اخبار داغ

در میزگرد تخصصی صاحب نیوز مطرح شد؛

شکست رژیم منحوس صهیونیستی پس از انقلاب اسلامی

شکست رژیم منحوس صهیونیستی پس از انقلاب اسلامی
باتوجه‌به ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران، قطعاً ایران پاسخ مناسب به اقدام متجاوزانه اسرائیل علیه حاکمیت و تمامیت سرزمینی خود می‌دهد و مقاومت ملت فلسطین باقدرت ادامه خواهد یافت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی «صاحب نیوز»؛ روز ۱۰ مردادماه ۱۴۰۳ رسانه‌های ایران از شهادت اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی حماس در تهران خبر دادند و حماس در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد اسماعیل هنیه پس از شرکت در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب ایران در حمله صهیونیست‌ها به محل اقامتش در تهران شهید شد.

هنیه پس از پیوستن به حماس در اواخر دهه ۸۰ میلادی، یکی از رهبران ارشد این گروه مقاومت فلسطینی بود.

روابط‌عمومی کل سپاه نیز بامداد چهارشنبه ۱۰ مردادماه ۱۴۰۳ در اطلاعیه‌ای از شهادت اسماعیل هنیه رئیس‌دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی، در اثر اصابت قرارگرفتن محل اقامت آنان در تهران خبر داد.

باتوجه‌به ترور شهید اسماعیل هنیه در تهران، قطعاً ایران پاسخ مناسب به اقدام متجاوزانه اسرائیل علیه حاکمیت و تمامیت سرزمینی خود می‌دهد. مهمان کشی دشمن را حق ذاتی خود می‌داند. این جنایت‌کاران باید بدانند که خون پاک شهدا و مجاهدان فلسطینی هرگز بی‌پاسخ نخواهد ماند و مقاومت ملت فلسطین باقدرت ادامه خواهد یافت.

حالا به مناسبت ترور شهید اسماعیل هنیه، رئیس‌دفتر سیاسی حماس آن هم در پایتخت ایران و با عنایت به تشویش اذهان عمومی نسبت به امنیت ایران و ابهامات در خصوص پاسخ جمهوری اسلامی ایران به تروریست‌های رژیم صهیونیستی، با حضور حسین مطیع، محمود معلمی و علی‌محمد کریمیان از کارشناسان مسائل سیاسی میزگردی را ترتیب داده‌ایم که در ادامه مشروح گفتگو با این سه کارشناس مطرح را می‌خوانید.

علت اصلی و هدف صهیونیست‌ها از ترور شخصیتی همچون شهید هنیه در ایران را چه می‌دانید؟

مطیع: ترور در ذات و سرشت منحوس رژیم صهیونیستی است. رژیم صهیونیستی یک تروریست بالفطره است. ترور جزوی از حیات، اقتضای طبیعت و سرشت منحوس این رژیم است. رژیم صهیونیستی می‌خواست ایران را از نظر اطلاعاتی و امنیتی ناامن جلوه بدهد که از این نظر موفق شد و نشان داد که اگر بخواهیم در ایران هم می‌توانیم نیرو و شخصیتی را که می‌خواهیم ترور کنیم و ازاین‌جهت آبروی جمهوری اسلامی را برد.

اختلاف‌افکنی میان سیاسیون علت اصلی ترور شهید اسماعیل هنیه است. خوشبختانه رژیم اشغالگر صهیونیستی در این زمینه موفق نشد و برعکس اتفاق افتاد. با مشاهده تشییع‌جنازه شهید اسماعیل هنیه در قطر که شاید هزار نفر مشارکت کردند و مقایسه آن با تشییع این شهید مجاهد و بزرگوار در ایران که صدها هزار نفر مشارکت کردند، رهبر هم حضور داشتند، بر پیکر ایشان نماز خوانند و مشاهده این تشییع باعظمت و اعلام سه روز عزای عمومی در ایران؛ فضا فضای دیگری شد و اتحاد بیشتری صورت گرفت. به‌واسطه همین اتفاق دنیا متوجه شد که بالاترین، محکم‌ترین و قوی‌ترین پشتیبان مقاومت ایران است و از این نظر تیر صهیونیست‌ها به سنگ خورد و خدا را شکر در این زمینه موفق نشدند.

معلمی: رژیم صهیونیستی پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون موفقیتی در جهت گسترش سرزمین و… به دست نیاورده است. این رژیم از سال ۱۹۴۷ میلادی تا قبل از پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از سرزمین‌های مسلمانان و فلسطینی‌ها را اشغال کرد؛ اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی قدم و حرکت روبه‌جلو نداشت و نتوانست به اشغال خود ادامه بدهد.

رژیم صهیونیستی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی برخی موفقیت‌ها داشت؛ اما پس از آن در همه نبردهایی که با فلسطینی‌ها داشت شکست خورد. رژیم صهیونیستی پس از پیروزی انقلاب اسلامی هم از حزب‌الله لبنان و هم از حماس در فلسطین اشغالی شکست خورد برای همین درصدد ترور شخصیت‌ها برآمد.

رژیم صهیونیستی به علت پوچی و دست‌نیافتن به موفقیت در نبردها و اشغال سرزمین فلسطین دست به ترور کور و ترور شخصیت‌های مطرح فلسطین یا حتی لبنانی زد. قطعاً همه می‌دانند این ترورها فقط برای سرپوش‌گذاشتن بر شکست‌هایی است که این رژیم منحوس در عرصه‌های سیاسی و نظامی متحمل شده است. باید در نظر داشته باشیم که مسئله فلسطین مربوط به اشخاص نیست که اگر فردی ترور و شهید شد مبارزه مردم فلسطین تمام بشود.

کریمیان: ترور ددمنشانه رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی را از چند زاویه می‌توان مورد بررسی قرارداد. یک دیدگاه ظاهری و عوامانه است که وقتی به حملات وحشیانه این رژیم غاصب اسرائیل و کشتار بی‌رحمانه و تخریب‌های هولناک مطلع می‌شوند یا از رسانه‌ها می‌بینند، به این نتیجه می‌رسند که هیچ راه نجاتی برای جبهه مقاومت و نجات فلسطین نیست.

رژیم صهیونیستی که تا چند وقت پیش به گنبد آهنین خود می‌بالید و ادعا می‌کرد که می‌تواند به جمهوری اسلامی ایران حمله کند، امروز در محاصره حزب‌الله، انصارالله، حشدالشعبی و جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است و ضربات مهلک نظامی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بر او وارد شده است. حتی بعد از حدود ۱۰ ماه نتوانستند بر مردم مظلوم و مقتدر غزه فایق شوند. هر روز در اسرائیل علیه نتانیاهو راهپیمایی است و نسبت به وضع موجود اعتراض دارند.

شاید بتوان گفت که این حملات دیوانه‌وار سران رژیم اشغالگر قدس به‌خاطر شرایط جهانی و نفرت و انزجار جهانی از این مظلومین دیروز و کودک کش امروز باشد تا شاید با فرار روبه‌جلو بتواند برای خود فرصتی را ایجاد کند. البته اگر کشورهای اسلامی جرئت و جسارت داشتند، این وقایع می‌توانست جور دیگری رقم بخورد.

* آیا انتقام از رژیم صهیونیستی باعث تأمین امنیت ایران و بازدارنده از دیگر جنایات رژیم صهیونیستی خواهد شد؟

مطیع: باید توجه داشت که انتقامی که از باب شهادت سردار محمدرضا زاهدی و دوستان ایشان گرفتیم انتقام بازدارنده‌ای نبوده که اگر این بود این عقرب جرار دوباره نیش نمی‌زد. باید دوباره اقدامی قاطعانه صورت بگیرد تا صهیونیست‌ها تأدیب شوند. این انتقام باید دو یا سه برابر با شدت بیشتری نسبت به قبل صورت بگیرد تا رژیم صهیونیستی دیگر چنین جرئتی به خود ندهد.

رژیم صهیونیستی ولیده فاسد آمریکا است. ناگفته نماند که این سه ترور رژیم صهیونیستی در بیروت، بغداد و تهران که هم‌زمان در یک روز انجام شد و هر سه منجر به شهادت عزیزانی شد؛ پس از سفر نتانیاهو از آمریکا صورت گرفت. نتانیاهو به آمریکا رفت و اذن ترور و هماهنگی‌ها را انجام داد و برگشت. این شیطنت‌ها و جنایات دیگر رژیم صهیونیستی نتیجه هماهنگی با سران کشورهای فاسد و امپریالیستی همانند آمریکا است که نباید این‌ها را فراموش کنیم. این دفعه باید چکشی محکم‌تر بر سر این عقرب منحوس زده شود وگرنه این رژیم پوشالی و این عقرب زهرآگین دوباره نیش خواهد زد.

ترور مجدد رژیم صهیونیستی نشان می‌دهد وعده صادق به‌اندازه کافی بازدارنده نبوده وگرنه این رژیم جرئت پیدا نمی‌کرد تا دوباره جنایت خود را آن هم در قلب و پایتخت کشور گستاخانه و پلیدانه تکرار کند. البته لازم به ذکر است که جنگ روانی نیز باید مکمل جنگ نظامی باشد نه جایگزین آن. هر دو برای مقابله با این رژیم منحوس لازم است.

باید ضمن حملات و جنگ روانی، واکنش نظامی نیز صورت بگیرد تا این رژیم به خود جرئت و جسارت تکرار این عمل گستاخانه و ترورهای ددمنشانه را ندهد. البته در عملیات وعده صادق این مهم محقق شد؛ اما آن‌طور که پیداست رژیم پوشالی، جنایت‌کار و کودک کش صهیونیستی گستاخ‌تر و وقیح‌تر از این صحبت‌هاست.

معلمی: رژیم پوشالی صهیونیستی حتماً و قطعاً به زوال و نابودی می‌رسد. این مسئله در منابع دینی و تجربه‌های تاریخی ما ذکر شده است. امثال شهید خالد مشعل و شهید اسماعیل هنیه طبیعتاً اگر به شهادت برسند خونشان باعث نزدیک‌شدن پیروزی مردم فلسطین است و در آینده نوجوانان و جوانان امروز فلسطین جای امثال شهید هنیه را خواهند گرفت، همان‌طور که هنیه و خالد مشعل جای افراد زمان گذشته را گرفتند. مبارزه مردم مظلوم فلسطین تا جایی که مردم مسلمان فلسطین به حقوق حقه خود برسند ادامه خواهد داشت.

در طول تاریخ بشر به‌ویژه از صدر اسلام تا به امروز می‌بینیم در مبارزه با باطل چه افراد بزرگی به شهادت رسیدند. موفقیت‌های بزرگ مسلمانان را نسبت به گذشته در جهان می‌بینیم که البته جمهوری اسلامی نمونه بارز آن است. یک روزی شخصیت‌های مسلمان ایرانی توسط رژیم ستم‌شاهی به پشتوانه آمریکا و انگلیس به شهادت می‌رسیدند؛ اما بالاخره انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و آنچه زوال و نابودی شامل حالش شد رژیم ستمکار شاهنشاهی بود.

* باتوجه‌به اینکه شهید هنیه عرب و سنی است چرا کشورهای عرب برای شهادت او تسلیتی نگفتند و از حماس و فلسطین حمایتی نمی‌کنند؟

مطیع: سران عرب خائن، منافق و بی‌غیرت‌اند. سران کشورهایی مانند اردن، مصر، تونس، امارات و حتی عربستان بسیار خائن‌اند و حتی به آرمان‌های فلسطین خیانت کردند. حتی برخی از تسلیت گفتن برای شهادت شهید اسماعیل هنیه نیز دریغ کردند که این اوج ذلالت است.

این ذلت و خواری سران کشورهای عرب به مردم و ملت‌هایشان هم سرایت کرده است. دولت اردن، ترکیه، عربستان، امارات، مصر، تونس و دیگر کشورهای عرب واقعاً خائن و منافق هستند. فلذا جبهه مقاومت نباید روی سران عرب حساب باز کند؛ زیرا آنها فقط بلدند از پشت به مقاومت خنجر بزنند چیزی که مردم فلسطین به‌خوبی درک کرده‌اند.

ذلت و خیانت سران کشورهای عرب انکارنشدنی است. اینکه با وجود اتفاقات و مسائلی که در غزه و فلسطین رخ می‌دهد و باتوجه‌به اینکه این کشور کشوری عرب و مسلمان است برخی سران کشورهای عرب از حمایت این کشور و ملت فلسطین دریغ می‌کنند، خیانتی بزرگ به مسلمانان است. همچنین ضرورت انتقامی بزرگ از رژیم صهیونیستی نیز انکارنشدنی است.

کریمیان: امروز در سازمان ملل و سران بسیاری از کشورها، بحث ایجاد کشور فلسطین مطرح شده و معتقدند تنها راه‌حل وضع موجود، پذیرفتن کشور مستقل فلسطینی است. درصورتی‌که اگر طوفان الاقصی نبود و صلح ابراهیم تحقق پیدا می‌کرد، شاید برای همیشه، فلسطینی‌ها از داشتن یک کشور مستقل محروم می‌شدند.

تا قبل از طوفان الاقصی، رژیم غاصب صهیونیستی مظلوم‌نمایی می‌کرد که انسان‌های مظلومی هستند که با هولوکاستی که انجام شده نیاز به حمایت دارند تا احقاق حق کنند و یک کشور مستقل داشته باشند. اما امروز، در سراسر جهان، آنان به‌عنوان یک کشور نژادپرست، خونخوار و کودک کش مطرح شده‌اند که مورد انزجار جهانی واقع شده‌اند، صلح ابراهیمی که با تلاش استکبار جهانی می‌خواست تحقق پیدا کند به محاق رفت و از ابراز آن شرم دارند.

امروز به جز عده‌ای از سران کشور آمریکا و بعضاً اروپایی، کسی از این رژیم غاصب اسرائیل حمایت نمی‌کند؛ اما سران عرب منفعلانه عمل می‌کنند. امروز که مسابقات المپیک ۲۰۲۴ در فرانسه در حال برگزاری است، شاهد این مدعاست که صهیونیست‌ها در فرانسه احساس امنیت نمی‌کنند، به چشم دیگری به آنها نگاه می‌شود و در مسابقات هم آنها را تحقیر می‌کنند.

امروز در سراسر جهان، مردم به مظلومیت فلسطینی‌ها پی برده‌اند و به اشکال مختلف از آنها حمایت می‌کنند. درصورتی‌که تا قبل از طوفان الاقصی این چنین نبود.

* باتوجه‌به شهادت شهید هنیه که یکی از اشخاص مهم حماس بود، آیا راه مقاومت و دفاع از فلسطین ادامه خواهد داشت؟

معلمی: مردم فلسطین تا زمانی که حق خود را باز پس نگیرند به مبارزه ادامه خواهند داد و با رفتن شهید اسماعیل هنیه یا افراد و شخصیت‌های دیگر فلسطین طبیعتاً مبارزه تمام نمی‌شود؛ بلکه جوشش مردم قوی‌تر خواهد شد. مردم فلسطین و مردم دیگر نقاط دنیا نیز به‌واسطه خون پاک شهدای فلسطین متوجه ناحق بودن رژیم صهیونیستی خواهند شد. همان‌طور که قبلاً در مورد کشور ما گفته شد، اگر سلاحی از دست سرداری بیفتد سردار دیگری این سلاح را به دست خواهد گرفت.

امثال شهید اسماعیل هنیه، شهید خالد مشعل و دیگر شخصیت‌های مبارز در فلسطین هستند و طبیعتاً تا زمانی که به حق مسلم خود نرسند مبارزه ادامه خواهد داشت. رژیم صهیونیستی و همراهان و متحدانش نیز به این مسئله آگاه‌اند که رژیم صهیونیستی نابودشدنی است و از پایه و اساس سست است. فلذا در آینده‌ای نه‌چندان دور همه شاهد نابودی این قوم تبهکار و آزادی سرزمین فلسطین خواهیم بود. اما طبیعی است که در راه حق مبارزه‌کردن شهادت‌ها دارد.

این خون‌های پاک است که انقلاب فلسطین را آبیاری می‌کند. همان‌طور که خون‌های پاک شهدا و مردم ایران انقلاب اسلامی ایران را پیروزی رساند. رژیم‌های استکباری به ثمره خون پاک و مطهر این شهدا سرنگون خواهند شد. این کاملاً روشن و واضح است که رژیم جنایت‌کار صهیونیستی ازهرجهت روبه‌زوال است. برای مردم فلسطین و همه آزادگان دنیا سخت است که افرادی مانند شهید اسماعیل هنیه و دیگر مجاهدان راه آزادی و آزادگی فلسطین از دست بروند؛ اما همین خون‌های پاک عامل مهمی در بیداری مردم جهان و آزادی سرزمین فلسطین خواهند بود.

ان‌شاءالله به‌زودی همان‌طور که در کتب تاریخی خود یهودی‌ها و صهیونیست‌ها مانند کتاب تلمود ذکر شده، شاهد نابودی این رژیم اشغالگر خواهیم بود. ضمن تبریک و تسلیت شهادت شهید اسماعیل هنیه و دیگر شهدا و مبارزان فلسطین؛ از مردم فلسطین انتظار داریم که برای حفظ حرمت این خون‌های پاک با شدت بیشتری به مبارزه خود ادامه بدهند.

کریمیان: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار با اسماعیل هنیه با اشاره به مقاومت فوق‌العاده مردم غزه که موجب تعجب جهانیان شده است، فرمودند: چه کسی باور می‌کرد که روزی در دانشگاه‌های آمریکا به نفع فلسطین شعار داده و پرچم فلسطین برافراشته شود و چه کسی باور می‌کرد که روزی در ژاپن و در تظاهرات به نفع فلسطین، به زبان فارسی شعار «مرگ بر اسرائیل» سر داده شود. ایشان تأکید کردند: در آینده نیز ممکن است در مورد قضیه فلسطین حوادثی اتفاق بیفتد که امروز باورکردنی نیستند.

رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به آیات قرآنی که درباره تحقق دو وعده خداوند به مادر حضرت موسی (ع) است، افزودند: اکنون نیز وعده اول خداوند درباره مردم فلسطین محقق شده و آن، همان غلبه مردم غزه که گروهی کوچک هستند در مقابل گروه بزرگ و قدرتمندِ آمریکا، ناتو، انگلیس و برخی کشورهای دیگر است. بر همین اساس وعده دوم؛ یعنی محو رژیم صهیونیستی نیز قابل‌تحقق است و به لطف الهی آن روزی که فلسطین از «بحر» تا «نحر» تشکیل شود، فرا خواهد رسید.

***

طبق بیانات مقام معظم رهبری «اسرائیل، سگ نگهبان آمریکا در منطقه است.». ترور شهدای بزرگی همچون شهید مطهری، رجایی و بهشتی را از ما گرفت و لیدرهای اصلی انقلاب ابتدای کار به شهادت رسیدند؛ اما باگذشت ۴۵ سال از انقلاب، چرخ انقلاب متوقف نشده و باقدرت ادامه می‌دهد. انقلاب قائل به افراد نیست؛ شخص ترور می‌شود؛ اما افکار این شهدا ماندگار، انسان‌ساز و جهاد ساز است و این خون‌ها باعث رویش‌ها و رشدهای جدید است که برای استکبار خطرناک است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه