اخبار داغ

الهیان در گفتگو با دانا:

پاسخ به تعرض دشمن فقط از مسیر میدان خواهد بود/مسیر مذاکرات از میدان جداست

پاسخ به تعرض دشمن فقط از مسیر میدان خواهد بود/مسیر مذاکرات از میدان جداست
نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همواره از مذاکره عزت مندان استقبال می کنیم گفت: مسئله میدان مسئله دیگری است و پاسخ به تعرض دشمن فقط از مسیر میدان خواهد بود.

زهره الهیان، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به رویکرد نظام جمهوری اسلامی ایران نسبت به جنایتی که رژیم صهیونیستی در تهران و در قالب ترور شهید اسماعیل هنیه انجام داد، گفت: رویکرد نظام و نگاه رهبر انقلا پاسخ به این جنایت و تعبیر خوانخواهی بود.

وی با اشاره به اینکه این مقوله بدون شک در قالب اشکال مختلف در عرصه میدان تفسیر خواهد شد، تصریح کرد: در این اقدام نقض حاکمیت جمهوری اسلامی ایران اتفاق افتاده است و بدون شک پاسخ سخت به این اقدام صورت خواهد گرفت.

نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طبق ماده 51 منشور حقوق بشر سازمان ملل متحد، جمهوری اسلامی ایران حق این را دارد که نسبت به این جنایت پاسخ دهد، تاکید کرد: این پاسخ به موقع از سوی دستگاه های نظامی ایران داده خواهد شد.

الهیان با اشاره به اینکه زمان و کیفیت پاسخ به جنایت رژیم صهیونیستی در تدبیر و مدیریت بخش نظامی جمهوری اسلامی ایران است، ادامه داد: اصل خونخواهی و پاسخ به نقض حاکمیت ایران موضوعی قطعی است و زمان و کیفیت آن را ایران مشخص خواهد کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه طی هفته های اخیر پس از ترور شهید هنیه نوعی هراس در رژیم صهیونیستی و سرزمین های اشغالی حاکم شده است، عنوان کرد: رژیم اشغالگر قدس می داند که جمهوری اسلامی ایران در این مجازات کوتاه نخواهد آمد و با اقتدار این پاسخ را خواهد داد چون ملت و مجلس هم این مطالبه را از دستگاه های نظامی دارند.

وی با انتقاد از مواضع برخی جریانات سیاسی و رسانه ای در داخل کشور گفت: متاسفانه برخی جریانات رسانه ای در داخل کشور در این شرایط تلاش می کنند فضایی را در کشور ایجاد کنند که موضوع مذاکره را پیش کشیده و آن را نسبت به پاسخ به رژیم صهیونیستی اولویت دار تر عنوان کنند.

الهیان خاطرنشان کرد: در شرایطی که دشمن در اقتدامی جنایت کارانه تعرض داشته پس مسیر مسیر پاسخ متقابل خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه مسیر مذاکرات مسیر دیگری است که همواره از سوی جمهوری اسلامی ایران باب مذاکره باز بوده است، ادامه داد: همواره از مذاکره عزت مندان استقبال کردیم، اما مسئله میدان مسئله دیگری است که باید براساس اقتدار در آن گام برداشته شود، اقتدار جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به عاملان این جنایت است و می تواند دست ما را در مذاکرات باز کرده و قدرت چانه زنی را برای جمهوری اسلامی ایران افزایش دهد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه