اخبار داغ

وزنه بردار، سرمربی و رئیس فدراسیون وزنه برداری چه گفتند؟

داوودی: حرکت دوم  فشار زیادی به من آورد/ نصیرشلال: یک خرابه را تحویل گرفتم

داوودی: حرکت دوم  فشار زیادی به من آورد/ نصیرشلال:  یک خرابه را تحویل گرفتم
وزنه بردار فوق سنگین، سرمربی تیم ملی و رئیس فدراسیون وزنه برداری صحبت کردندـ

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در پایان رقابت‌های دسته فوق سنگین وزنه برداری المپیک پاریس علی داوودی در رده چهارم ایستاد. 

بعد از این ناکامی وزنه بردار، سرمربی تیم ملی و رییس فدراسیون وزنه برداری صحبت کردند. 

داوودی: آماده بودم اما بدشانسی آوردم

علی داوودی پس از کسب مقام چهارم رقابت های وزنه برداری المپیک اظهار داشت: در حرکت یک ضرب‌ رکورد خودم را زدم اما در دو ضرب به خصوص حرکت دوم فشار زیادی به من امد.

وی ادامه داد: حریفان بسیار خوبی دارم که همه شناخته شده و عنوان دار هستند.

نایب قهرمان المپیک توکیو  گفت:  برای این مسابقات خیلی آماده بودم اما متاسفانه نشد و شرمنده مردم هستم.

وی‌ تاکید کرد: امیدوارم در آینده جبران کنم تا بار دیگر بتوانم دل مردم را شاد کنم.

نصیرشلال: یک ویرانه و خرابه تحویل من شد

نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان پس از پایان رقابت‌های دسته سنگین‌وزن و چهارمی علی داوودی اظهار داشت: داوودی تلاش خود را انجام داد و رقابت خوبی بود. حرکت دوم دو ضرب علی داوودی می‌توانست مثل حرکت آخر میرمصطفی جوادی منجر به کسب مدال شود. خیلی فاصله افتاده بود و شرایط رقابت خیلی حساس بود و نتوانست این وزنه را بزند و چهارم شد. 

وی در خصوص صحبت‌های علی داوودی مبنی خالی شدن بدنش گفت: شرایطی هست که در تمرینات و مسابقات پیش می‌آید و این طبیعی است. مسابقه شرایطی را دارد که باید طبق برنامه‌ای گرم شد و به یک رکوردهای برسید. این موضوع چیز طبیعی است و بیشتر از خالی کردن منظورش حرکت سوم بوده؛ چون فاصله بین حرکت دوم و سوم او بسیار کم بود و بیشتر نفسش برنگشت و این احساس به او دست داد. 

سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان در مورد ادامه فعالیتش با تیم ملی پس از رقابت‌های المپیک گفت: صحبت‌هایی شده و هنوز تصمیم خاصی نگرفتیم. از زمانی که این تیم را تحویل گرفتم تا امروز حدود یک سال شده است. روز گذشته به رئیس و نایب رئیس فدراسیون وزنه‌برداری گفتم تیمی که به من تحویل داده شد اصلا تیم نبود و یک ویرانه و خرابه بود. خیلی تلاش کردیم و در این مدت بچه‌ها خیلی به لحاظ رکوردی تغییر کردند و تیم خوبی برای مسابقات جهانی آماده شده است و به احتمال زیاد در خدمت تیم نباشم. 

نصیرشلال در خصوص عملکرد میرمصطفی جوادی عنوان کرد: مصطفی خیلی خوب بود و در حرکت یک ضرب وقتی آرنج مصری درآمد بین حرکت او فاصله افتاد. توان بچه‌های ما در این حد هم نیست و یک مقدار بیشتر از توانش به خود فشار آوردند. 250 کیلوگرم علی و 217 مصطفی وزنه‌هایی بودند که بیشتر از توانشان بود. بچه‌ها بیشتر از توانش تلاش کردند و حدود 20، 30 کیلوگرم در این یک سال افزایش رکورد داشتند، اما متاسفانه خیلی با وزنه‌برداری دنیا فاصله داریم.

وی افزود: سال‌ها در ایران کار نشده و فکر می‌کنم حالا حالاها کار داریم. کار ما مشخص است از روزی که تحویل گرفتیم با چه کیلوهایی بوده است و با چه کیلوهایی تحویل خواهیم داد. وزنه‌برداری ایران نیاز به بیشتر دیده شدن و بیشتر حمایت شدن دارد تا عقب ماندگی سال‌های زیاد را جبران کند. 

انوشیروانی: در حال تغییر نسل هستیم؛ با همین کادر فنی ادامه می دهیم

سجاد انوشیروانی رییس فدراسیون وزنه برداری در گفت و گو با خبرنگاران پس از کسب مقام‌چهارمی علی داودی در المپیک پاریس اظهار داشت: علی داودی همه تلاش خود را کرد و‌ در مجموع نمایندگان ما بد کار نکردند.

وی ادامه داد: علی داوودی در یک ضرب رکورد خود را شکست و اگر خوش شانس بود، می توانست در دوضرب هم موفق باشد و به مدال برسد.

رییس فدراسیون وزنه برداری گفت: در حال تغییر نسل هستیم و این موضوع را وزیر ورزش هم در مصاحبه خود اعلام کرد.

وی تاکید کرد: از روز نخست حضورمان در فدراسیون اعلام کردیم برنامه ما برای المپیک ۲۰۲۸ هست و قطعا روزهای خوب وزنه برداری از سال آینده با نسل جدید آغاز خواهد شد.

انوشیروانی اظهارداشت: وزنه برداری ایران در شرایط خوبی نبود اما تغییر نسل در راه هست.

رییس فدراسیون وزنه برداری در خصوص اینکه آیا با همین کادرفنی به کار خود ادامه خواهد داد گفت: کادرفنی ما در بدترین شرایط تیم را تحویل گرفت و تلاش زیادی کرد و فکر می کنم مشکلی برای ادامه همکاری نخواهیم داشت.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه