اخبار داغ

رئیس دانشگاه گیلان در گفتگو با «هشت‌دی»:

ارتقا و تنزل کشور وابسته به عملکرد رئیس‌جمهور است

ارتقا و تنزل کشور وابسته به عملکرد رئیس‌جمهور است
رئیس دانشگاه گیلان با بیان اینکه رئیس‌جمهور فردی عدالت‌محور و فسادستیز است، گفت: ریاست قوه مجریه، جایگاهی خطیر، پرچالش و دارای ابعاد مختلفی است که ارتقا و تنزل کشور در حوزه‌های مختلف وابسته به گفتار، رفتار و عملکرد شخص رئیس‌جمهور است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد دوستار در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «هشت‌دی» به شاخصه‌های دولت شهید رئیسی به عنوان دولت الگو اشاره کرد و گفت: دیدگاه دولت سیزدهم توجه به ظرفیت‌های داخلی بود.

وی گفت: با شروع دولت سیزدهم در ایام اوج شیوع کرونا روزانه ۹۰۰ نفر کشته می‌شدند و دولت قبل نیز هیچ برنامه‌ای برای کنترل شرایط نداشت اما در دولت شهید رئیسی شاهد تولید و واردات واکسن بودیم و آمار تلفات جانی ناشی از این ویروس به صفر رسید و شرایط به روال عادی برگشت لذا این مسئله امکان‌پذیر نبود مگر با توکل به خداوند و توجه به ظرفیت‌های داخلی.

رئیس دانشگاه گیلان تصریح کرد: دولت سیزدهم دو اقدام مهم یعنی الحاق به مجامع بین‌المللی و مذاکره با کشورهای همسایه که در دوره‌های گذشته معطل مانده بود را از طریق تمرکز به توان داخلی به راحتی به انجام رساند و با قدرت و توانمندی در عرصه بین‌المللی حضور یافت.

دوستار ادامه داد: ناگفته نماند انجام اقدامات اساسی، اصولی و زیربنایی گاهی نارضایتی‌هایی را در جامعه به دنبال دارد همان‌طور که یک عمل جراحی هرچند با درد همراه است اما برای بهبودی فرد لازم است، در حوزه اقتصادی نیز این جراحی درد اجتماعی و نارضایتی را به دنبال دارد اما نتیجه و آثار آن برای بهبود شرایط لازم است لذا ثبات نسبی اقتصادی و کاهش نرخ تورم یکی از ابعاد اقدامات زیربنایی دولت است.

وی با اشاره به عملکرد دیگر دولت‌های حاکم بر کشور، اظهار کرد: در دوره هشت‌ساله ریاست‌جمهوری روحانی، نگاه و توجه کشور برای توسعه به آن طرف مرزها و معاهدات بین‌المللی بود که فارغ از معطلی کشور هیچ دستاوردی نداشت چون سوابق طرف مقابل نشان می‌داد که نه تنها هیچگاه به وعده‌هایش پایبند نبوده بلکه همیشه به دنبال تأمین منافع خودش بود، مثل برجام و FATF که مسائل مختلف کشور به نتایج این معاهدات گره خورد و ظرفیت‌های داخلی کشور مورد غفلت و بی‌توجهی قرار گرفت.

وی با اشاره به روی کارآمدن دولت چهاردهم، تصریح کرد: رئیس‌جمهوری که با آرا مردم بر سر کار آمده فردی خوش‌فکر، مستقل، عدالت‌محور، فساد‌ستیز است که عملکرد او در دوران وزارت، نمایندگی و ریاست دانشگاه کاملاً مشهود است.

رئیس دانشگاه گیلان با اشاره به راهکارهای موفقیت دولت جدید، بیان کرد: ریاست قوه مجریه، جایگاهی خطیر، پرچالش و دارای ابعاد مختلفی است که ارتقا و تنزل کشور در حوزه‌های مختلف وابسته به گفتار، رفتار و عملکرد شخص رئیس‌جمهور است.

دوستار در پایان خاطرنشان کرد: عمل به وعده‌ها، تعهد به پیگیری برنامه هفتم توسعه و سیاست کلی نظام، توجه به توصیه‌های رهبری، توجه به نیازمندی‌های مردم از جمله مواردی است که می‌تواند موفقیت دولت را تضمین کند به علاوه انتخاب افراد به دور از سیاست‌‌زدگی و توجه به شایسته‌سالاری و گزینش افراد وفادار به آرمان‌های انقلاب از سوی رئیس‌جمهور از جمله موارد مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه