اخبار داغ

صعود بی‌رحمانه رحمان عموزاد به فینال؛

بازی‌های المپیک پاریس| طلا از دست زارع سر خورد و نقره گرفت/ طلای ناب تکواندو پس از ۱۶ سال!

بازی‌های المپیک پاریس| طلا از دست زارع سر خورد و نقره گرفت/ طلای ناب تکواندو پس از ۱۶ سال!
5 ورزشکار کاروان ایران در 3 رشته تکواندو، کشتی و وزنه‌برداری در پانزدهمین روز از بازی‌های المپیک 2024 پاریس به مصاف رقبا خواهند رفت.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی دانا؛ 5 ورزشکار کاروان ایران در 3 رشته تکواندو، کشتی و وزنه‌برداری در پانزدهمین روز از بازی‌های المپیک 2024 پاریس (امروز - شنبه 20 مردادماه) به مصاف رقبای خود رفته‌اند.

تکواندو؛ طلای ناب تکواندو پس از ۱۶ سال!

آرین سلیمی، المپین وزن 80+ کیلوگرم تیم ملی تکواندوی کشورمان در مرحله یک‌هشتم نهایی بازی‌های المپیک 2024 پاریس به مصاف نیکیتا رافالوویچ، نایب‌قهرمان جهان از ازبکستان رفت که با ارائه نمایشی مطمئن، با نتیجه ۲ بر صفر از سد حریفش گذشت و به یک‌چهارم نهایی راه یافت. وی در مرحله یک‌چهارم نهایی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به مصاف کارلوس سانسورس، دارنده رنکینگ شماره ۲ تکواندوی دنیا و قهرمان جهان از ایتالیا رفت که با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی رسید و به نیمه‌نهایی المپیک راه یافت. وی پس از غلبه بر نایب‌قهرمان و قهرمان جهان، در مرحله نیمه‌نهایی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به مصاف ایوان ساپینا، دارنده مدال نقره و برنز جهان از کرواسی رفت که با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی رسید و به فینال المپیک راه یافت تا پس از مهران برخورداری، دومین المپین تکواندوی ایران هم فینالیست شود و شانس کسب مدال طلا داشته باشد.

آرین سلیمی، المپین وزن ۸۰+ کیلوگرم تیم ملی تکواندوی کشورمان پس از غلبه بر قهرمانان جهان در مراحل قبل، در جدال فینال بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به مصاف کیدن کانینگهام، قهرمان اروپا و دارنده رنکینگ ۴ جهان از انگلستان رفت که با نتیجه ۲ بر یک پیروز شد و پس از ۱۶ سال، ایران را به طلای المپیک رساند.

کشتی؛ صعود بی‌رحمانه رحمان عموزاد به فینال

رحمان عموزادخلیلی، المپین وزن ۶۵ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد کشورمان پس از غلبه بر قهرمانان جهان و اروپا از آمریکا و آلبانی، در مرحله نیمه‌نهایی بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به مصاف اسمائیل موساکایف، آزادکار چچنی‌الاصل و قهرمان جهان از بلغارستان رفت که در این جدال با نتیجه مقتدرانه ده بر صفر به پیروزی رسید و به فینال رفت. عموزادخلیلی در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۳ صربستان مقابل این کشتی‌گیر با نتیجه ۶ بر ۵ مغلوب شده بود و این کشتی برای پسر خلیل‌شهری کشتی ایران حکم یک دوئل انتقامی را داشت که رحمان در آن موفق بود و به فینال المپیک پاریس راه یافت.

امیرعلی آذرپیرا، المپین وزن 97 کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در مرحله یک‌هشتم نهایی بازی‌های المپیک 2024 پاریس به مصاف احمد تاج‌الدین‌اف، قهرمان روسی‌الاصل جهان از بحرین رفت که با نتیجه ۴ بر ۳ و مصدومیتی عجیب، شکست خورد که در صورت صعود رقیب بحرینی به فینال، باید در جدول شانس‌مجدد به میدان برود.

طلا از دست زارع سر خورد و نقره گرفت

امیرحسین زارع، المپین وزن ۱۲۵ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در جدال فینال بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس به مصاف گنو پتریاشویلی، قهرمان ادوار جهان و نایب‌قهرمان المپیک از گرجستان رفت که با نتیجه ۱۰ بر ۹ شکست خورد و به مدال نقره دست یافت.

وزنه‌برداری؛ ناکامی داوودی در کسب مدال برنز

علی داوودی، المپین وزنه‌برداری کشورمان در رقابت‌های دسته فوق‌سنگین (۱۰۲+ کیلوگرم) بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس با ثبت رکورد مجموع ۴۴۷ (یک‌ضرب ۲۰۵ - دوضرب ۲۴۲) با قرار گرفتن بر رده چهارمی، از کسب مدال برنز باز ماند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه