المپین وزن ۷۴ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد کشورمان پس از پیروزی در مرحله پیش‌مقدماتی و یک‌هشتم نهایی، در مرحله یک‌چهارم نهایی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به مصاف کایل دیک، قهرمان پرآوازه جهان از آمریکا رفت که با نتیجه ۱۱ بر یک شکست خورد و به نیمه‌نهایی نرسید. با شکست دور از انتظار کایل دیک مقابل تاکاتانی ژاپنی در نیمه‌نهایی کشتی آزاد وزن ۷۴ کیلوگرم بازی‌های پاریس، یونس امامی شانس حضور در جدول شانس‌مجدد برای کسب مدال برنز المپیک را از دست داد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

امیرحسین زارع، المپین وزن ۱۲۵ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد کشورمان پس از پیروزی در مرحله یک‌هشتم نهایی، در مرحله یک‌چهارم نهایی به مصاف آمارور دسی، قهرمان پان‌امریکن از کانادا رفت که با نتیجه قاطع ده بر صفر به پیروزی رسید و به جدال نیمه‌نهایی راه یافت. المپین وزن ۱۲۵ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد کشورمان پس از پیروزی مقابل رقبایی از قرقیزستان و کانادا، در مرحله نیمه‌نهایی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس برای چهارمین بار به مصاف طاها آک‌گول، قهرمان المپیک و جهان از ترکیه رفت که با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی رسید و به فینال المپیک راه یافت.

حسن یزدانی، کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد ایران و قهرمان المپیک ۲۰۱۶ ریو که روز گذشته با اقتدار تمام رقبا را شکست داده و به فینال بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس قدم نهاده بود، امشب در مصافی با ماگومد رمضان‌اف، نایب‌قهرمان روسی‌الاصل اروپا از مجارستان در همان ثانیه‌های اول با عود مصدومیت کتف خود مواجه شد و در نهایت با نتیجه ۷ بر یک شکست خورد و به مدال نقره المپیک دست یافت.

قرعه مرگ برای رحمان عموزاد خلیلی و امیرعلی آذرپیرا

با برگزاری مراسم قرعه‌کشی اوزان ۶۵ و ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، مشخص شد که رحمان عموزادخلیلی، المپین وزن ۵۶ کیلوگرم کشورمان در دور نخست به مصاف زین ردرفورد، قهرمان جهان و از بخت‌های مسلم طلای المپیک خواهد رفت و موسکایف و علیف هم در سمت رحمان قرار دارند. هم‌چنین امیرعلی آذرپیرا نیز در وزن ۹۷ کیلوگرم در همان دور اول باید با احمد تاج‌الدین‌اف، پدیده روسی‌الاصل تیم بحرین کشتی بگیرد تا عملاً قرعه مرگ برای شاگردان محسن کاوه رقم خورده باشد!

حسن یزدانی، المپین وزن 86 کیلوگرم و کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در مبارزه فینال بازی‌های المپیک 2024 پاریس به مصاف ماگومد رمضان‌اف، کشتی‌گیر روسی‌الاصل تیم بلغارستان خواهد رفت.

وزنه‌برداری؛ مدال از دست جوادی رفت

میرمصطفی جوادی، المپین وزن ۸۶ کیلوگرم تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان و قهرمان جهان با ثبت مجموع رکورد ۳۷۲ کیلوگرم (یک‌ضرب ۱۶۸ - دوضرب ۲۰۴) بر رتبه پنجم المپیک ۲۰۲۴ پاریس قرار گرفت. کارلوس ناسار بلغارستانی با شکستن رکورد جهان با مجموع ۴۰۴ کیلوگرم به مدال طلا دست یافت.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه